آیا سری جدید بازی فایر امبلم جایگاه خود را حفظ می‌کند؟

Fire Emblem game-

بازی فایر امبلم یکی از قدیمی‌ترین بازی‌های استراتژیک در تاریخ بازی‌های ویدیویی است که بیش از ۳۰ سال عمر دارد. با این حال به نظر می‌رسد نسخه جدید بازی فایر امبلم اینگیج که به تازگی به بازار عرضه شده نتوانسته توجهات لازم را به خود جلب کند، به ویژه برای مخاطب فارسی زبان که کمتر به بازی‌های استراتژیک علاقه نشان می‌دهد.

ظاهرا مجموعه Fire Emblem در میانه یک بحران هویت قرار دارد و این بحران هیچ جا به اندازه آخرین این سری یعنی، “Fire Emblem Engage” آشکار نیست. تاکتیک‌های سخت‌گیرانه و پرمدیت بازی‌های قبلی این سری را مشخص کردند اما در دهه گذشته، موفقیت چشمگیرش به نفعش تمام نشده و باعث شده نتواند درست روی موضوعی خاص تمرکز کند. «Engage» به نوعی هم به لحاظ تاکتیکی و هم برای به لحاظ در نظر گرفتن نقش‌های درست و محکم برای بازیکنانش به خوبی عمل نکرده است.

آموزش Game Maker Studio

شما در بازی‌های اخیر Fire Emblem هنوز هم می‌توانید ارتشی قدرتمند بسازید تا در نبردهای نوبتی و از بالا به پایین پیروز شوید، زندگی را برای یگان‌های خود دلنشین کنید یا با نوشیدن چای و ماهیگیری در پایگاه خود استراحت کنید. در ادغام این دو ژانر، بازی‌های Fire Emblem مدرن، شامل «Engage»  ضربه زدن و جنگ تن به تن کاملاً متفاوت شده است. وقتی ارتش خود را مانند زره پوش می‌پوشانید، به سختی می‌توانید عواطف جنگ را به تصویر بکشید. «Engage» فاقد عمق شخصیت و تفاوت‌های ظریفی است که طرفداران RPG به دنبال آن هستند، و همچنان محتوای جانبی و مینی‌بازی‌های ساده‌ای را حفظ می‌کند که کاملاً با مضامین کلی آن در تضاد هستند. اما در نبرد خود، چالش جدی (و اغلب خشمگین) هر نبرد را به یک پازل تبدیل می کند که هدف آن زنده نگه داشتن تمام واحدهای شماست. در اشتیاق من برای ایجاد یک ارتش غیرقابل توقف، برای تسلط بر شبکه متراکم “Engage” از توانایی ها، کلاس های واحد و تسلیحات، به راحتی بیش از 80 ساعت در بازی غرق شدم و احتمالاً چند ده ساعت دیگر نیز غرق خواهم شد.

Fire Emblem game 1-min_19_11zon

آخرین خط اصلی نشان آتش، «سه خانه»، داستانی شبیه به «بازی تاج و تخت» از دسیسه‌های سیاسی، کشورهای متخاصم و مقاصد کاملاً انسانی در پس آن‌هایی که تاریخ را شکل می‌دهند، ایجاد کرد. در مقایسه، «Engage» مانند یک انیمیشن بد به نظر می‌رسد که با آهنگ‌های بی‌هدف، داستانی خنده‌دار و قابل پیش‌بینی و شخصیت‌های تک‌نتی تعریف می‌شود. شما به عنوان اژدهای الهی بازی می کنید – جنسیت و نام آنها به بازیکن بستگی دارد – که پس از چرت طولانی با فراموشی از خواب بیدار می شود. ظاهراً از زمانی که از Emblem Rings استفاده کرده اید، آیتم های مجهزی که به شما امکان می دهند قهرمانان بازی های Fire Emblem گذشته را احضار کنید تا اژدهای شیطانی Fell، یک هیولای نیمه کبرا-نیمه اژدها را شکست دهید که جهان را به وحشت انداخته است. الیوس قبل از شما و دیگر اژدهایان الهی آن را مهر و موم کردند. اکنون تنها شما و مادرتان باقی مانده‌اید، که شما او را به یاد نمی‌آورید، اما وقتی او در چند فصل از دنیا می‌رود، توسط پیروان اژدهای مصدومی که قصد دارند ارباب خود را زنده کنند، کشته می‌شوند، همچنان ویران می‌شوند.

ویژگی های بازی فایر امبلم

مانند بازی‌های گذشته، شما گروهی متشکل از اشراف، مزدوران و جنگجویان را گرد هم می‌آورید تا ارتشی بسازید که به اندازه کافی قوی باشد تا به مقابله با بدی برخیزد و شر بزرگ را سرنگون کند، اما داستان بیشتر شبیه به یک سری اتفاقات کمدی است تا یک داستان جنگی. در یکی از فصل‌های اول، نگهبان سر اژدهای الهی، لحظاتی قبل از اینکه هموطنان اژدهای سقوط کرده وارد شوند و مادر شما را بکشند، به امنیت سرزمین مقدس لیتوس خود می‌بالد. در موردی دیگر، ملکه یک کشور خارجی پس از اینکه به یکی از ژنرال های Fell Dragon به دلیل سوء تفاهم، اجازه می دهد مستقیماً وارد قلعه او شود، گروگان گرفته می شود. The Emblem Rings به عنوان این گنجینه‌های بسیار پرطرفدار معرفی می‌شود که تنها یک یا دو مورد از آن‌ها به هر ملتی سپرده شده است و برای هزاران سال محافظت می‌شوند، اما در طول داستان، بیشتر با آن شبیه منگنه‌های اداری رفتار می‌شوند تا میراث‌های بی‌ارزش. هر دو طرف به دنبال جمع آوری 12 حلقه نشان هستند، اما به نظر می رسد در هر زمان که خلق و خوی مناسبی ایجاد می شود آنها در نبرد می برند و به همان سرعت آنها را از دست می دهد.

«Engage» خطوط فرعی جدید و جالبی را به مبارزات Fire Emblem اضافه می‌کند، و همچنین به بازی‌های اصلی سری که در قسمت‌های اخیر غایب بوده‌اند، می‌افزاید. دوام سلاح از بین رفته است، به استثنای عصا، و مثلث اسلحه مانند سنگ-کاغذ قیچی بازگشته است (لنس شمشیر را می‌زند، شمشیر تبر را می زند و نیزه تبر را می زند)، اما با ویژگی جدید “شکستن” که باعث انتخاب سلاح می شود. حتی در نبرد حیاتی تر است. فرود آمدن یک حمله با یک سلاح سودمند باعث شکستگی می شود و واحدهای شکسته نمی توانند برای یک نوبت ضدحمله کنند. استفاده از مثلث اسلحه می تواند به شما فرصتی برای ورود نهنگ به دشمنان بدهد، اما همچنین می تواند واحدهای شما را به همان اندازه در معرض آسیب قرار دهد، اگر هنگام تنظیم خط مقدم خود به آن توجه نکنید.

مطالعه بیشتر⇐ تجربه ساخت بازی با گیم میکر استودیو

سلاح‌های جدید و قدیم با هم جفت می‌شوند، سلاح‌های شکسته‌کننده، که هزاران صدمات را برای مبادله حمله دوم وارد می‌کنند. متوجه شدم که شکستن یک دشمن و سپس دنبال کردن با یک اسلحه کوبنده باعث یک ضربه ویرانگر، با یک یا دو مشت می شود. حملات با سلاح‌های کوبنده همچنین واحدها را به سمت عقب پرواز می‌دهند و در صورت برخورد با دیوار یا واحد دیگر، گاردشان را می‌شکنند، که اگر سودمندترین واحدهای من همگی خارج از برد بودند، استراتژی مفیدی بود.

یگان‌های خاصی توانایی حملات زنجیره‌ای را دارند و در صورت قرار گرفتن در محدوده زمانی که واحد دیگری نبرد را آغاز می‌کند، آسیب بیشتری وارد می‌کنند. این فقط چند امتیاز اضافی است، اما اگر شما محاصره شوید، می توانید به راحتی اضافه کنید. یک کلاس جدید، متخصصان Qi، می‌تواند از محافظ زنجیره‌ای برای محافظت از متحدان مجاور در برابر حمله و گرفتن یک پورت استفاده کند.

بازی فایر امبلم، یک بازی نقش آفرینی یا به اختصار RPG است. این ژانر بازی قطعا در نسل هشتم کنسول‌ها، یکی از طلایی‌ترین دوران خود را داشته است. بازی‌هایی مثل the witcher 3،cyberpunk 2077، گاد آف وار 4، لجند اف زلدا و همین بازی فایر امبلم تنها گوشه‌ای از این دوره طلایی هستند. در رتبه‌بندی یک نظرسنجی که در بازه زمانی بین تاریخ ۸ دسامبر (۱۷ آذر) و ۱۴ دسامبر (۲۳ آذر) صورت گرفته که به‌جز جدیدترین نسخه سری بازی‌های زلدا، چند انحصاری کنسول نینتندو سوییچ نیز در بردارد، نشان می‌دهد که دو بازی Fire Emblem Engage و Pikmin 4 به ترتیب جایگاه‌های سوم و چهارم را فهرست کسب کرده‌اند.

نویسنده و گردآورنده: زیبا مغربی

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
واتس اپتلفن