تجربه ساخت بازی با گیم میکر استودیو

GameMaker-

نرم افزار توسعه بازی‌های ویدیویی مصرف کننده با یک معضل مواجه است. اگر ابزارها خیلی ساده باشند، مهارت‌های پیشرفته لازم برای پیشبرد حرفه بالقوه شما را به شما آموزش نمی‌دهند. اما اگر ابزارها بیش از حد پیچیده باشند، آنقدر ناامید خواهید شد که نتوانید ادامه دهید. گیم میکر استودیو  تعادل ایده آلی را با پذیرایی از تازه واردان ایجاد می‌کند، اما هیچ چیزی را برای افرادی که زمان (و پول) دارند برای سرمایه گذاری کامل روی رویاهای بازی مستقل خود نگه نمی‌دارد. نتایج عالی GameMaker  حرفی برای گفتن دارند، و این انتخاب طراحان برای نرم‌افزار توسعه بازی‌های ویدیویی مصرف‌کننده است.

چه نوع بازی‌هایی را می‌توانید با گیم میکر استودیو درست کنید؟

به جای صحبت در مورد بازی‌هایی که به طور فرضی می‌توانید با GameMaker بسازید، اجازه دهید برخی از بازی‌های ویدئویی واقعی، معروف و تحسین شده مستقل ساخته شده با این موتور را فهرست کنیم. بازی‌های GameMaker شامل: Hyper Light Drifter، Katana Zero، Nidhogg، Nuclear Throne، Rivals of Aether، Spelunky، Undertale، Wandersong هستند. این لیست شامل برخی از محبوب‌ترین بازی‌های کنسول مستقل، موبایل و رایانه شخصی در چند سال گذشته است. این شامل ژانرهای متنوعی مانند بازی‌های کشمکشی است.

اگر دقت کنید، خواهید دید که همه آن بازی‌ها دو بعدی هستند. GameMaker به شما امکان می‌دهد گرافیک‌های سه بعدی محدودی را به بازی‌های خود اضافه کنید، اما عمدتاً بر روی بازی‌های دو بعدی تمرکز دارد.GameMaker  همچنین اکنون به شما امکان می‌دهد بازی‌های چند نفره طراحی کنید. با استفاده از این ابزارهای جدید، سازندگان می‌توانند از طریق سرورهای GameMaker به بازی‌ها قابلیت‌های آنلاین پیشرفته، از جمله نت،‌کد بازگشتی بدهند، چیزی که حتی همه بازی‌های AAA ندارند. با ویژگی‌های اضافی مانند اتاق‌های گفتگو، لابی تماشاگران، و ذخیره‌سازی ، این تجربه را به وجود آورید. این قابلیت، به میزان زیادی انواع بازی‌هایی را که می‌توانید بسازید گسترش می دهد. Core همچنین ابزارهای توسعه دهنده چند نفره آنلاین را ارائه می‌دهد، اما این نرم افزار تقریباً به طور کامل برای ایجاد شوترها است.

دوره آموزشی Game Maker Studio

پیشرفت با گیم میکر استودیو

وقتی برای اولین بار پروژه ای ایجاد می‌کنید، GameMaker از شما می پرسد که آیا می خواهید از زبان GameMaker (GML)  یا Drag and Drop (DnD) استفاده کنید. GameMaker دو آموزش ویدیویی گام به گام و آموزنده را برای ساختن بازی شبیه سازی سیارک‌ها به هر زبان ارائه می‌دهد، بنابراین هر دو را امتحان کنید و ببینید چه چیزی برای شما بهتر است.

رابط GameMaker به شما کمک می‌کند تا پروژه خود را تحت کنترل داشته باشید، زیرا گستره بازی شما افزایش می‌یابد. به عنوان مثال، یک فضای کاری اصلی و برگه‌هایی برای ویرایش عناصر خاص بازی وجود دارد. گردش کار GameMaker بهتر از گردش کار Construct است که عناصر بصری و رویدادهای برنامه ریزی شده را در برگه‌های جداسازی Layout و Event Sheet جدا می‌کند. چیدمان GameMaker یادآوری می‌کند که چگونه Twine به‌طور شهودی تکه‌های داستان‌های متنی تعاملی خود را، به جز با عناصر بیشتر، نمایش می‌دهد.

Game-Maker-Studio
 

بازار گیم میکر

هر چه بازی‌های گیم میکر با نام‌های بزرگ‌تری منتشر شوند، محبوبیت نرم‌افزار و پایگاه کاربر بیشتر می‌شود. اگر در طراحی بازی جاه‌طلبی دارید، باید از آموزش‌های عالی و بازی‌های نمونه GameMaker و همچنین بازار قوی و اجتماعی آن استفاده کنید. می‌توانید برای سرعت بخشیدن به فرآیند خود یا یادگیری ترفندهای جالب و جدید، نسخه‌های نمایشی، انیمیشن‌ها، جلوه‌های صوتی، اسکریپت‌ها، پس زمینه و سایر موارد مفید را جستجو کنید.

چندین بازی بسازید

امروزه، GameMaker Studio 2 کاملاً به وعده‌اش عمل می‌کند که به شما امکان می‌دهد بازی‌های ویدیویی واقعی بسازید، چه یک اعجوبه برنامه‌نویسی باشید و چه هرگز در زندگی خود به sprites فکر نکرده باشید. سرمایه گذاری روی قدرت و امکانات آن، صرف نظر از قیمت بالا، هرگز هدر نمی‌رود. این گزینه منتخب طراحان برای نرم‌افزار توسعه بازی‌های مصرف‌کننده است، در کنار ابزار سه‌بعدی قابل دسترس Game Builder Garage، و در فاصله قابل توجهی از گزینه‌های قوی قرار دارد که به شما امکان می‌دهد بازی‌های AAA بسازید.

به دنبال گسترش افق‌های دید خود در زمینه بازی‌سازی هستید؟ آموزش توسعه بازی خود را با بهترین خدمات یادگیری مدسه هنری ایده تکمیل کنید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
واتس اپتلفن