کت واک چیست؟

راه رفتن مدل های زن در کت والک

کت واک برای اولین بار در اوایل سال ۱۸۰۰ میلادی و در سالن‌های کوتور پاریس برای نمایش لباس، جواهرات و کیف و کفش با پیشگامی برندهای معروفی همچون لوئیس ویتون و شنل آغاز شد و پس از آن نیز آمریکا در اوایل دهه ۱۹۰۰ و با میزبانی نیویورک به این متد پیوست.

کت واک در حقیقت راه رفتن مدل‌ها بر روی استیج یا سکوی نمایش است و به سکویی که مدل‌ها بر روی آن راه می روند نیز ران وی می‌گویند. دلیل استفاده از عبارت کت واک به علت شباهت نحوه راه رفتن مدل ها-به طور ضربدری- با خرامیدن گربه است. همچنین آنها اغلب به صورت حلقوی و T شکل روی استیج راه می روند.

 

اصول برگزاری کت واک

برگزاری یک فشن شوی حرفه ای نیازمند عوامل مختلفی است که هر کدام باید به نحو اصولی برنامه ریزی و اجرا شوند. مواردی مانند؛ تم، دکوراسیون، لباس‌، موسیقی، نورپردازی و زمان از مهم ترین آنها می باشند. همچنین عوامل انسانی نظیر مدل ها، مهمانان، استایلیست‌ها، آرایش‌گران و عکاسان نیز در این بین نقش مهمی ایفا می کنند.

 

1: انتخاب و طراحی تم:

برند‌ها اغلب برای برگزاری کت‌ واک‌ یک تم انتخابی دارند و در این راستا عوامل مختلف و مهمی مانند؛ دکوراسیون، فضا، لباس‌، موسیقی، نورپردازی، تزئینات، رنگ و جنس پارچه‌ها را متناسب با آن طراحی و انتخاب می نمایند. برای مثال، کت‌ واک با تم لباس‌های ساحلی باید موسیقی شاد و ریتمیکی داشته باشد و یا تم آوانگارد با موسیقی جاز متناسب است. همچنین موسیقی در حالت کلی تاثیر مطلوبی بر نحوه راه رفتن مدل‌ها دارد.

 

catwalk چیست

 

2: تعیین تاریخ و زمان برگزاری:

زمان برگزاری عموماً به عواملی مانند محل نمایش، موضوع و مخاطبان بستگی دارد. غالباً رویدادهای فشن زمان کوتاهی دارند و از ۳۰ دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد.

 

3: انتخاب مدل:

مدل ها عموماً افرادی در بازه‌ سنی (۱۶-۲۵)سال و با اندام‌های کشیده و استخوانی هستند. فشن شو ها برای یافتن مدل‌های حرفه‌ای از آژانس‌های مدل‌ یابی و انتخاب مدل‌های داوطلبانه، از رسانه‌های اجتماعی و محلی استفاده می کنند. همچنین زمانی که یک مدل براساس قرارداد، با برندی شروع به همکاری می‌کند، باید در طول مدت آن، تنها برای همان برند فعالیت کند و اجازه شرکت در کت‌ واک های دیگر را ندارد.

 

4: دعوت از مهمانان:

عموماً در فشن شوها دو دسته از افراد حضور پیدا می کنند. یک گروه بازیگران، خوانندگان، سرمایه‌ داران معروف و… هستند که در ردیف جلو می نشینند و حضور موثری در بازتاب رسانه ای آن دارند و هزینه بالایی را نیز برای این مساله دریافت می کنند و دسته دوم افرادی با گرایش حرفه ای،کاری و علاقه مندی شخصی هستند که در ردیف های پشتی قرار دارند و هزینه شرکت در این رویداد را شخصاً پرداخت می کنند.

 

5: فعالیت  عوامل پشت صحنه:

در پشت صحنه فشن شوها افراد بسیاری فعالیت دارند تا این رویداد به طور اصولی و حرفه ای امکان برگزاری پیدا کند. زیرا سرعت و تخصص حرف اصلی را در این گونه نمایش ها می زند. عموماً مدیر برنامه‌، استایلیست ها، طراحان، آرایشگران و عکاسان این روند را به پیش می برند و مدل ها و جریانات صحنه را در طول برگزاری آن مدیریت می کنند.

 

یک دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *