چگونه و چه وقت باید برندسازی کرد؟

time branding-ideaschool

پاسخ کوتاه به این سؤال که چگونه و چه وقت باید برندسازی کرد، این است که برند را زمانی می‌سازید، که برای وعده دادن به مشتری‌ها آمادگی دارید و زمانی می‌توانید برندتان را حفظ کنید که به وعده‌ای که داده‌اید، به طور مطلق و قاطعانه یقین دارید.

برند، اساساً تعهدی است درباره‌ اینکه، شما که هستید و چه استفاده‌ای‌ به مخاطبان خود می‌رسانید که هر بار مخاطبان با هر جنبه‌ای از کسب و کار شما تماس برقرار ‌کنند.

برند، یک پوشش ظاهری نیست تا عرضه‌ محصولی را آسان کند یا خوشایند سازد. برندسازی، همانند برخی راه‌حل‌های‌ مقطعی و سطحی برای رفع مشکلات فروش نیست، که به بزک کردن اجناس بنجل می‌ماند و مردم آن را صرفا” از روی ظاهرش ببینند، بدون توجه به اینکه در اصل چه چیزی مورد تقاضا بوده است. برندسازی باید تمام مسیری که به‌ سوی این هدف اصلی می‌رود که، شما که هستید و به چه چیزی پایبند خواهید بود، را طی کند.

در این مقاله با مرور کاملی از تعاریف‌ و اصطلاحات برندسازی، سعی دارم شما را با این فرایند آشنا ‌کنم.

 

برندسازی از پرده‌ ابهام بیرون آمده است

 «برندسازی» در یک کلام، فرآیند ساختن مجموعه‌ مثبتی از مفاهیم در اذهان مشتریان به حساب می‌آید.

زمانی که افراد با نام حرفه‌ شما مواجه می‌شوند، تداعی ها و خاطره ‌هایی به ‌صورت خودکار در خاطرشان زنده می‌شود که نشان‌دهنده‌ این است که درباره‌ شما چه اعتقادی دارند. تصورات‌شان شاید نتیجه‌ ارتباطاتی است که با این مشتریان داشته‌اید، یا شاید حاصل تبلیغات خوب یا بد یا شایعات باشد. شاید مشتری‌هایتان درک عمیقی نسبت به شما پیدا کرده باشند، یا شاید سابقه‌ شما تقریباً عاری از هرگونه تأثیری باشد.

صرف نظر از باورهایی که مشتریان نسبت به شما دارند، زیاد یا کم، خوب یا بد، درست یا نادرست،‌ اینها تصویر برند‌تان را در ذهن مشتری شکل می‌دهند و تأثیرش این است که مشتری چگونه فکر کرده و خرید کند.

تصویر برند شما در ذهن مشتری‌هایتان زندگی میکند، اعم از اینکه آن را عمداً آنجا گذاشته باشید یا نه. برندسازی مسیری است برای اطمینان‌ یافتن از این که تصویر برند‌تان همان تصویری است که می‌خواهید داشته باشید.

 


آرش سلطانعلی

مشاور ارشد برندسازی

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *