چگونه و چه وقت باید برندسازی کرد؟

امتیاز دهید
time branding-ideaschool

فهرست مطالب

پاسخ کوتاه به این سؤال که چگونه و چه وقت باید برندسازی کرد، این است که برند را زمانی می‌سازید، که برای وعده دادن به مشتری‌ها آمادگی دارید و زمانی می‌توانید برندتان را حفظ کنید که به وعده‌ای که داده‌اید، به طور مطلق و قاطعانه یقین دارید.

برند، اساساً تعهدی است درباره‌ اینکه، شما که هستید و چه استفاده‌ای‌ به مخاطبان خود می‌رسانید که هر بار مخاطبان با هر جنبه‌ای از کسب و کار شما تماس برقرار ‌کنند.

برند، یک پوشش ظاهری نیست تا عرضه‌ محصولی را آسان کند یا خوشایند سازد. برندسازی، همانند برخی راه‌حل‌های‌ مقطعی و سطحی برای رفع مشکلات فروش نیست، که به بزک کردن اجناس بنجل می‌ماند و مردم آن را صرفا” از روی ظاهرش ببینند، بدون توجه به اینکه در اصل چه چیزی مورد تقاضا بوده است. برندسازی باید تمام مسیری که به‌ سوی این هدف اصلی می‌رود که، شما که هستید و به چه چیزی پایبند خواهید بود، را طی کند.

در این مقاله با مرور کاملی از تعاریف‌ و اصطلاحات برندسازی، سعی دارم شما را با این فرایند آشنا ‌کنم.

 

برندسازی از پرده‌ ابهام بیرون آمده است

 «برندسازی» در یک کلام، فرآیند ساختن مجموعه‌ مثبتی از مفاهیم در اذهان مشتریان به حساب می‌آید.

زمانی که افراد با نام حرفه‌ شما مواجه می‌شوند، تداعی ها و خاطره ‌هایی به ‌صورت خودکار در خاطرشان زنده می‌شود که نشان‌دهنده‌ این است که درباره‌ شما چه اعتقادی دارند. تصورات‌شان شاید نتیجه‌ ارتباطاتی است که با این مشتریان داشته‌اید، یا شاید حاصل تبلیغات خوب یا بد یا شایعات باشد. شاید مشتری‌هایتان درک عمیقی نسبت به شما پیدا کرده باشند، یا شاید سابقه‌ شما تقریباً عاری از هرگونه تأثیری باشد.

صرف نظر از باورهایی که مشتریان نسبت به شما دارند، زیاد یا کم، خوب یا بد، درست یا نادرست،‌ اینها تصویر برند‌تان را در ذهن مشتری شکل می‌دهند و تأثیرش این است که مشتری چگونه فکر کرده و خرید کند.

تصویر برند شما در ذهن مشتری‌هایتان زندگی میکند، اعم از اینکه آن را عمداً آنجا گذاشته باشید یا نه. برندسازی مسیری است برای اطمینان‌ یافتن از این که تصویر برند‌تان همان تصویری است که می‌خواهید داشته باشید.

 


آرش سلطانعلی

مشاور ارشد برندسازی

بلک فرایدی ایده
دوره های اخیر

ادیت تخصصی عکس های پرتره

        5 جلسه 2.5...
2,990,000 تومان

نرم افزار بلندر Blender

    10 جلسه 2 ساعته درباره...
7,990,000 تومان3,992,000 تومان

ورکشاپ مهندسی پرامپت

1 جلسه 5 ساعته شرکت‌کنندگان پس از...
3,990,000 تومان

دوره مقدماتی استفاده از هوش مصنوعی

1 جلسه 3 ساعته آموزش مقدماتی به...
2,999,000 تومان
مقالات مرتبط
فریناز ابراهیم زاده استاد برتر ایده
فریناز ابراهیم زاده استاد برتر ایده
الهام اسدی
17 مهر 1402
تاریخچه دوربین عکاسی، ابزار ثبت تص...
تاریخچه دوربین عکاسی، ابزار ثبت تصویر، از گذش...
فائزه امیری پویا
12 تیر 1402
فراخـوان تولید محتوای ویدیوئی
فراخـوان تولید محتوای ویدیوئی
مدرسه ایده
4 تیر 1402
نماد شناسی نوروز
نماد شناسی نوروز
مدرسه ایده
23 اسفند 1401
نماد خرگوش در موتیف های هنری
نماد خرگوش در موتیف های هنری
معصومه علیجانی
20 اسفند 1401
نماد هرم
نماد هرم
مدرسه ایده
4 اسفند 1401

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *