مد دیجیتال چیست؟

تصویر چند مدل مرد

لباس‌های دیجیتال در واقعیت وجود خارجی ندارند، بلکه با استفاده از مدلسازی سه‌بعدی روی عکس یا ویدیوی فرد متقاضی لباس اضافه می‌شوند. به این معنا که مانند فیلتر اسنپ چت عمل می کنند و به نظر می‌رسد فرد آن‌ لباس را پوشیده، اما هیچ‌وقت در واقعیت تولید نشده‌اند. یا مثل ارزهای دیجیتال جزو دارایی‌ ثبت می شوند.

 

دلایل استفاده از مد دیجیتال چه هستند؟

1: استفاده در جلسات، گردهمایی‌ها و میهمانی‌های آنلاین.

2: عدم نیاز به کمد و کشو برای نگهداری.

3: باور به لباس های قدیمی و از رده خارج-با وجود استفاده کم- در میان زنان و نوجوانان.

4: داشتن اثرات بهینه زیست محیطی به علت عدم نیاز به منبع تولید و توزیع خارجی و عدم تولید پسماند.

5: عدم وجود محدودیت در خلق لباس و امکان بروز خلاقیت بی مرز.

6: عدم وجود هزینه تولید پوشاک.

7: امکان سفارش اختصاصی انواع پوشاک و اکسسوری توسط مشتری.

 

 

در واقعیت چه اتفاقی می افتد؟

در حال حاضر مد دیجیتال بسیار گران است اما طی ده سال آینده تبدیل به نوعی سرمایه‌گذاری می‌شود. زیرا زمان به سمت فضای دیجیتال پیش می‌رود.

برای مثال دو شرکت نروژی و هلندی با نام کارلینگز  و خانه مد دیجیتال فابریکانت در اروپا به‌طور گسترده وارد حوزه مد دیجیتال شده‌اند. خانه فابریکانت در سال ۲۰۱۸ از اولین خط لباس‌های خود رونمایی کرد و طی یک هفته ۱۹ لباس را به فروش رساند که طیف قیمتی بین ۹ تا ۳۰ پوند داشت.

اولین ماه سال ۲۰۲۱ نیز با هفته مد دیجیتال همراه بود و 150 برند مختلف با کالکشن‌هایی جدید- با وجود بحران کرونا – در این هفته مد شرکت کردند. در حقیقت مشخص شد دنیای مد خود را به خوبی با امکان های تکنولوژی دیجیتال همراه کرده است.

یک دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *