برند H&M

تصویر دو دختر در کنار تصویر تبلیغاتی h&m

Hennes & Mauritz  یک شرکت سوئدی در زمینه مد و تولید پوشاک است که به علت سبک فست فشن یا مد سریع اش معروف می باشد. در این سبک شرکت‌ها دوره‌ی زمانی طراحی تا فروش محصول را تا حد ممکن کاهش می دهند و با پایین نگه داشتن قیمت و افزایش قابلیت خرید عمومی این روند را تقویت می کنند. همچنین این شرکت دومین برند خرده‌فروشی پوشاک در جهان پس از شرکت اسپانیایی Inditex (شرکت مادر زارا) است. حال با هم به اتفاقات مهم در سال های  رشد و گسترش این برند نگاهی می اندازیم:

سال۱۹۵۲: این برند با نام Hennes توسط کارآفرین سوئدی ارلینگ پرسون در پایتخت این کشور تاسیس شد.

سال1954: تاسیس دومین شعبه

سال1968: هنس با خرید فروشگاه لباس‌های رزمی و شکار Mauritz Widfross  در استکهلم، نام خود را به Hennes & Mauritz تغییر داد. با این اتفاق، فروش پوشاک برای آقایان و کودکان نیز آغاز گشت و این شرکت به برند پوشاک خانوادگی تبدیل شد.

سال۱۹۷۴:  Hennes & Mauritz در این سال به بازار سهام استکهلم وارد شد و نام برند به H&M (اچ اند ام) تغییر کرد.

سال های 1975-1800:

در همین سال‌ها تولید لباس زیر نیز به محصولات H&M اضافه شد و علاوه بر این، آنها اولین همکاری با سلبریتی‌ها را در این دهه آغاز کردند و Anni-Frid Lyngstad اولین مدل تبلیغاتی این برند شد.

دهه‌ی ۱۹۸۰، سال های رشد جهانیH&M:

سال1980: خرید شرکت پست سوئدی Rowells  و شروع فروش پستی.

سال 1982: استفان پرسون پسر موسس این شرکت، به سمت جدید ارتقا می یابد.

 

بیوگرافی برند h&m

سال 1988: تاسیس برند Galne Gunnar و عرضه تخفیف دار محصولات به مشتریان. این برند پس از ۱۰ سال با فروشگاه‌های قبلی H&M ادغام شد.

سال های 1990 تا98: در این دهه مدل‌های مشهوری همچون الی مک‌فیرسون، سیندی کراودفورد، نائومی کمپل، کلائودیا شیفر، کریستی ترلینگتون و لیندا اوانجلیستا با این شرکت همکاری کردند.

سال 1998: ورود به دنیای آنلاین و تاسیس اولین فروشگاه آنلاین در سوئد و فرانسه.

سال2000: ورود به آمریکا و تاسیس اولین فروشگاه بزرگ در خیابان 5ام نیویورک. انتخاب رالف اریکسن به‌عنوان مدیرعامل.

سال2004: همکاری با طراح مشهور کارل لاگرفلد. پس از آن نیز با طراحانی مانند ورساچه، روبرتو کاوالی، الکساندر ونگ، ریکاواکوبو و استلا مک‌کارتنی همکاری داشتند.

سال2006: انجام پروژه‌های مشترک و فروش کالکشن‌ با همکاری طراح استلا مک‌کارتنی. پس از آن نیز با طراحان آوانگاردی مانند ویکتور هورستینگ و رالف اسنورن همکاری کردند.

سال2007: تاسیس فروشگاه در آسیا- شانگهای و هنگ کنگ-

همکاری با طراح ایتالیایی روبروتو کاوالی

تولید زیر برند Collection Of Style  و تاسیس اولین فروشگاه آن در لندن.

تمرکز این زیر برند بر روی طراحی‌های مینیمالیستی، مدرن، ساختارشکنانه، تمام فصل و متفاوت با مد روز بود.

همکاری با خواننده مشهور مدونا برای عرضه مجموعه‌ای از پوشاک خاص.

همکاری با شرکت Maxis سازنده‌ی بازی Sims 2 به منظور تبلیغات- بازیکنان امکان تاسیس فروشگاه‌های H&M را در محیط بازی داشتند-.

 

سال2008: خرید ۶۰ درصد از سهام شرکت FaBric Scandinavien AB.

همچنین زیربرندهای این شرکت یعنی Cheap Monday، Monki و Weekday پس از این خرید هنوز به‌صورت مستقل به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

 

برندh&m

 

 

سال 2009: تاسیس برند H&M Home برای عرضه‌ی محصولات مبلمان و طراحی داخلی.

همکاری با طراح انگلیسی متیو ویلیامسون که شامل طراحی های او برای لباس زنانه، مردانه و شنا در تمامی فروشگاه‌های H&M (اچ اند ام) بود.

همکاری‌با طراحانی همچون Jimmy Choo  برای تولید محصولات چرمی.

همکاری با طراح فرانسوی سونیا رایکیل.

 

سال های2012-13: همکاری با خوانندگانی همچون بیانسه و لانا-دل-ری برای تولید محتوای ویدئو تبلیغاتی این برند.

سال 2016:   همکاری با Kenzo در زمینه طراحی.

سال 2017: همکاری با زارا لارسون در زمینه طراحی

همکاری با نائومی کمپبل پس از ۲۰ سال

 

در آخر نیز باید اشاره کرد که در حال حاضر استفان پرسون رئیس هیئت مدیره‌ی برند H&M و پسر او کارل یوهان پرسون مدیرعامل این شرکت است.

این برند در آخرین رتبه‌بندی مجله‌ی فوربز، در جایگاه ۴۷ام قرار گرفته و نسبت به سال‌های گذشته با سقوط رتبه روبرو بوده است.

 

 

یک دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *