مشتریان ما

مجموعه دوره‌های آموزشی موسسه ایده، شرایط لازم جهت به روزآوری دانش و مهارت مدیران، کارشناسان و متخصصان تبلیغات و بازاریابی در شرکت‌ها و موسسات بیشماری را تاکنون فراهم آورده است. از این جمله می‌توان به سازمان‌ها و شرکت‌ها و موسسات زیر اشاره کرد.

 

رضایت‌نامه‌های برخی از مشتریان ما

 

موسسه ایده در طی سالیان متوالی آموزش‌های تخصصی مستمر، خدمات مختلفی را به سازمان‌ها، نهادها و بنگاه‌های کسب و کار ارائه داده است. رضایت نامه‌های بخشی از مشتریان:

رضایت نامه شرکت همراه اول از موسسه ایده
رضایت نامه شرکت پتروشیمی جم از موسسه ایده
رضایتنامه مشتریان مدرسه ایده
رضایت نامه شرکت سام از موسسه ایده
رضایت نامه شرکت داروگ از موسسه ایده
رضایت نامه شرکت ثامن ارتباط عصر از موسسه ایده
رضایت نامه شرکت پوشاک گراد از موسسه ایده
رضایت نامه شرکت ایسیکو از موسسه ایده
رضایت نامه شرکت استیل البرز از موسسه ایده

آموزش سازمانی چیست؟

آموزش سازمانی Organizational training فرآیندِ خلق و انتقال دانش درون یک سازمان است که سبب قدرتمندی آن به عنوان یک کلِ منسجم می شود. آموزش می تواند به هر یک از این چهار شیوه صورت می گیرد:

انفرادی، گروهی، سازمانی و درون سازمانی.

یک سازمان به عنوان یک کلِ واحد لازم است آموزش ببیند تا برای موفقیت پایدار مهیا گردد.

آموزش سازمانی یک رویکرد تاکتیکی است جهت کمک به کارکنان تا مهارت هایی را بیاموزند که به شکل مستقیم بر فعالیت های اجرایی شغل و الزامات قانونی شان اثر می گذارد. این فرآیند بر آموزش مهارت های سخت مانند چگونگی استفاده از یک ابزار بخصوص یا نرم افزاری ویژه متمرکز می شود.

وقتی به تعریف آموزش سازمانی می نگریم، سه کنش اصلی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد:

*تصور

*اجرا

*به نمایش گذاشتن

یک ایده یا محصول به ذهن خطور می کند، کمپانی آن ایده یا محصول را به تولید می رساند، سپس باید به نمایش بگذارداش.

در جریان آموزش سازمانی سه فرآیند کلیدی رخ می دهد:

*خلق دانش

*ثبت دانش

*انتقال دانش

بسیار اهمیت دارد که سازمان اطمینان حاصل کند دانش کسب شده در این پروسه، ثبت و ضبط شده و قابل انتقال نیز هست.

 

تئوری آموزش سازمانی چه می گوید؟

تئوری آموزش سازمانی بر خلق دانش و به کار بستن آن درون یک سازمان متمرکز است.

سویه های کلیدی تئوری آموزش سازمانی بر این اصل استوار اند: یادگیری زمانی اتفاق می افتد که افراد در حین یافتن و حل مشکلات با یکدیگر به تعامل بپردازند.

تئوری آموزش سازمانی بر اهمیت توسعه فرهنگی درون یک سازمان تاکید می ورزد.

بر طبق این نظریه، سازمان ها می بایست:

*فرهنگی را گسترش دهند که به اشتراک گذاشتن دانش را ارج می نهد.

*زمانی را به آموختن دروسی اختصاص دهند که می توانند از شکست ها بیاموزند.

* کارکنان در تمام سطوح را  به آموختن در تمام طول زندگی تشویق کنند.

* به افراد و گروه ها مجال دهند تا شرایط موجود سازمان را به چالش بکشند.

 

چرا آموزش سازمانی اهمیت دارد؟

اهمیت آموزش سازمانی با منافع بسیاری که در سازمان ها در اثر توسعه فرهنگِ یادگیری رخ می دهد نمایان می شود. منافعی مانند:

۱.افزایش رضایت مندی شغلی کارکنان

  1. کاهش نرخ تغییر کارمندان
  2. افزایش معنادار منافع و کارآمدی
  3. ارتقاء مدیران در تمامی سطوح
  4. بهبود سازگاری در سازمان

وقتی سازمان ها، زمان و منابعی را به ارتقاء فرهنگ آموختن و نهادینه کردن آموزش سازمانی اختصاص می دهند بالطبع رقابتی تر می شوند. این امر سبب افزایش توانمندیِ واکنش سریع به شرایط به شدت متغیر بازار می شود که تنها یکی از دلایلی است که موجب اهمیت یافتن آموزش سازمانی شده است.

سازمانی که این دروس را فراگیرد و فرآیندهای خود را مورد مطالعه قرار دهد دانش بیشتری پیرامون بهترین کنش ها خواهند داشت و بسیار راحت تر سازگار می شوند.

 

مدیران چگونه می توانند آموزش سازمانی را ترویج دهند؟

گام هایی وجود دارد که مدیران می توانند جهت ترویج و اشاعه آموزش سازمانی بردارند. قدم هایی چون:

*خلق دانش

اولین گام در راستای آموزش خلق است یا پذیرا شدن دانش و اطلاعات. مدیران می بایست همواره در پی پرده برداشتن از دانش جدید راجع به کسب و کار مشتریان یا محیط کاری شان باشند.

*حفظ و نگاهداشت دانش

به محض آنکه مدیران دانشی را خلق یا کسب نمودند، به سیستمی برای حفظ و نگاهداشت آن درون سازمان نیاز خواهند داشت.

*انتقال دانش

و در پایان، دانش می بایست به خارج از ارتباطات شخصی و به درون ارتباطات سازمانی انتقال یابد.

 

فواید آموزش سازمانی

۱.حفظ سطوح مختلف نوآوری و باقی ماندن در رقابت

  1. استقرار بهتر برای پاسخ دادن به فشارهای خارجی
  2. احراز دانش برای برقراری پیوند بهتر با منابع جهت رفع نیاز مشتریان
  3. ارتقاء و بهبود کیفیت محصولات در تمامی سطوح
  4. بهبود تصویر همکاری از طریق مشتری مداری بیشتر
  5. افزایش سرعت پیشرفت در تغییرات سازمان
  6. جذب برترین استعدادها
  7. افزایش وفاداری کارمندان به شرکت
  8. توانمند سازی کارکنان

چگونه در کسب و کار خود فرهنگ آموزش سازمانی ایجاد کنیم؟

برای پذیرش یک فرهنگ سازمانی مبتنی بر آموزش به سه چیز نیازمند خواهید بود. محیط ِحامیِ آموزش، پیوند فرآیندهای آموزش و تمرینات و مدیریتی که مشوق یادگیری است.

  1. محیط حامی آموزش

در اولین گام باید محیطی امن و آرام برای کاوش ایجاد نمایید.

محیطی که:

*مشوق ایده های تازه و نو است.

*جا برای اتفاقات پیش بینی نشده می گذارد.

*انتظار شکست را دارد و آن را مدیریت می نماید.

  1. به هم پیوستن فرآیندهای آموزش و تمارین

حال زمان آن فرا رسیده است تا آموختن را در فعالیت های روزانه تان جای دهید.

*برای آموزش برنامه ریزی کنید.

*آموزش اجتماعی را فعال نمایید.

*نظرات راجع به فرآیندهای روزانه را جمع آوری کنید.

*بر میزان بررسی نتایج بیفزایید.

  1. مدیریتی که مشوق آموزش باشد.

اگر قرار باشد آموزش به بخشی از فرهنگ سازمان بدل شود، مدیران باید راهبری مسیر را بر عهده گیرند- نه تنها با حرف زدن که با اعمالشان.

 

بهترین کنش ها در پروسه آموزش سازمانی

۱.شناسایی نیاز برای پیاده سازی برنامه آموزش سازمانی- اساسا چرا به یک برنامه آموزش سازمانی نیازمندیم؟

  1. هم راستا و هم طراز کردن آن با اهداف مدیریت
  2. استفاده از فرمت های گوناگون: همه کارکنان به یک شیوه نمی آموزند
  3. یادداشت برداری از نتایج

سخن آخر

یک استراتژی عمیق آموزش سازمانی کمپانی را یاری می دهد تا قدرت رقابت، موثر بودن و سودمندی اش را از طریق آموزش افزایش دهد.

آموزش های سازمانیِ مداوم و پیوسته، یک سرمایه گذاری پر سود برای هر دو طرف کارمند و شرکت به شمار می آید. مهم است که به کارکنان کمک شود تا ارتقاء و رشد یابند، اما این نکته هم اهمیت دارد که یاری شان کنند تا گام هایی عملی جهت انجام بهتر کارهای روزانه شان بردارند.

با بدل ساختن یادگیری به بخش جدایی ناپذیر سازمان خود، استراتژی آموزش سراسری شما را به اهداف سازمان تان نزدیک و نزدیک تر خواهد کرد.