تدوین استراتژی‌های کسب و کار بر اساس SWOT

(0 نظر)
1,200,000 تومان
تدوین-استراتژی‌های-کسب-و-کار-مدرسه-ایده

رشد و بالندگی کسب و کار شما وابسته به استراتژیست که انتخاب می‌کنید

 

ابزار SWOT یکی از مهمترین و پرکاربردترین ابزارها در برنامه‌ریزی استراتژیک کسب و کار به شمار می‌رود. تجزیه و تحلیل SWOT راهنمای کسب و کار شماست. این ابزار به شما کمک می‌کند تا نقاط ضعف کسب و کارتان را به قوت تبدیل کنید و تهدیدهای پیش رویتان را به فرصت تبدیل کنید.  با این وجود امروزه تکیه صرف بر روی تجزیه و تحلیل‌های SWOT کافی نیست زیرا این ابزار علی رغم مزیت‌هایی که دارد برای رسیدن به هدف نهایی تدوین استراتژی کافی نیست.

QSPM یا ماتریس برنامه‌ریزی استراتژیک کمی، بهترین ابزار برای شما است که خواهان استراتژی‌های صحیح ودقیق برای کسب و کارتان هستید. تکنیک QSPM برای مقایسه و اولویت بندی عوامل کلیدی داخلی و خارجی‌ای استفاده می‌شود که ممکن است نادیده گرفته شوند. تکنیک QSPM مشخص می کند کدام یک از گزینه‌های استراتژیک انتخاب شده در تجزیه و تحلیل SWOT کسب و کارتان، امکان پذیر می‌باشد؛ همچنین استراتژی‌های کسب و کار شما را اولویت بندی می‌ کند. مزیت استفاده از این تکیک آن است که از هدر رفتن زمان، سرمایه و نیروی انسانی کسب و کار شما جلوگیری کند. از نظر بسیاری از بزرگان بازاریابی QSPM یکی از بهترین تکنیک‌های پیشبرد استراتژی سازمانی است. SWOT و QSPM تکنیک‌های ارزشمند و شایسته برای تحلیل‌ استراتژیک کسب و کار شما می‌باشد.

 

مخاطبان دوره

  • ویژه مدیران ارشد، مدیران عملیاتی و کارشناسان برنامه ‏ریزی و اجرایی
  • شرکت‏ها و سازمان‏های صنعتی، معدنی و تولیدی

 

سرفصل‏‌های دوره

  • تعریف استراتژی‏‌های چهارگانه و ضرورت ارزیابی به هنگام سازمان
  • کاربرد SWOT در مدیریت کسب و کار
  • مفاهیم پایه نقاط چهار گانه
  • آنالیز سطوح سازمانی و روش‏های تعیین مصادیق چهارگانه
  • روش تدوین پرسشنامه اولیه با استفاده از چک لیست آنالیز
  • روش‏های جمع ‏آوری اطلاعات و پردازش در تکنیک SWOT
  •  محاسبات پایه در تکنیک SWOT
  • اندازه ‏گیری و تحلیل میزان اثرگذاری عوامل چهارگانه در سازمان
  •  اندارگیری و تحلیل عوامل پیش‏برنده و پس‏برنده در سازمان
  • اندازه‏ گیری و تحلیل سرعت سازمان
  •  تدوین و تحلیل ماتریس SWOT برای تعیین موقعیت استراتژیک
  •  تدوین راهبردهای سازمانی بر اساس ماتریس SWOT
  •  تجزیه و تحلیل کمی راهبردها با استفاده از تکنیک QSPM

نام استاد : دکتر پاکزاد

تعداد جلسات دوره : ۳ جلسه ۴ ساعته

تاریخ شروع دوره : ۹۹/۲/۱۹

زمان برگزاری دوره : جمعه ها ساعت ۱۰ الی ۱۳

ویژگی های دوره

  • عناوین 0
  • امتحانات 0
  • مدت 12 ساعت
  • سطح مهارت همه سطوح
  • زبان فارسی
  • دانشجویان 0
  • گواهی بله
  • ارزیابی ها بله
برنامه درسی خالی است
آواتار نویسنده
دکتر احمد پاکزاد - دانش‏ آموخته علوم ارتباطات اجتماعی (کارشناسی) - مدیریت شهری (کارشناسی ارشد) - برنامه ‏ریزی شهری (دکترای تخصصی) - دارای 25 سال سابقه فعالیت در عرصه ‏های بازاریابی، فروش، روابط‏ عمومی و تبلیغات - مشاور بازاریابی و فروش شرکت تلاونگ - قائم مقام مدیرعامل شرکت زرماکارون - مدیر هولدینگ شرکت‏های زرپخش - معاون ارتباطات گروه صنعتی و پژوهشی زر - مدیرکل روابط ‏عمومی بنیاد مسکن - مدیر روابط‏ عمومی و تبلیغات شرکت سرمایه ‏گذاری مسکن - صاحب امتیاز، مدیر مسئول و سردبیر فصلنامه تخصصی فرهنگ ‏رسانه

نظرات

میانگین امتیازها

0
0 امتیاز

جزئیات امتیاز

5 Stars
0%
4 Stars
0%
3 Stars
0%
2 Stars
0%
1 ستاره
0%
1,200,000 تومان

یک دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *