اصول و فنون مذاکره
در دوره اصول و فنون مذاکره، ساختار علمی-عملی و اصول مذاکرات حرف های و تجاری با استفاده از جدیدترین و آخرین روش های تدریس کارگاهی ارائه می شود. از سوی دیگر، مهارت های شرکت کنندگان برای مذاکرات از طریق حضور در چندین مورد Role Playing و کسب تجربه مشترک بین آنها، مورد تحلیل و ارزیابی قرار می گیرد. بازخورهایی متعهدی نیز به شرکت کنندگان در رابطه با شیوه مذاکره آنها داده می شود.
مطالب آموزشی بسیار متنوع و کاملی در رابطه با مذاکرات تجاری به صورت تدوین شده و در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد. در طراحی این کارگاه آموزشی از دوره ای مدیریتی دانشگاه های McMaster و Harvard الگوبرداری شده است.
سرفصل ها
مذاکره به شیوه چانه زنی و برد-باخت و مبانی اولیه مذاکرات
- استراتژی ها و تاکتیک های مورد استفاده
- اصول و مبانی پایه ای مذاکره
- فرایند انجام یک مذاکره
- اهمیت برنامه ریزی و چگونگی انجام آن قبل از شرکت در مذاکره
- سبکهای مختلف مذاکره و انتخاب سبک مناسب بر حسب شرایط
- اهمیت شناخت سبک غالب خود و طرف مقابل
- تفاوت چانه زنی با مشکل گشایی مشترک برای یافتن راه حله ای مناسبتر برای طرفین مذاکره
- آشنایی با شرایطی که در آن چانه زنی لزوماً به نتایج بهتری منتهی نمی شود
- پیشنهاد اولیه و اثر آن بر نتایج مذاکرات
- استراتژی های امتیاز دادن و گرفتن
- بایدها و نبایدها
- تئوری مذاکرات (BATNA, Reservation Price, Target Point, …)
- تبدیل مذاکره چانه زنی به مذاکره منطقی و اصولی
- روش های امتیازگیری در مذاکرات
روش های دستیابی به یک معادله و مذاکره برنده – برنده
- استراتژی ها و تاکتیک های یک مذاکره موفق
- تفاوت های تاکتیک ها و استراتژی های خلق ارزش و کسب آن و تاثیر آن بر روی فرایند مذاکرات
- بایدها، نبایدها، اشتباهات مهلک و اصول کلی در مذاکرات
- روشهای جلوگیری از رسیدن به تعارض و خارج شدن از بن بست در مذاکره
- خلاقیت و نوآوری در دستیابی به توافق مناسب
- سوال درست پرسیدن
ترفندها
- آشنایی با ترفندهای ناجوان مردانه معمول در مذاکرات
- روش های مقابله با ترفندها و تاکتیک ها طرف مقابل
- تحلیل ترفندها
مذاکرات بین المللی
- شرایط خاص و تفاوت های مذاکرات بین المللی
- اصول مذاکرات بین المللی
- استراتژی ها و تاکتیک های مورد استفاده
- اهمیت تفاوت های فرهنگی در فرایند مذاکره و تاثیرگذاری آن بر مذاکرات بین المللی
- ۶نکات اجرایی در مذاکرات (تاثیرگذاری اولیه، مکان مذاکره، زمان مذاکره، شیوه لباس پوشیدن، دست دادن، دستور جلسه، صورت جلسه و …)
مهارت های ارتباطی و ارتباطات غیرکلامی برای موفقیت در مذاکره
- تفسیر و تحلیل ده ها حرکت بدن و معنای آن در مذاکرات تجاری
- انواع ارتباطات غیرکلامی و تحلیل آنها
- تفاوت های فرهنگی
- بهبود ارتباطات غیرکلامی
- گوش دادن موثر
- اثر زبان
سایر موارد
- استراتژی های قابل استفاده توسط گروه های ضعیف و قوی در مذاکرات
- منابع قدرت
نام استاد : فرشاد عالمیان
تعداد جلسات دوره : ۱۰ جلسه ۳ ساعته
تاریخ شروع دوره : ۹۹/11/7
زمان برگزاری دوره : سه شنبه ها ساعت ۱۷ الی ۲۰
ویژگی های دوره
- عناوین 0
- امتحانات 0
- مدت 30 ساعت
- سطح مهارت همه مراحل
- زبان فارسی
- دانشجویان 0
- گواهی بله
- ارزیابی ها بله