اصول و فنون مذاکره

1,200,000 600,000

در دوره اصول و فنون مذاکره، ساختار علمی-عملی و اصول مذاکرات حرف ه­ای و تجاری با استفاده از جدیدترین و آخرین روش­ های تدریس کارگاهی ارائه می­ شود. از سوی دیگر، مهارت­ های شرکت کنندگان برای مذاکرات از طریق حضور در چندین مورد Role Playing و کسب تجربه مشترک بین آنها، مورد تحلیل و ارزیابی قرار می­ گیرد. بازخورهایی متعهدی نیز به شرکت­ کنندگان در رابطه با شیوه مذاکره آنها داده می شود.

مطالب آموزشی بسیار متنوع و کاملی در رابطه با مذاکرات تجاری به صورت تدوین شده و در اختیار شرکت­ کنندگان قرار می گیرد. در طراحی این کارگاه آموزشی از دور­ه ای مدیریتی دانشگاه­ های McMaster و Harvard الگوبرداری شده است.

 

سرفصل ها

  1. مذاکره به شیوه چانه زنی و برد-باخت و مبانی اولیه مذاکرات
  • استراتژی ها و تاکتیک های مورد استفاده
  • اصول و مبانی پایه­ ای مذاکره
  • فرایند انجام یک مذاکره
  • اهمیت برنامه­ ریزی و چگونگی انجام آن قبل از شرکت در مذاکره
  • سبک­های مختلف مذاکره و انتخاب سبک مناسب بر حسب شرایط
  • اهمیت شناخت سبک­ غالب خود و طرف مقابل
  • تفاوت چانه­زنی با مشکل­ گشایی مشترک برای یافتن راه­ حل­ه ای مناسب­تر برای طرفین مذاکره
  • آشنایی با شرایطی که در آن چانه­ زنی لزوماً به نتایج بهتری منتهی نمی­ شود
  • پیشنهاد اولیه و اثر آن بر نتایج مذاکرات
  • استراتژی های امتیاز دادن و گرفتن
  • بایدها و نبایدها
  • تئوری مذاکرات (BATNA, Reservation Price, Target Point, …)
  • تبدیل مذاکره چانه­ زنی به مذاکره منطقی و اصولی
  • روش های امتیازگیری در مذاکرات

 

  1. روش ­های دستیابی به یک معادله و مذاکره برنده – برنده
  • استراتژی­ ها و تاکتیک­ های یک مذاکره موفق
  • تفاوت­ های تاکتیک­ ها و استراتژی­ های خلق ارزش و کسب آن و تاثیر آن بر روی فرایند مذاکرات
  • بایدها، نبایدها، اشتباهات مهلک و اصول کلی در مذاکرات
  • روش­های جلوگیری از رسیدن به تعارض و خارج شدن از بن­ بست در مذاکره
  • خلاقیت و نوآوری در دستیابی به توافق مناسب
  • سوال درست پرسیدن

 

  1. ترفندها
  • آشنایی با ترفندهای ناجوان مردانه­ معمول در مذاکرات
  • روش­ های مقابله با ترفندها و تاکتیک­ ها طرف مقابل
  • تحلیل ترفندها

 

  1. مذاکرات بین المللی
  • شرایط خاص و تفاوت های مذاکرات بین المللی
  • اصول مذاکرات بین المللی
  • استراتژی ها و تاکتیک های مورد استفاده
  • اهمیت تفاوت­ های فرهنگی در فرایند مذاکره و تاثیرگذاری آن بر مذاکرات بین­ المللی

 

۶نکات اجرایی در مذاکرات (تاثیرگذاری اولیه، مکان مذاکره، زمان مذاکره، شیوه لباس پوشیدن، دست دادن، دستور جلسه، صورت جلسه و …)

 

  1. مهارت­ های ارتباطی و ارتباطات غیرکلامی برای موفقیت در مذاکره
  • تفسیر و تحلیل ده ها حرکت بدن و معنای آن در مذاکرات تجاری
  • انواع ارتباطات غیرکلامی و تحلیل آنها
  • تفاوت های فرهنگی
  • بهبود ارتباطات غیرکلامی
  • گوش دادن موثر
  • اثر زبان

 

  1. سایر موارد
  • استراتژی­ های قابل استفاده توسط گروه ­های ضعیف و قوی در مذاکرات
  • منابع قدرت

نام استاد : فرشاد عالمیان

تعداد جلسات دوره : ۱۰ جلسه ۳ ساعته

تاریخ شروع دوره : ۹۹/۲/۱۷

زمان برگزاری دوره : چهارشنبه ها ساعت ۱۷ الی ۲۰

ویژگی های دوره

  • عناوین 0
  • امتحانات 0
  • مدت 30 ساعت
  • سطح مهارت همه مراحل
  • زبان فارسی
  • دانشجویان 0
  • گواهی بله
  • ارزیابی ها بله
برنامه درسی خالی است
آواتار نویسنده
EDUCATION:Masters: MBA –Marketing (Iran Management Institute) B.Sc.: Mechanic Engineering (Sari Azad University)Professional strengths:Design sales & Marketing strategy Familiar with B2B Market Familiar with international Business Familiar with international market like: MENA, CIS, East of Africa Familiar with Negotiation Method Well ability in Public relation (PR) Familiar with holding event, Exhibition and seminars Ability to persuade executives and business professionals Ability to determine success and failure of commercial enterprises Pre-qualification and selection of vendors & Supplier Presentation Familiar with All the Commercial Documents Any negotiation with vendors or suppliers for monetary profit Familiar with Integrated Communication Marketing Method (IMC)Core Competencies for Presentation in UniversitiesInternational Business NegotiationPROFESSIONAL EXPERIENCE:Assistant Professor – IMIAssistant of Dr.Emadzadeh as one of the well-known professor in economy and international business in IMI – i present part of course and be in touch with student and final evaluation. Preparing presentation file and looking for newest sources.MP98 – Business Development ConsultantAs consultant support French company called MP98 in Oil and Gas Iran market to develop their activities and penetrate in Iran. Supporting registration in Oil and Gas’s AVL , attending in Tenders , fix appointment with Iranian companies , etc.Farab industrial Group -Business Developing Manager – (Since 2015)Experience Marketing and analyze B2B overseas market like CIS, MENA and East of Africa. Finding marketing strategy method to penetrate and take part share market. Perform and coordinate all foreign commercial affairs such as sourcing, corresponding, negotiating, ordering,Masnouat Felezi Sangin (Qamar Al Sanaeh) – Business Developing Manager (2013- 2015)- (Oil & Energy)- Basra-IraqExperienced marketing and business development professional with 2 years of proven experience in Oil & Gas especially in Iraq & Iran Market. Possess excellent Marketing, Sales Management, Business Development, Administration, Client Relationship & to be familiar with registration methods of well-known EPC companies like Shell, Petronas, Saipem, Worley Parson, Eni , Hyundai,…Farayand Bokhar- procurement Expert (2008-2013)-(Oil & Energy)-IranProcurement experience includes Pre-qualification and selection of vendors and sub-contractors, sourcing of materials and equipment; Review of vendor’s offers from technical (preliminary) and detailed commercial point of view, Negotiations, Order placement, Expediting and positioning the goods on site as per EPC project schedule. Also, proactively liaise, co- ordinate with clients, 3rd. party Inspection agencies, suppliers and service agencies during all phases of project execution in, Refinery, Energy, Heavy Engineering and manufacturing industries. Types of contracts have included EPC, LSTK, and General Services.Publications:Asia financial newspaper: International etiquette Asia financial newspaper: occupation on Iran Post-Sanction Asia financial newspaper: Money psychology Forsat Emrooz: MBA the magic stickLanguages skills:English- FluentPersian-mother languageTrainingNegotiation Skills: Tehran University (Short course) LC: IMI institute (Short course) Marketing: Trade Promotion Organization of Iran (Short course) Commercial correspondence: Mojtama Fani Tehran (Short course)Personal Details:Name: Farshad Alamian Date of Birth: 11/Mar/1980 Employment Status: Full time Marital status: MarriedComputer skills:Microsoft office software AutoCAD

نظرات

میانگین امتیازها

0
0 امتیاز

جزئیات امتیاز

5 Stars
0%
4 Stars
0%
3 Stars
0%
2 Stars
0%
1 ستاره
0%
1,200,000 600,000

یک دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *