8 جلسه 2 ساعته
در بسیاری از سازمانها روابط عمومی نقش بازوی سازمانها را برعهده دارد. به عبارتی برای انجام بسیاری از امورات درون سازمانی و برون سازمانی روابط عمومی انجام وظیفه کرده و انجام اموراتی نظیر؛ هماهنگی و ارتباط با بخشهای مختلف درون سازمانی در راستای تقویت فعالیت های درون سازمانی برعهده این بخش از مدیریتی است.
وظایفی نظیر پیگیری امور در راستای منافع شرکت همچون؛ هماهنگی با واحد فروش و بازاریابی و حتی هماهنگی با واحدهای مربوط به انبار و سفارشات و دریافت مرسولات و سفارشات نیز در رسته هماهنگیهای صورت گرفته با روابط عمومی است که روابط عمومی نیز در راستای منافع سازمان یا شرکت بعضا با این بخش از درون سازمانی تعامل خواهد داشت.
همچنین هماهنگی با امورات تشریفات و حتی شکلدهی و تقویت برند و ایجاد ارزش برای برند سازمان از دیگر وظایف محول شده به بخش روابط عمومی است. چرا که عمده وظیفه روابط عمومی پیگیری امورات مربوط به تبلیغات درون سازمانی و البته تقویت جایگاه سازمان نزد مشتریان و مصرف کنندگان آن است.
درباره دوره :
روابط عمومى هنر برقرارى ارتباط در جهت اطلاع رسانى به مخاطبان و زمینه سازى براى دریافت انتظارات و خواسته هاى آنان است.روابط عمومى در مسیر رسیدن به اهداف سازمان وظیفۀ تنظیم روابط سازمان و مردم را بر عهده دارد. اهمیت مخاطبان در دنیاى کنونى کسب وکار باعث مى شود سازمان ها نیاز زیادى به مدیریت قاعده مند روابط خود با آن ها داشته باشند.با شرکت در این دوره با مدیریت استراتژیک روابط عمومى و کمپین هاى آن آشنا مى شوید.
مخاطبان دوره
- دانشجویان و فارغالتحصیلان علوم ارتباطات و روابط عمومی
- مدیران و کارشناسان روابط عمومی
- مسئولان و مدیران اجرایی برگزاری رویدادها
سرفصل/ محتوای دوره
- مرحله اول: تحلیل و تحقیق
- مرحله دوم: تعیین مخاطبان هدف، تکنیکهاى برنامه ریزى ، انتخاب رسانه ها و ابزار ارتباطاتى، بودجه بندى
- مرحله سوم: برنامه ریزى مراحل اجرایى
- اصول و مبانی ارتباطات
- برنامه ریزی رسانه ها و ارتباطات رسانه ای
- ارتباطات مالى
- مدیریت ریسک، اعتبار، بحران و رویدادها در کمپین روابط عمومى
- لابى کردن
- حمایتهاى مالى
- مدیریت نمایشگاهها و رویدادهاى گروهى
- کارگاه مدیریت رویدادهای نمایشگاهی بین المللی
- روابط عمومی سازمانى
- روابط عمومى بازاریابى محور
- مرحله چهارم: ارزیابى و روشهاى اندازه گیری موفقیت در روابط عمومى
- مدلهاى ارزیابى رویدادها در روابط عمومى
- مرحله پنجم: بررسی موردى یک کمپین روابط عمومى
- اهداف، فعالیتهاى انجام شده
سبک برگزاری دوره
تدریس و بررسی موردی همراه با طرح سؤال و رفع اشکال
خروجی دوره
در پایان این دوره یاد میگیرید چطور با مخاطبان خود ارتباط صحیح و منطقی و اصولی برقرار کنید. روشهایی را یاد میگیرید که ضمن اطلاعرسانی شفاف، انتظارات و خواستههای مخاطبان را دریافت کنید.
این دوره هم بصورت حضوری و هم آنلاین برگزار میشود.
همچنین در پایان دوره به شرکتکنندگان مدرک معتبر اعطا میشود.
نام استاد : دکتر آرش سلطانعلی
تعداد جلسات دوره : 8 جلسه 2 ساعته
تاریخ شروع دوره : 1402/10/3
زمان برگزاری دوره : یکشنبه ها ساعت 16 الی 18
ویژگی های دوره
- درس 0
- آزمونها 0
- مدت زمان 30 ساعت
- سطح مهارت همه مراحل
- زبان فارسی
- دانشجویان 4
- گواهی نامه بله
- ارزیابی بله