دوره جامع مدیریت بازاریابی و مارکتینگ (Marketing)

(0 نظر)
10,000,000 ریال 5,000,000 ریال
دوره آموزش مدیریت بازاریابی

 

مدیریت بازاریابی

اگر می‌خواهید یک کسب و کار موفق راه بیندازید و می‌خواهید از زیر و بم مدیریت بازاریابی اطلاع داشته باشید، یا به   دنبال ارتقای موقعیت شغلی خود در شرکت‌های خصوصی یا دولتی هستید،   یا این‌که بازاریاب هستید و می‌خواهید کارتان را درست و اصولی انجام دهید، بهتر است دوره‌ی مدیریت بازاریابی را انتخاب کنید. [read more]از آن‌جایی که روش‌های سنتی کار در بازار کسب و کار بسیار قدیمی شده، باید با اصول مدرن و پیش‌رفته‌ی بازاریابی آشنا شوید. در قدم اول شاید بد نباشد درباره‌ی مفهوم بازاریابی و اصول آن بیش‌تر بدانید.

وقتی از بازاریابی حرف می‌زنیم، از چه حرف می‌زنیم

واژه‌ی بازاریابی از کلمه‌‌های پر کاربرد در بازار کسب و کار امروز است. بسیاری این واژه را مساوی با افزایش مشتری و درنتیجه افزایش درآمد برای کسب و کار خود می‌دانند. اما حتی بسیاری از مدیران، سرمایه‌گذاران و فروشندگان کالاها هم به خوبی نمی‌دانند که منظور از این حرفه چیست و چه انتظاری باید از مدیر بازاریابی یا بازاریاب خود داشته باشند. بازاریابی یک فرایند علمی و تا حد زیادی پیچیده است که افراد شاغل در این حرفه باید علم آن را بدانند. برخلاف تصور، این حرفه به هیچ‌وجه تجربی نیست و افراد شاغل در این حوزه با استفاده از روش‌های مدرن بازاریابی باید محصول مورد نظر شرکت خود را به مشتری‌ها عرضه و درنهایت به فروش برسانند. بازاریابی یک کار گروهی است و با مباحثی مانند تبلیغات، قیمت‌گذاری محصول، توزیع محصول و حتی نوع بسته‌بندی محصول سر و کار دارد. حالا، بیش‌تر شرکت‌های بزرگ و کوچک به اهمیت داشتن یک مدیر بازاریابی پی بردند و می‌دانند داشتن چنین فردی در بین کارکنان خود، باعث موفقیت آن‌ها در حوزه‌ی کاری‌شان می‌شود.

آموزش مدیریت بازاریابی

از آن‌جایی که مدیریت بازاریابی یک علم است، بسیاری از موسسه‌ها این دوره را با استاید مجرب برگزار می‌کنند. دوره‌های مدیریت بازاریابی در سراسر جهان به دلیل استقبال از این حرفه، علاوه بر دانشگاه‌ها در موسسه‌های آزاد هم برای افراد علاقه‌مند برگزار می‌شود. حتی بسیاری از دانشگاه‌های معتبر جهان سال‌ها است که علم مدیریت بازایابی را به شکل دوره‌های آموزشی در موسسه‌های زیرنظر خود برگزار می‌کنند. در ایران این دوره‌ آموزشی بازاریابی به نام مارکتینگ (Marketing) هم شناخته می‌شود. گذراندن این دوره به افراد شاغل در این حرفه کمک می‌کند تا به‌عنوان یک استراتژیست بازار را تحلیل کنند و بتوانند برای فروش محصول با یک استراژی مناسب، بازار هدف خود را پیدا کنند.

تعریف بازاریابی

با رونق هر چه بیش‌تر اینترنت در جهان شغل‌های فراوانی باتوجه به این فناوری متولد شد. حالا بازار فروش محصولات دیجیتالی و فیزیکی این‌قدر متنوع است که صاحبان کسب و کار باید به شکارچی‌های ماهری تبدیل شوند تا بتوانند مشتری‌های خود را شکار کنند و محصول مورد نظر خود را به آن‌ها بفروشند. انجمن بازاریابی امریکا (AMA)، بازاریابی را این طور تعریف می‌کند که بازاریابی مجموعه‌ای از روش‌ها برای برقراری ارتباط و انتقال سریع پیش‌نهادهای مهم و مفید برای فروش یک محصول به مشتری‌ها است. شاید بشود این طور گفت که این کلاسیک‌ترین و آکادمیک‌ترین تعریفی است که می‌شود از این حرفه ارائه داد. چون بسیاری از متخصصان این حرفه هر کدام از زاویه‌ دید خود تعریفی برای بازاریابی دارند. برای مثال پیتر دراکر، از برجسته‌ترین نظریه‌پردازان مدیریت در جهان که تعدادی از کتاب‌هایش هم به فارسی ترجمه شده است، معتقد است بازاریابی مساوی است با روشی که بشود محصول بیش‌تری را فروخت. او بر این باور است که بازاریابی یعنی روشی که محصول فروخته شده هرگز بازنگردد اما مشتری‌هایی که آن محصول را خریداری کردند، به دفعات بازگردند.

وظایف مدیریت بازاریابی

همان‌طور که گفته شد مدیریت بازاریابی مهم‌ترین نقش را در افزایش کسب و کار یک سازمان به عهده دارد. در بعضی از شرکت‌ها در وظایف مدیریت بازاریابی به مجموعه‌ای از وظایف مدیر تبلیغات و مدیر فروش هم گنجانده شده است. اما از مهم‌ترین وظایف بخش مدیریت بازاریابی یک سازمان جمع‌آوری و بررسی اطلاعات موجود در بازار است. آن‌ها باید افراد گوش به زنگی باشند و مدام بازار را زیر نظر داشته باشند تا بتوانند باتوجه به خصوصیات مصرف‌کنندگان، کالا و خدمات مورد نیاز آن‌ها را تامین کنند. از دیگر وظایف مدیریت بازاریابی این است که باید بتواند به اهداف مورد نظر شرکت یا سازمان خود پایبند باشد و  فعالیت‌های بازاریابی خود را سازماندهی کند. او باید نیروی انسانی مورد نیاز خود را استخدام کند و در صورت لزوم آن‌ها را برای رسیدن به اهداف مورد نظر شرکت آموزش دهد. مدیران بازاریابی باید مدام در حال تحلیل بازار و تعامل با مشتری‌های خود باشند. آن‌ها باید نظرات مشتریان خود درباره‌ی کالایی که می‌فروشند یا خدماتی که ارائه می‌دهند را به وسیله‌ی شیوه‌های مختلف بازاریابی مانند نظرسنجی یا حتی در قالب گیمیفیکیشن جویا شوند و در تصمیم‌گیری‌های بعدی خود استفاده کنند.

فراموش نکنید که از مهم‌ترین وظایف مدیریت بازاریابی ارائه‌ی خدمات پس از فروش به مشتری‌ها است. رسیدگی به این بخش یکی از مهم‌ترین وظایف یک بازاریاب با مدیر بازاریابی است؛ چرا که مشتری‌های راضی همیشه با خود مشتری‌های دیگر را می‌آورند و مشتری‌های ناراضی می‌توانند مانند یک بمب متحرک در بازار در حال تردد باشند.

از فیلیپ کاتلر تا پرویز درگی

باتوجه به همه‌ی این توضیحات فراموش نکنید که مدیریت بازاریابی یکی از شاخه‌های نوین مدیریت است.  رشته‌ای بسیار گسترده و پر شاخه و برگ‌های فراوان که برای یادگیری آن می‌توان در دوره‌های آموزشی تخصصی آن شرکت کرد و این رشته را به صورت حرفه‌ای و علمی آموزش دید. در این دوره‌های کتاب‌های بسیاری از فیلیپ کاتلر، از استادهای مطرح و شناخته‌شده‌ی علم بازاریابی جهان و پدر بازاریابی مدرن، به فارسی ترجمه و چاپ شده است. کاتلر درک مفهوم بازاریابی را ساده اما اجرای آن را بسیار پیچیده و دشوار می‌داند. علاوه بر کتاب‌های بازاریابی کاتلر، پرویز درگی یکی از اساتید مطرح این رشته در ایران و استاد دانشگاه صنعتی امیرکبیر است و کتاب‌های زیادی در این زمینه منتشر کرده است. درگی معتقد است یک فروش خوب مستلزم وجود بعضی از پیش‌نیازها است که البته فروشنده نقش حساس و کلیدی در آن بازی می‌کند. او و بسیاری از متخصصان بازاریابی بر این باور هستند که فروشندگان و مدیران بازاریابی در نقش گلزن یک شرکت یا سازمان در بازار کسب و کار حضور دارند و موفقیت آن‌ها، موفقیت یک سازمان را به ارمغان می‌آورد.
[/read][/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

ویژگی های دوره

  • عناوین 0
  • امتحانات 0
  • مدت 80 ساعت
  • سطح مهارت همه سطوح
  • زبان فارسی
  • دانشجویان 0
  • گواهی بله
  • ارزیابی ها بله
برنامه درسی خالی است

نظرات

میانگین امتیازها

0
0 امتیاز

جزئیات امتیاز

5 Stars
0%
4 Stars
0%
3 Stars
0%
2 Stars
0%
1 ستاره
0%
10,000,000 ریال 5,000,000 ریال

یک دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *