مدیریت بازار

درباره دوره
هر کسبوکاری باید باتوجهبه منابع، اهداف و جایگاهی که برای خود متصور شده است، استراتژیهایی را برای حضور موفق خود در بازار رقابت تدوین و اجرا کند. استراتژی کسبوکارها، گذشته از اینکه به دنبال رهبری در بازار باشند، یا تمایز، یا تمرکز، همیشه باید برای دو حالت کاملاً متفاوت نیز سنجیده شده باشد: تهاجم و دفاع.
از استراتژیهای دفاعی بیشتر برای محافظت و دفاع از جایگاه فعلی کسبوکار استفاده میکنند. کسبوکارها قصد دارند با بهکارگیری این استراتژیها نقاط ضعف خود را بپوشانند و از آنچه در محیط خارجی آنها را تهدید میکند فاصله بگیرند. درحالیکه در استراتژیهای تهاجمی، شرکتها از نقاط قوت خود برای بهرهبرداری از فرصتهایی که پیش روی کسبوکار قرار میگیرد استفاده میکنند.
با درنظرگرفتن شرایط فعلی بازار رقابت، میبینیم که بسیاری از شرکتها در موضع ضعف قرار گرفتهاند برای بهبود وضعیت خود به روشهای متناسب با موقعیتشان نیاز دارند. مدرسه ایده با برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با استراتژیهای دفاعی در بازار رقابت، قصد دارد شما را با روشهای معمول تهاجم رقبا و شیوههای مقابله با آنها آشنا کند. بهاینترتیب، شما میتوانید با بررسی موقعیت کنونی خود برای بهرهبرداری بهینه از منابع موجود برنامهریزی کنید.
مخاطبان دوره
- مدیران ارشد سازمانی، کارآفرینان، صاحبان کسبوکار
- مدیران و کارشناسان بازاریابی، فروش، تبلیغات و روابط عمومی
- مدیران و کارشناسان برنامهریزی استراتژیک
- سایر افرادی که با اداره کسبوکارها سروکار دارند یا به آن علاقهمندند
سرفصل/ محتوای دوره
- بررسی مفاهیم رقابت و نیروهای وارده به سازمان
- مقایسه برندهای تازهوارد و ریشهدار
- نقش برندها در فضای رقابتی و انواع رفتار برندها در رقابتپذیری
- رویکردهای استراتژیک در بازار رقابت
- مقایسه راهبرد دفاعی و تهاجمی
- دلایل و ضرورتهای دفاع در بازار
- بررسی الزامات راهبردهای دفاعی در سازمان
- مراحل تدوین و اجرای راهبرد دفاعی
- تکنیکهای مؤثر بر مشتری، تکنیکهای مؤثر بر شبکه توزیع و تکنیکهای مؤثر بر رقیب
سبک برگزاری دوره
این دوره در مدرسه ایده معمولاً بهصورت ترکیبی (تئوری و کارگاهی) برگزار میشود. در بخشی از کلاس، بهصورت تئوری با موضوعهای مرتبط با محتوای دوره آشنا میشوید و در بخش دیگر، باهم تمرین میکنید تا یاد بگیرید که چطور میتوانید از موضوعهای مطرحشده بهدرستی استفاده کنید. بهاینترتیب، اشکالات و نقاط ضعف خود را حین تمرین پیدا میکنید و با راهنماییهای مدرس میتوانید آنها را رفع کنید.
خروجی دوره
این دوره در مدرسه ایده معمولاً بهصورت ترکیبی (تئوری و کارگاهی) برگزار میشود. در بخشی از کلاس، بهصورت تئوری با موضوعهای مرتبط با محتوای دوره آشنا میشوید و در بخش دیگر، باهم تمرین میکنید تا یاد بگیرید که چطور میتوانید از موضوعهای مطرحشده بهدرستی استفاده کنید. بهاینترتیب، اشکالات و نقاط ضعف خود را حین تمرین پیدا میکنید و با راهنماییهای مدرس میتوانید آنها را رفع کنید.
نام استاد : دکتر احمد پاکزاد
تعداد جلسات دوره : ۱۰ جلسه ۳ ساعته
تاریخ شروع دوره : 1400/2/2
زمان برگزاری دوره : پنجشنبه ها ساعت ۱۴ الی ۱۷
ویژگی های دوره
- عناوین 0
- امتحانات 0
- مدت 30 ساعت
- سطح مهارت همه سطوح
- زبان فارسی
- دانشجویان 0
- گواهی بله
- ارزیابی ها بله