قبلی

تحلیل رفتار مصرف کننده

2,999,999 تومان 900,000 تومان
Consumer-behavior
2,999,999 تومان 900,000 تومان

درباره دوره

۸ جلسه ۲ ساعته

یکی از موضوعاتی که اغلب در تصمیم گیری های مربوط به حوزه بازاریابی و فروش مورد غفلت واقع می شود، موضوع و نقش کنش و واکنش های مصرف کننده در ارتباط با پیام ها موقعیت ها و مواجهه های مرتبط با محصول در طی دوره زمانی قبل از خرید، حین خرید و پس از خرید می باشد.
این حوزه از علم بازاریابی که از آن با عنوان علم رفتار مصرف کننده یاد می شود، تلاش میکند ضمن پررنگ کردن نقش مصرف کننده در اتخاذ تصمیمات مربوط به بازاریابی شرکت ها، به گسترش نگاه شرکت کنندگان نسبت به شیوه های اثرپذیری، ترغیب، تصمیم گیری، واکنش و اقدامات پس از خرید مصرف کننده در ارتباط با محصولات و خدمات عرضه شده بپردازد. با این توضیح که به منظور اثرگذاری بیشتر، در سرتاسر دوره تلاش خواهد شد مثالها و نمونه های مرتبط با برندها، بازارها و مصرف کنندگان ایرانی مورد طرح و بررسی قرار گیرد.

مخاطبین دوره

 مدیران عامل، اعضاء هیئت مدیره، مدیران و کارشناسان بازاریابی، علاقه­ مندان به حوزه­ های استراتژی، بازاریابی، برندینگ و تبلیغات

سرفصل ها

  • مقدمه ای بر علم رفتار مصر ف کننده چیست و کاربرد آن
  • ادراک و فرایند سه مرحله ای مواجهه، پردازش و تفسیر
  • سیستم حافظه ( و به خاطرسپاری ) و نحوه یادگیری مصرف کنندگان درباره محصولات و خدمات
  • نحوه تاثیرگذاری انگیزش و ارزش ها بر انتخاب محصول از سوی مصرف کنندگان
  • نقش های افراد و تاثیر این نقش ها بر رفتار مصرف کننده
  • تاثیر شخصیت سبک زندگی افراد بر پاسخ دهی به محرکهای بازاریابی
  • ماهیت و قدرت نگرش مصرف کننده نسبت به یک محصول یا نام تجاری
  • نقش و شیوه های اثرگذاری تبلیغات به عنوان عامل تغییردهنده نگرش
  • فرایند و شیوه های تصمیم گیری فردی از سوی مصرفکننده
  • ارزیابی و تاثیرات ارزیابی مصرف کننده در زمان بعد از خرید ( استفاده و دورانداختن )
  • تاثیر گروه و رهبران عقیده بر نگرش و واکنش افراد نسبت به محصولات و خدمات عرضه شده
  • فرایند و شیوه های تصمیم گیری سازمانی از سوی مصرف کننده
  • تاثیر شرایط شخصی و اجتماعی نظیر درآمد و طبقه اجتماعی بر نحوه خرید مصرف کننده
  • تاثیر و نقش خرده فرهنگهای قومی، نژادی و مذهبی بر هدایت رفتارهای مصرف کننده
  • تاثیر و نقش سن و گروه های سنی بر هدایت رفتارهای مصرف کننده
  • تاثیر فرهنگ و رفتارهای فرهنگی نظیر تعطیلات، خانواده، نظافت، هدیه و … بر رفتار مصرف کنندگان

 

مخاطبین دوره

مدیران و سرپرستان واحدهای بازاریابی و فروش، کارشناسان ارشد بازاریابی و فروش، طراحان و تولیدکنندگان محتواهای تبلیغاتی، دانشجویان، علاقمندان حوزه بازاریابی و فروش

خروجی دوره

ارائه بر اساس استفاده از اسلایدهای آموزشی و همراه با طرح مثالها و نمونه های ایرانی بصورت تعاملی و همراه با مشارکت مخاطب


نام استاد : دکتر حمیدرضا سعیدنیا

تعداد جلسات دوره : ۸ جلسه ۲ ساعته

تاریخ شروع دوره :  اردیبهشت ۱۴۰۲

زمان برگزاری دوره : چهارشنبه ها ساعت ۱۷ الی ۱۹

ویژگی های دوره

  • درس 0
  • آزمونها 0
  • مدت زمان 30 ساعت
  • سطح مهارت All levels
  • زبان فارسی
  • دانشجویان 0
  • گواهی نامه بله
  • ارزیابی بله

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *