تحلیل رفتار مصرف کننده

(0 نظر)
1,200,000 تومان 600,000 تومان
تحلیل-رفتار-مصرف-کننده-

دربارۀ دوره

یکی از موضوعاتی که اغلب در تصمیم گیری های مربوط به حوزه بازاریابی و فروش مورد غفلت واقع می شود، موضوع و نقش کنش و واکنش های مصرف کننده در ارتباط با پیام ها موقعیت ها و مواجهه های مرتبط با محصول در طی دوره زمانی قبل از خرید، حین خرید و پس از خرید می باشد.
این حوزه از علم بازاریابی که از آن با عنوان علم رفتار مصرف کننده یاد می شود، تلاش میکند ضمن پررنگ کردن نقش مصرف کننده در اتخاذ تصمیمات مربوط به بازاریابی شرکت ها، به گسترش نگاه شرکت کنندگان نسبت به شیوه های اثرپذیری، ترغیب، تصمیم گیری، واکنش و اقدامات پس از خرید مصرف کننده در ارتباط با محصولات و خدمات عرضه شده بپردازد. با این توضیح که به منظور اثرگذاری بیشتر، در سرتاسر دوره تلاش خواهد شد مثالها و نمونه های مرتبط با برندها، بازارها و مصرف کنندگان ایرانی مورد طرح و بررسی قرار گیرد.

مخاطبین دوره

 مدیران عامل، اعضاء هیئت مدیره، مدیران و کارشناسان بازاریابی، علاقه­ مندان به حوزه­ های استراتژی، بازاریابی، برندینگ و تبلیغات

سرفصل ها

  • مقدمه ای بر علم رفتار مصر ف کننده چیست و کاربرد آن
  • ادراک و فرایند سه مرحله ای مواجهه، پردازش و تفسیر
  • سیستم حافظه ( و به خاطرسپاری ) و نحوه یادگیری مصرف کنندگان درباره محصولات و خدمات
  • نحوه تاثیرگذاری انگیزش و ارزش ها بر انتخاب محصول از سوی مصرف کنندگان
  • نقش های افراد و تاثیر این نقش ها بر رفتار مصرف کننده
  • تاثیر شخصیت سبک زندگی افراد بر پاسخ دهی به محرکهای بازاریابی
  • ماهیت و قدرت نگرش مصرف کننده نسبت به یک محصول یا نام تجاری
  • نقش و شیوه های اثرگذاری تبلیغات به عنوان عامل تغییردهنده نگرش
  • فرایند و شیوه های تصمیم گیری فردی از سوی مصرفکننده
  • ارزیابی و تاثیرات ارزیابی مصرف کننده در زمان بعد از خرید ( استفاده و دورانداختن )
  • تاثیر گروه و رهبران عقیده بر نگرش و واکنش افراد نسبت به محصولات و خدمات عرضه شده
  • فرایند و شیوه های تصمیم گیری سازمانی از سوی مصرفکننده
  • تاثیر شرایط شخصی و اجتماعی نظیر درآمد و طبقه اجتماعی بر نحوه خرید مصرف کننده
  • تاثیر و نقش خردهفرهنگهای قومی، نژادی و مذهبی بر هدایت رفتارهای مصرف کننده
  • تاثیر و نقش سن و گروه های سنی بر هدایت رفتارهای مصرف کننده
  • تاثیر فرهنگ و رفتارهای فرهنگی نظیر تعطیلات، خانواده، نظافت، هدیه و … بر رفتار مصرف کنندگان

 

مخاطبین دوره

مدیران و سرپرستان واحدهای بازاریابی و فروش، کارشناسان ارشد بازاریابی و فروش، طراحان و تولیدکنندگان محتواهای تبلیغاتی، دانشجویان، علاقمندان حوزه بازاریابی و فروش

خروجی دوره

ارائه بر اساس استفاده از اسلایدهای آموزشی و همراه با طرح مثالها و نمونه های ایرانی بصورت تعاملی و همراه با مشارکت مخاطب


نام استاد : دکتر نادر عشقی پور

تعداد جلسات دوره : ۱۰ جلسه ۳ ساعته

تاریخ شروع دوره : ۹۹/۲/۳

زمان برگزاری دوره : چهارشنبه ها ساعت ۱۷ الی ۲۰

ویژگی های دوره

  • عناوین 0
  • امتحانات 0
  • مدت 30 ساعت
  • سطح مهارت همه مراحل
  • زبان فارسی
  • دانشجویان 0
  • گواهی بله
  • ارزیابی ها بله
برنامه درسی خالی است
آواتار نویسنده
سوابق تحصیلی: • کارشناسی مهندسی صنایع گرایش تولید صنعتی • کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی • دکتری تخصصی مدیریت بازرگانی گرایش مدیریت بازاریابی (PhD Candidate) - رتبه 1 آزمون ورودی دکتری تخصصی سال 1391 سوابق اجرایی: - مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال - مدیر اجرایی شرکت نوآوران جلوه های سگال - مشاور در اموربرنامه ریزی استراتژیک و بازاریابی شرکت بازرگانی پیشرو سیاحت - مشاور در امور بازاریابی دپارتمان برنامه ریزی اقتصادی هلدینگ گسترش پایا صنعت سینا - مشاور مدیرعامل در امور بازاریابی شرکت شیشه و گاز (شوگا) - سرپرست پروژه ی برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی هلدینگ سیاحتی و مراکز تفریحی پارسیان شامل 33 واحد استراتژیک تجاری؛ 22 هتل پارسیان، 6 مرکز تفریحی، 2 آژانس مسافرتی، 1 شرکت بازرگانی، 1 مرکز آموزشی، و 1 مرکز فنی و مهندسی - فعالیت به عنوان مشاور و مدیر اجرایی در پروژه های تحقیقات و برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی در سازمان های مختلف سوابق تدریس: • مدرس دروس مدیریت استراتژیک- بازاریابی و مدیریت بازار - روش تحقیق در مدیریت-مبانی سازمان و مدیریت- تحلیل و طراحی سیستم ها و ...- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال • مدرس دوره های تخصصی بازاریابی - دوره های مدیریت برند، برنامه ریزی بازاریابی، و تحقیقات بازاریابی- مدیران و کارشناسان مجموعه هتل های پارسیان - دوره ی مدیریت برند - مدیران و کارشناسان شركت توسعه خدمات رفاهي پرديس ايرانيان (مجموعه ارم، توچال، چمران، جماران( - و ... • مدرس چندین دوره ی آموزشی روش پژوهش و گزارش نویسی علمی - موسسسات آموزش عالی آزاد • مدرس سمینارهای آموزشی: - کارگاه آموزشی " رفتار مصرف کننده در شبکه های اجتماعی مجازی" - هفتمین همایش ملی و اولین همایش بین ‏المللی تجارت و اقتصاد الکترونیکی - وزارت صنعت، معدن، و تجارت - سمینار آموزشی " بازاریابی دیجیتال در صنعت هتلداری و گردشگری؛ نگرشی تازه به افق های نوین تحول" – مجموعه هتل های پارسیان - سمینار آموزشی " سیستم های انگیزشی هدایای تبلیغاتی و چاشنی های فروش با تمرکز بر صنعت گردشگری و هتلداری"- هلدینگ سیاحتی و مراگز تفریحی پارسیان - و ...

نظرات

میانگین امتیازها

0
0 امتیاز

جزئیات امتیاز

5 Stars
0%
4 Stars
0%
3 Stars
0%
2 Stars
0%
1 ستاره
0%
1,200,000 تومان 600,000 تومان

یک دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *