دوره جامع دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing)

نام دوره |
تعداد جلسات | روز و ساعات برگزاری | تاریخ شروع دوره | نام استاد | شهریه |
---|---|---|---|---|---|
اصول و مبانی دیجیتال مارکتینگ | ۱۰ جلسه ۳ ساعته | مهشاد خاقانی | 999000 تومان | ||
بازاریابی محتوایی (Content Marketing) | ۱۰ جلسه ۳ ساعته | جمعه ها ۱4 الی 17 | 13۹۹/10/19 | پارسا کاکویی | 999000 تومان |
بهینه سازی برای موتورهای جستجو – seo | ۱۰ جلسه ۳ ساعته | جمعه ها ۱۴ الی ۱۷ | 13۹۹/10/26 | مهندس هیراد موسوی | 999000 تومان |
دیجیتال مارکتینگ
بازاریابی بخش جداییناپذیر دنیای کسب و کار امروز است. حالا بازاریابان فروانی وجود دارند که این حرفه را به صورت مدرن و باتوجه به استاندارهای دنیای امروز انجام میدهند. امروز و با وجود بازار فروش محصولات در فضای مجازی، دانستن علم بازاریابی دیجیتال به یک ضرورت تبدیل شده است و همهی علاقهمندان به این حرفه باید دورهی بازاریابی دیجیتال را بگذرانند و بازاریابی در فضای آنلاین را بیاموزند.[read more] در واقع فرقی نمیکند که شما صاحب یک مارکت بزرگ هستید یا میخواهید محصولاتتان را در یک پیج اینستاگرام بفروشید، بهتر است باید و نباید کار و از همه مهمتر جلب مشتری در اینترنت را به خوبی بدانید. کلاس دیجیتال مارکتینگ (Digital marketing) این امکان را به شما میدهد تا در یک دوره کوتاه مدت با فوت و فنهای این حرفه آشنا شوید و بتوانید در بازار پرهیاهوی فروش محصولات در اینترنت موفق و البته پردرآمد باشید.
بازاریابی اینترنتی و ضرورت آن در بازار امروز
دیجیتال مارکتینگ یک نوع مدرن بازاریابی محصولات یا خدمات است که با استفاده از تکنولوژیهای نوین دیجیتال و بیشتر در بستر اینترنت استفاده میشود. میدانیم که با گسترش اینترنت نوع بازار فرق کرده و حالا بسیاری از شرکتها محصولات یا خدمات خود را در فضای مجازی میفروشند و مشتریها با استفاده از گوشیهای موبایل هوشمند، تبلت، لپتاپ و کامپیوترهای خانگی محصولات یا خدمات شرکتها را خریداری میکنند. اما مهمترین راه فروش و جذب مشتری در بازار اینترنتی، جلب مشتری است و این کار به عهدهی بازاریابان دیجیتالی است. آنها باید افرادی حرفهای باشند و با اطلاعرسانی دقیق و روابطعمومی بالا بتوانند محصولات شرکتهای خود را به مشتریها عرضه کنند، اعتماد آنها را جلب کنند و درنهایت بازار را از آن خود کنند. بازاریابی اینترنتی یک کار شبانهروزی و بیوقفه است. تعطیلات در این کار معنی چندانی ندارد و افرادی که در این شغل مشغول به کار میشوند باید همیشه در دسترس باشند و تحولات و نیاز بازار را لحظه به لحظه رصد کنند. آنها باید آدمهای خلاقی باشند و بتوانند با تبلیغاتی نوآورانه مشتریهای خود را در اقیانوس اینترنت پیدا و از همه مهمتر نگهدارند. بهتر است این موضوع را در نظر بگیرید که در واقع دیجیتال مارکتینگ به معنی استفاده از همهی ابزارهای دیجیتال مانند وبسایت، اپلیکیشن، تبلیغات آنلاین، شبکههای اجتماعی، سئو (SEO)، بازاریابی اینترنتی، بازاریابی موبایلی برای یک هدف بزرگ و مشخص به اسم مارکتینگ یا بالا بردن فروش و برندسازی در فضای آنلاین است. در ادامه مختصری دربارهی این ابزارها و کارکردشان در دنیای دیجیتال مارکتینگ صحبت خواهیم کرد. این ابزارها بازوهای مهم یک مدیریت درست و اصولی در دیجیتال مارکتینگ است و هر متخصص این حوزه باید جایگاه و ضرورت هر کدام از این ابزارها را بداند تا بتواند استراتژی درستی برای بازار خود در نظر بگیرد.
معرفی بعضی از ابزارهای مهم دیجیتال مارکتینگ
جک ولش (Jack Welch)، مدیر افسانهای جنرال الکترونیک و نویسندهی کتاب پرفروش «پیروزی»، این طور میگوید که «استراتژی یعنی اینکه تصمیمهای شفاف و دقیق دربارهی نحوهی رقابت با دیگران بگیریم.» او سالهای بسیار زیادی بهعنوان دیجیتال مارکتینگ حرفهای کار کرد و جزو اولین کسانی بود که ابزارهای این حرفه را شناسایی کرد و آنها را در بازار به کار گرفت. این نکته را فراموش نکنید که استراتژی درست و مناسب بازار هدف، یکی از مهمترین ابزارهای بازاریابی اینترنتی است. در واقع کمپینهای تبلیغاتی است که شرکت شما را در اینترنت سرپا نگهمیدارد و باعث میشود شرکت شما و محصولات یا خدماتش مدام در دسترس مشتری باشد. یکی دیگر از ابزارهای مهم این حرفه تولید محتوا است. اگر از علاقهمندان به بازاریابی اینترنتی هستید، این واژه نباید برایتان ناآشنا باشد. امروزه بسیاری از مجموعهها بهعنوان آژانسهای تولید محتواهای کارآمد برای دیگر شرکتها در بستر اینترنت انجام میدهند. این شرکتها بسته به توانمندی تیم تولید محتوا و استراتژی خود ممکن است فقط محتوای متنی یا ویدئویی برای شرکتهای سفارشدهنده تولید کنند. در هر صورت شما برای یک دیجیتال مارکتینگ موفق نیاز دارید به بهترین شکل ممکن از این ابزار در حرفهی خود استفاده کنید.
یکی دیگر از ابزارهای مهم این حرفه بهینهسازی سایت برای موتور جستوجو یا همان سئو است. احتمالا این جمله را زیاد شنیدید که یک شرکت روی سئوی خود سرمایهگذاری خوبی کرده است یا شرکتی چون سئوی ضعیفی دارد، در بازار دیجیتال به خوبی دیده نمیشود. کارشناسان این حوزه سئو را این طور تعریف میکنند که یکی از ابزار های مهم در مجموعه دیجیتال مارکتینگ است و برای حضور در فضای کسب و کار آنلاین وجودش ضروری است و حتما باید دورهی آموزشی آن را بگذرانید و برای آن وقت بگذارید.
سئو یک روند مناسب برای بهتر دیده شدن یک وبسایت است. این ابزار باعث میشود تا وبسایت شما در نتایج جستوجو بهتر دیده شود و مشتری هنگام سرچ در موتور جستوجو شما را سریعتر از دیگر سایتهای مشابه پیدا کند. سئو میتواند انواع مختلف جستوجو را شامل شود. برای مثال ممکن است یک نفر محتوای تصویری را سرچ کند و سایت شما ارائه دهندهی چنین محصولاتی باشد، آنوقت است که با استفاده از این ابزار شما از اولین سایتهایی خواهید بود که موتور جستوجو به متقاضی چنین جستوجویی پیشنهاد میدهد.
از دیگر ابزارهای دیجیتال مارکتینگ میشود به بازاریابی ایمیلی، اینفلوئنسر مارکتینگ، بازاریابی شبکههای اجتماعی و تبلیغات کلیکی نام برد که با انتخاب یک دورهی جامع دیجیتال مارکتینگ با تمام این ابزارها و روشهای استفادهی آنها را آموزش خواهید دید.
موفقترین شرکتهای دنیا در دیجیتال مارکتینگ
بهتر است بدانید که موفقترین شرکتها در بازاریابی اینترنتی، شرکتهایی هستند که با کمترین بودجه بزرگترین فیلمها را تولید کردند. مهم نیست که این شرکتها چه قدر پولدار یا معروف هستند، مهم این است که کارشناسان و مدیران دیجیتال مارکتینگ بسیار خلاق و گوش به زنگی داشتند که توانستند بهترین و کوتاهترین راه درآمدزایی را جلوی پای مدیران خود قرار بدهند. این نکته را فراموش نکنید که بیشتر شرکتهایی که در بستر اینترنت کار میکنند، از یک ایدهی ساده کار خود را شروع کردند. برای مثال مدیر شرکت اوبر (Uber) ایدهی راهاندازی شرکت خود را از یک روز در تعطیلات کریسمس گرفت که باید برای یک راننده حدود هشتصد دلار پول پرداخت میکرد. او فکر کرد اگر یک سرویس اشتراکی تاکسی راه بیندازد، این هزینه به مراتب کمتر خواهد بود. یا شرکت اصلاح صورت Dollar Shave با این ایده که شیو کردن هر روز موی صورت کار فرسایشی است، با انتشار یک ویدئو در فضای مجازی با شعار «تیغهای ما فوقالعاده هستند» کار خود را شروع کرد. این باشگاه ریشتراشی حالا با بیش از سه میلیون مشتری و برندینگ بسیار حرفهای به یکی از شرکتهای شناختهشده در بازار دیجیتال تبدیل شده است. میبینید همانطور که گفتیم این شرکتها با ایدههای بسیار ساده و دمدستی کار خود را شروع کردند، مشتریهای خود را در سراسر جهان پیدا کردند و از همه مهمتر پولدار و معروف شدند.
در آخر به طور خلاصه باید به این موضوع اشاره کرد که در عصر دیجیتالی امروز فنون مارکتینگ به کل تغییر کرده و از حضور آنلاین کسب و کارها حقیقتی انکار ناپذیر شده است؛ پس بهتر است با گذراندن دوره جامع دیجیتال مارکتینگ اصول و روش های بازاریابی آنلاین را آموزش دیده و در استارت آپ های امروزی به کار ببریم.
[/read]
ویژگی های دوره
- عناوین 0
- امتحانات 0
- مدت 98 ساعت
- سطح مهارت همه سطوح
- زبان فارسی
- دانشجویان 0
- گواهی بله
- ارزیابی ها بله