قبلی

دوره جامع مدیریت برند و برندسازی (brand management)

15,999,999 تومان 4,800,000 تومان
baranding-course
15,999,999 تومان 4,800,000 تومان

 

سرفصل/ محتوای دوره:

  • استراتژی های بازاریابی
  • ارتباط بازاریابی و برندسازی
  • تکنیکهای قیمت گذاری
  • تکنیکهای طراحی محصول
  • تکنیکهای ترویج فروش
  • مدیریت کانال های توزیع
  • ارتباطات یکپارچه بازاریابی
  • فلسفه برند، برند مانترا
  • جوهره برند
  • فوائد برند
  • ویژگی های برند
  • آگاهی و تداعی برند
  • تصویر برند، جایگاه سازی، وعده برند
  • ارزش ویژه برند
  • مدیریت استراتژیک برند
  • تجربه مشتری
  • نقاط تماس برند با مشتریان
  • کسب و حفظ مشتریان
  • توسعه ارتباط و افزایش مشتریان
  • تدوین ماموریت و چشم انداز برند
  • برندسازی درون سازمانی
  • ایجاد فرهنگ سازمانی
  • مدل های کسب و کار
  • مدل های برندسازی
  • برندسازی برندهای خدماتی
  • هویت بصری، شنیداری و کلامی برند
  • یکپارچگی و انسجام اجزای برند
  • نامگذاری برند
  • شعار برند، موسیقی برند
  • حواس پنجگانه و احساسات در برندسازی
  • کارگاه برندسازی

 


نام استاد : دکتر آرش سلطانعلی

تعداد جلسات دوره : ۱۶ جلسه ۲ ساعته

تاریخ شروع دوره : ۱۴۰۲/۲/۱۰

زمان برگزاری دوره : یکشنبه ها ساعت ۱۸ الی ۲۰

۱۶ ساعت مفاهیم برندسازی

۱۶ ساعت پروژه عملی برندسازی با هدایت استاد راهنما

 


 

دوره‌ آموزشی برندسازی

به احتمال زیاد تا به امروز عنوان برند (brand) را شنیده‌اید. برند در زبان انگلیسی یا مارک در زبان فرانسه دو کلمه‌ای هستند که به زبان فارسی هم وارد شده‌اند و برای علامت‌های تجاری شرکت‌ها و سازمان‌ها استفاده می‌شود. در واقع برند همان علامتی است که مشتری با دیدن، شنیدن یا حتی حس کردن آن، نام یک شرکت تجاری یا محصول در ذهنش تداعی می‌شود و در روش‌های نوین مارکتینگ بسیار بر روی آن تایید می‌شود. امروزه بسیاری از شرکت‌های نوپا یا حتی قدیمی بودجه‌ی قابل توجهی برای برندسازی خود در نظر می‌گیرند. در دنیای مدرن بازاریابی، branding جایگاه ویژه‌ای دارد و مدیران بازاریابی برنامه‌های مفصل چند ساله برای ارتقای یک نام تجاری یا معرفی آن به مخاطب‌های خود در نظر می‌گیرند. به همین دلیل است که دوره‌های آموزشی برندسازی برای علاقه‌مندان این حوزه توصیه می‌شود؛ چرا که در بازار کسب و کار امروز دانش علمی درباره‌ی آن اهمیت فراوانی دارد.

برندسازی چیست و چه ضرورت هایی دارد؟

اساتید این حوزه همیشه از جمله‌ی معروفی استفاده می‌کنند که می‌گوید «اگر در یک طبقه نمی‌توانید اول باشید، یک طبقه‌ی دیگر بسازید.» این اولین و شاید مهم‌ترین قانونی است که باید در برندسازی به آن توجه کرد. هیچ‌وقت یادتان نرود که بازاریابی جنگ محصولات نیست، بلکه جنگ تصورات است و هر برنامه‌ی مارکتینگی که بتواند تصورات جذاب‌تری در ذهن مشتری بسازد، برنده‌ی بازار خواهد بود.

عنوان برندسازی را یک نویسنده‌ی امریکایی به نام ناپلئون هیل (Napoleon Hill) برای اولین بار در کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید» (Think and Grow Rich) به کار برد. هیل کتاب را در سال ۱۹۳۷ نوشته است و در آن به کمک روش اندرو کارنگی، سرمایه‌دار اسکاتلندی تبار امریکایی، موفقیت و برندسازی در بازار کسب و کار را توضیح می‌دهد. هیل در این کتاب یک فرد را سرلوحه‌ی موفقیت یک تجارت معرفی می‌کند و به طور غیر مستقیم از روشی برای برندینگ حرف می‌زند که امروزه به برندسازی شخصی (personal branding) معروف است. در برندسازی تمرکز بیش‌تر بر روی افزایش سطح آگاهی (brand awareness) درباره‌ی یک برند است. در کنار پروژه‌ی برندسازی معمولا یک تیم تبلیغات قوی و خوش‌فکر حضور دارند تا با ایده‌های جذاب‌شان هویت برند را هم تعریف کنند.

وقتی از هویت برند حرف می‌زنیم، از چه حرف می­زنیم؟

هویت برند در واقع پایه و اساس هر شرکت یا سازمان است. بسیاری از شرکت‌ها برای برند خود علاوه بر هویت بصری، هویت‌های دیگری هم تعریف می‌کنند. منظور از هویت بصری یک برند، رنگ و طرح یا حتی کارکتری است که در جریان برندینگ برای یک محصول یا خدمات خاص تعریف می‌شود. اما امروزه مشاوران کسب و کار به شرکت‌ها توصیه می‌کنند که برای برند خود یک هویت اجتماعی هم تعریف کنند. چون مشتری‌ها باید از هر برند یک حس منحصربه‌فرد دریافت کنند تا به آن اعتماد کنند و آن محصول یا خدمات را علاوه بر استفاده‌ی شخصی به دیگران هم پیشنهاد بدهند. کافی است یک صفحه در اینستاگرام داشته باشید و صفحه‌های چند شرکت شناخته شده، هنرمند معروف یا اینفلوئنسرهای اینستاگرامی را دنبال کنید تا متوجه‌ این موضوع شوید که سرعت افزایش یا افول محبوبیت یک برند شخصی یا یک برند تجاری می‌تواند کم‌تر از چند ساعت باشد. به همین دلیل است که خیلی وقت‌ها شرکا و کارمندهای یک شرکت هستند که هویت آن را تعریف می‌کنند. شرکت به وسیله‌ی کارمندهای خود یک تصویر ذهنی مطلوب در ذهن مشتری‌هایش ترسیم می‌کند. این طور است که اگر شرکتی هوش و ذکاوت کافی را داشته باشد، لشگری از مشتریان در سطح جامعه برای خود درست می‌کند تا هر زمان که لازم بود در حمایت از آن برند سر بلند کنند و پشت یک عنوان تجاری بایستند.

برندسازی از کجا شروع می‌شود؟

به گفته‌ی بسیاری از اهالی فن، نقطه‌ی شروع برندسازی ذهن مشتری است و او است که تعیین می‌کند یک برند می‌میرد یا زنده می‌ماند. پس در هنگام خلق برند اولین و آخرین کسی که باید لحاظ کنید مشتری‌هایی هستند که قرار است محصول شما را مصرف کنند. آن‌ها باید احساس درستی از برند شما داشته باشند و به همین دلیل باید مدام خودتان را به جای آن‌ها تصور کنید و به دنبال پاسخ این پرسش باشید که ما نماینده‌ی چه چیزی هستیم؟ برای این‌که متوجه‌ این موضوع شوید، بهتر است با هم به روند برندسازی «رد بول» توجه کنیم. این شرکت یکی از پرطرفدارترین برند نوشابه‌ی انرژی‌زا در امریکا و البته جهان است. او برای برندسازی علاوه بر انتخاب اسم، لوگو و شعار تبلیغاتی‌اش به بسته‌بندی‌اش هم فکر کرد. رد بول اولین نوشابه‌ی انرژی‌زایی بود که نوشابه‌هایش را در قوطی‌های کوچک به بازار عرضه کرد. این نوشابه‌ها انرژی‌زا بودند و در ذهن مشتری این ایده را تداعی می‌کردند که به کوچکی قوطی نگاه نکنید، محتوای داخلش بسیار قدرتمند است! می‌بینید، آن‌ها به تنهایی و به سادگی ذهن مشتری‌های خود را هدف گرفتند و علاوه بر ارائه‌ی محصول‌شان در یک بسته‌بندی متفاوت، جای پای خود را در بین محصولات مشابه در ذهن مخاطب‌هایش محکم و ماندگار کردند.

اصول برندینگ موفق چیست؟

تئودور لویت، استاد بازاریابی دانشگاه هاروارد، یک توصیه‌ی مهم به شرکت‌ها برای برندسازی دارد که می‌گوید «خوب یادتان باشد که مردم به خرید یک مته‌ی چهار اینچی فکر نمی‌کنند، آن‌ها فقط به این فکر می‌کنند که برای نصب تابلویشان به یک حفره‌ی چهار اینچی نیاز دارند!» و خب به همین دلیل است که یکی از مهم‌ترین استراتژی‌ها در اصول برندینگ این است که به جای این‌که آن چیزی را که می‌فروشید تبلیغ کنید، بهتر است روی این موضوع تمرکز کنید که محصول شما چه کارایی برای مشتری‌های‌تان دارد و چه‌طور آن‌ها را به خواسته‌های‌شان می‌رساند. یکی از دیگر از اصول برندینگ در بازار کسب و کار مدرن اهمیت دادن به دیجیتال مارکتینگ است. فراموش نکنید که هر گوشی موبایل، تبلت و دستگاه هوشمندی که دست افراد جامعه است، بستر بسیار مناسبی برای تبلیغ محصول شما یا ارائه‌ی خدمات به مشتری است. هر شرکت یا سازمان می‌تواند با بودجه‌ی بسیار محدودی برندسازی بسیار گسترده‌ای در بستر دیجیتال داشته باشد. این نکته را فراموش نکنید که با رعایت کردن اصول برندینگ در کنار یک برنامه‌ی برندسازی به ویژه در فضای آنلاین، می‌توانید محصول‌تان را در بازار از دیگر محصولات متمایز کنید. در نهایت شما ابزارهای مدرن و بسیار جذابی برای برندسازی در دست دارید. ابزارهایی که خیلی وقت‌ها با گذراندن یک دوره‌ی آموزشی یا یک کارگاه یک روزه به شما راه‌کارهای استفاده از آن‌ها در جهت موفقیت هر چه بیش‌تر در جایگاه شغلی‌تان را فراهم می‌کنند.

 

ویژگی های دوره

  • درس 0
  • آزمونها 0
  • مدت زمان
  • سطح مهارت All levels
  • زبان فارسی
  • دانشجویان 0
  • گواهی نامه بله
  • ارزیابی بله

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *