دوره جامع مدیریت برند

(0 نظر)
10,000,000 تومان
brand-management

چگونه یک مدیر برند حرفه ای شوید؟

 

درباره دوره

در این دوره بصورت کاملا کاربردی، شرکت کنندگان پس از فراگیری اصول بازاریابی برای برندسازی، با بررسی نمونه های موفق برندسازی در جهان، به تحلیل مفاهیم پایه ای ارتباط با مشتریان می پردازند و سپس به صورت کاملا مدون و علمی بر مفاهیمی چون خلق برند، ایجاد تمایز در برند، ماهیت برند، احساس برند، مدیریت پورتفولیوی برند و چگونگی خلق یک برند تسلط می یابند و نهایتا به فراگیری مدیریت پروژه های برندسازی می پردازند.

 

مخاطبان این دوره

  • مدیران بازاریابی
  • مدیران برندهای ایرانی
  • افراد فعال در صنعت تبلیغات
  • و علاقه مندان به توسعه کسب و کار، مدیریت و مشاوره مدیریت

 

ویژگی دوره مدیریت برند مدرسه تبلیغات ایده چیست؟

  • مدرسه تبلیغات ایده اولین مرکز برگزارکننده MBA در مدیریت برند در ایران بوده است.
  • این دوره در این مرکز کاملا پروژه محور برگزار می شود.
  • پروژه ها، عملی و بنا بر مثال های واقعی در حوزه مدیریت کسب و کار ارائه می گردد.

 

سرفصل/ محتوای دوره

۲۴ جلسه ۳ ساعته آموزش

۷۲ ساعت راهنمای پرژوه عملی – کوچینگ coaching

 

  • مفاهیم بنیادی بازاریابی

آمیخته بازاریابی (۴P)
طراحی محصول / خدمت
قیمت گذاری / توزیع / ترویج

  • مروری بر بازاریابی

مفاهیم بازاریابی نسخه های ۱ و ۲ و ۳
ارتباط بازاریابی و برندسازی
ارائه نمونه از آمیخته بازاریابی در برندسازی
تکنیکهای قیمت گذاری با رویکرد برند سازی
تکنیکهای ارائه محصول با رویکرد برندسازی

تکنیک های ترویج فروش با رویکرد برند سازی
مدیریت کانال توزیع با رویکرد برندسازی
مفهوم ارتباطات یکپارچه بازاریابی – IMC
مفهوم – IMBC

  • استراتژی های بازاریابی

استراتژی و سطوح آن
مفهوم استراتژی در بازاریابی
ارتباط اهداف، استراتژی و تاکتیک
طراحی استراتژی بازاریابی
استراتژی آنسف
چند مورد مطالعاتی درباره استراتژیهای رهبران بازار به انتخاب استاد مربوطه

  • استراتژی اقیانوس آبی

کارگاه عملی اقیانوس آبی

  • مقدمه ای بر برندسازی

مفهوم برند
فلسفه برند ، برند مانترا

  • DNA برند

جوهره برند
فوائد برند
ویژگی برند

  • مفاهیم پایه ای برند

مفهوم آگاهی و تداعی

تصویر برند، جایگاه سازی، وعده برند

  • مفهوم ارزش ویژه برند

قدرت برند
عناصر برندسازی ارزش ویژه برند

  • ایجاد تمایز

نقاط تمایز و تشابه با برندهای رقیب
منشور برند
مدیریت استراتژیک برند بر مبنای تمایز

  • IDIC فرآیند

تعیین و مشخص کردن مشتریان
متمایز سازی برای مشتریان
برقراری تعامل با مشتریان
سفارشی سازی برای مشتریان

  • مدیریت تجارب مشتریان و برند

تجربه مشتری و ساخت برند
طراحی نقاط تماس برند با مشتریان
لحظات نخست ارتباط برند با مشتری
انتقال معنای برند به مشتری

  • مدیریت چرخه عمر مشتریان برند

کسب مشتری
حفظ مشتریان
توسعه ارتباط و افزایش مشتریان

  • مدیریت استراتژیک برند

ماموریت و دیدگاه برند
نوشتن استراتژی و تاکتیک برند

  • استراتژی در یک برنامه برندسازی واقعی

سرفصل های یک برنامه استراتژیک برندسازی

  • برندسازی از درون به بیرون

نقاط تماس برند با مصرف کننده هایش
ارتباط کارکنان با برند
خلق برند درون یک سازمان (مدل چرناتونی)
فرهنگ سازمانی
تعیین رئوس خدمات با رویکرد برندسازی
ارزیابی متوازن با رویکرد برندسازی

  • مدلهای برندسازی

مقدمه ای بر مدلهای ساخت برند
نمونه یک مدل برندسازی
دستیابی به مدلهای بیزینس و برند سازی
برندسازی برای برندهای خدماتی

  • طراحی هویت برند

مفهوم هویت ملموس و نا ملموس برند
تصویر سازی ذهنی و پیام برند
پیوند و هماهنگی هویت و جوهره برند

  • هویت دیداری، شنیداری و کلامی برند

ایجاد یکپارچگی و انسجام بین تمام اجزای برند
نامگذاری برند، رنگ برند،
شعار برند، موسیقی برند
زیبائی شناسی برند

  • حس برند

مفهوم حس برند
تجربه حاصل از حس برند
استفاده از حواس پنجگانه در ساخت برند
استفاده از احساسات در ساخت برند

  • کارگاه برندسازی

کارگاه برنامه ریزی و مدیریت پروژه های برندسازی

  • ارزیابی پروژه های برندسازی

کنترل و ارزیابی پیشرفت پروژه های دانشجویان

  • ارائه و دفاعیه پروژه های پایانی

 

 

مدرک

پس از پایان دوره گواهینامه معتبر با تائیدیه وزارت علوم به دانشجویان ارائه می گردد.

 


دوره‌ی آموزشی برندسازی

به احتمال زیاد تا به امروز عنوان برند (brand) را شنیده‌اید. برند در زبان انگلیسی یا مارک در زبان فرانسه دو کلمه‌ای هستند که به زبان فارسی هم وارد شده‌اند و برای علامت‌های تجاری شرکت‌ها و سازمان‌ها استفاده می‌شود. در واقع برند همان علامتی است که مشتری با دیدن، شنیدن یا حتی حس کردن آن، نام یک شرکت تجاری یا محصول در ذهنش تداعی می‌شود و در روش‌های نوین مارکتینگ بسیار بر روی آن تایید می‌شود. امروزه بسیاری از شرکت‌های نوپا یا حتی قدیمی بودجه‌ی قابل توجهی برای برندسازی خود در نظر می‌گیرند. در دنیای مدرن بازاریابی، branding جایگاه ویژه‌ای دارد و مدیران بازاریابی برنامه‌های مفصل چند ساله برای ارتقای یک نام تجاری یا معرفی آن به مخاطب‌های خود در نظر می‌گیرند. به همین دلیل است که دوره‌های آموزشی برندسازی برای علاقه‌مندان این حوزه توصیه می‌شود؛ چرا که در بازار کسب و کار امروز دانش علمی درباره‌ی آن اهمیت فراوانی دارد.

 

برندسازی چیست و چه ضررت‌هایی دارد؟

اساتید این حوزه همیشه از جمله‌ی معروفی استفاده می‌کنند که می‌گوید «اگر در یک طبقه نمی‌توانید اول باشید، یک طبقه‌ی دیگر بسازید.» این اولین و شاید مهم‌ترین قانونی است که باید در برندسازی به آن توجه کرد. هیچ‌وقت یادتان نرود که بازاریابی جنگ محصولات نیست، بلکه جنگ تصورات است و هر برنامه‌ی مارکتینگی که بتواند تصورات جذاب‌تری در ذهن مشتری بسازد، برنده‌ی بازار خواهد بود.

عنوان برندسازی را یک نویسنده‌ی امریکایی به نام ناپلئون هیل (Napoleon Hill) برای اولین بار در کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید» (Think and Grow Rich) به کار برد. هیل کتاب را در سال ۱۹۳۷ نوشته است و در آن به کمک روش اندرو کارنگی، سرمایه‌دار اسکاتلندی تبار امریکایی، موفقیت و برندسازی در بازار کسب و کار را توضیح می‌دهد. هیل در این کتاب یک فرد را سرلوحه‌ی موفقیت یک تجارت معرفی می‌کند و به طور غیر مستقیم از روشی برای برندینگ حرف می‌زند که امروزه به برندسازی شخصی (personal branding) معروف است. در برندسازی تمرکز بیش‌تر بر روی افزایش سطح آگاهی (brand awareness) درباره‌ی یک برند است. در کنار پروژه‌ی برندسازی معمولا یک تیم تبلیغات قوی و خوش‌فکر حضور دارند تا با ایده‌های جذاب‌شان هویت برند را هم تعریف کنند.

 

وقتی از هویت برند حرف می‌زنیم، از چه حرف می­زنیم؟

هویت برند در واقع پایه و اساس هر شرکت یا سازمان است. بسیاری از شرکت‌ها برای برند خود علاوه بر هویت بصری، هویت‌های دیگری هم تعریف می‌کنند. منظور از هویت بصری یک برند، رنگ و طرح یا حتی کارکتری است که در جریان برندینگ برای یک محصول یا خدمات خاص تعریف می‌شود. اما امروزه مشاوران کسب و کار به شرکت‌ها توصیه می‌کنند که برای برند خود یک هویت اجتماعی هم تعریف کنند. چون مشتری‌ها باید از هر برند یک حس منحصربه‌فرد دریافت کنند تا به آن اعتماد کنند و آن محصول یا خدمات را علاوه بر استفاده‌ی شخصی به دیگران هم پیشنهاد بدهند. کافی است یک صفحه در اینستاگرام داشته باشید و صفحه‌های چند شرکت شناخته شده، هنرمند معروف یا اینفلوئنسرهای اینستاگرامی را دنبال کنید تا متوجه‌ی این موضوع شوید که سرعت افزایش یا افول محبوبیت یک برند شخصی یا یک برند تجاری می‌تواند کم‌تر از چند ساعت باشد. به همین دلیل است که خیلی وقت‌ها شرکا و کارمندهای یک شرکت هستند که هویت آن را تعریف می‌کنند. شرکت به وسیله‌ی کارمندهای خود یک تصویر ذهنی مطلوب در ذهن مشتری‌هایش ترسیم می‌کند. این طور است که اگر شرکتی هوش و ذکاوت کافی را داشته باشد، لشگری از مشتریان در سطح جامعه برای خود درست می‌کند تا هر زمان که لازم بود در حمایت از آن برند سر بلند کنند و پشت یک عنوان تجاری بایستند.

 

برندسازی از کجا شروع می‌شود؟

به گفته‌ی بسیاری از اهالی فن، نقطه‌ی شروع برندسازی ذهن مشتری است و او است که تعیین می‌کند یک برند می‌میرد یا زنده می‌ماند. پس در هنگام خلق برند اولین و آخرین کسی که باید لحاظ کنید مشتری‌هایی هستند که قرار محصول شما را مصرف کنند. آن‌ها باید احساس درستی از برند شما داشته باشند و به همین دلیل باید مدام خودتان را به جای آن‌ها تصور کنید و به دنبال پاسخ این پرسش باشید که ما نماینده‌ی چه چیزی هستیم؟ برای این‌که متوجه‌ی این موضوع شوید، بهتر است با هم به روند برندسازی «رد بول» توجه کنیم. این شرکت یکی از پرطرفدارترین برند نوشابه‌ی انرژی‌زا در امریکا و البته جهان است. او برای برندسازی علاوه بر انتخاب اسم، لوگو و شعار تبلیغاتی‌اش به بسته‌بدی‌اش هم فکر کرد. رد بول اولین نوشابه‌ی انرژی‌زایی بود که نوشابه‌هایش را در قوطی‌های کوچک به بازار عرضه کرد. این نوشابه‌ها انرژی‌زا بودند و در ذهن مشتری این ایده را تداعی می‌کردند که به کوچکی قوطی نگاه نکنید، محتوای داخلش بسیار قدرتمند است! می‌بینید، آن‌ها به تنهایی و به سادگی ذهن مشتری‌های خود را هدف گرفتند و علاوه بر ارائه‌ی محصول‌شان در یک بسته‌بندی متفاوت، جای پای خود را در بین محصولات مشابه در ذهن مخاطب‌هایش محکم و ماندگار کردند.

 

اصول برندینگ موفق چیست؟

تئودور لویت، استاد بازاریابی دانشگاه هاروارد، یک توصیه‌ی مهم به شرکت‌ها برای برندسازی دارد که می‌گوید «خوب یادتان باشد که مردم به خرید یک مته‌ی چهار اینچی فکر نمی‌کنند، آن‌ها فقط به این فکر می‌کنند که برای نصب تابلویشان به یک حفره‌ی چهار اینچی نیاز دارند!» و خب به همین دلیل است که یکی از مهم‌ترین استراتژی‌ها در اصول برندینگ این است که به جای این‌که آن چیزی را که می‌فروشید تبلیغ کنید، بهتر است روی این موضوع تمرکز کنید که محصول شما چه کارایی برای مشتری‌های‌تان دارد و چه‌طور آن‌ها را به خواسته‌های‌شان می‌رساند. یکی از دیگر از اصول برندینگ در بازار کسب و کار مدرن اهمیت دادن به دیجیتال مارکتینگ است. فراموش نکنید که هر گوشی موبایل، تبلت و دستگاه هوشمندی که دست افراد جامعه است، بستر بسیار مناسبی برای تبلیغ محصول شما یا ارائه‌ی خدمات به مشتری است. هر شرکت یا سازمان می‌تواند با بودجه‌ی بسیار محدودی برندسازی بسیار گسترده‌ای در بستر دیجیتال داشته باشد. این نکته را فراموش نکنید که با رعایت کردن اصول برندینگ در کنار یک برنامه‌ی برندسازی به ویژه در فضای آنلاین، می‌توانید محصول‌تان را در بازار از دیگر محصولات متمایز کنید. در نهایت شما ابزارهای مدرن و بسیار جذابی برای برندسازی در دست دارید. ابزارهایی که خیلی وقت‌ها با گذراندن یک دوره‌ی آموزشی یا یک کارگاه یک روزه به شما راه‌کارهای استفاده از آن‌ها در جهت موفقیت هر چه بیش‌تر در جایگاه شغلی‌تان را فراهم می‌کنند.

 

ویژگی های دوره

  • عناوین 0
  • امتحانات 0
  • مدت 144ساعت
  • سطح مهارت همه سطوح
  • زبان فارسی
  • دانشجویان 0
  • گواهی بله
  • ارزیابی ها بله
برنامه درسی خالی است

نظرات

میانگین امتیازها

0
0 امتیاز

جزئیات امتیاز

5 Stars
0%
4 Stars
0%
3 Stars
0%
2 Stars
0%
1 ستاره
0%
10,000,000 تومان

یک دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *