اصول گرافیک دیزاین

1,200,000 600,000

سرفصل ها:

  • مروری بر تعاریف دیزاین و عملکردهای آن
  • آشنایی با گرافیک دیزاین
  • شناخت علمی دیزاین
  • بررسی عناصر بصری و ترکیب بندی
  • کاربرد عناصر بصری ( نقطه، خط، سطح، بافت، حجم، رنگ ، نور و سایه روشن )
  • نقد و تجزیه تحلیل کاربرد عناصر بصری در آثار گرافیک
  • کادربندی
  • ترکیب بندی:

انواع ساختار (فرمال – این فرمال – سمی فرمال)

انواع ترکیب بندی (متقارن، غیرمتقارن، افقی، عمودی، دایره، متقاطع، مثلثی، اُریب، متمرکـز و غیرمتمرکز، منتشر، مواج، حلزونی)

  • تحلیل و بررسی ترکیب بندی: اجزای ترکیب بندی و اصول و قواعد بصری

وجود اشکال هندسی

وحدت و تضاد

شفافیت و ماتی

  • تداوم خطوط و اشکال

تعادل، عدم تعادل

وزن (فشار)

  • حرکت

ریتم

تناسبات و مقیاس ها (نقاط و تقسیمات طلایی و….)

  • عنصر تاکید و جلب توجه

سادگی

فضای مثبت و منفی

  • فضای خالی

 تقاطع شکل ها یا زمینه با کادر

 پویایی و ایستایی

 شکل فعال و غیرفعال

 مماس های تصویری و اصلاح آن

 فضای تخت، فضای بعددار

  •  آنالیز و نمودار خطی و تحلیلی آثار

آنالیز تیره و روشنی(تیره روشنی رنگ ها)

آنالیز تضادهای رنگی

شکل، معنا و محتوا

  • ساده سازی اشکال و رسیدن به اصول طراحی گرفیک
  • ساده سازی فرم های موجود در طبیعت (حیوانات حشرات گیاهان)
  • ساده سازی عناصر طبیعی و عناصرمصنوعی (اشیا)
  • تبدیل ایده های ساده به اشکال کاربردی
  • استفاده از اشکال هندسی و تبدیل آنها به علایم و نشانه ها
  • ایده یابی در رسیدن به فرم
  • شناخت فرم
  • فرم رنگ شکل ریتم بافت کادر

نمادها و نشانه های تصویری و معناسازی

نوع تکنیک اثر

  • بررسی ساختارها
  • تشابه و تغییر تدریجی منظم
  • قرابت در دیزاین و کاربرد آن
  • شناخت کنتراست بافت و جنسیت

 بدعت و نوآوری

 رابطه فرم و محتوا

 تناسب با جامعه مخاطبین

  •  سادگی و گویایی

متوقف ساختن- میخکوب کردن

  •  تاکید و نقطه ورود

چیدمان و ترکیب بندی تصاویر و نوشته ها

 کاربرد نمادها و نشانه های تصویری

 تضاد رنگ

  •  تضاد فرم

آشنایی با طراحان مطرح جهان و ایران

  • آشنایی با سیر و تطور طراحی گرافیک در ایران وجهان

 

  • بررسی آثار طراحی گرافیک هنر ایران و جهان

نقد و تجزیه و تحلیل کاربرد عناصر بصری  نقد و تجزیه و تحلیل اجزا و اصول و قواعد ترکیب بندی در آثار شاخص ایران

نقد و تحلیل تکنیک

روابط فرم و معنا در آثار

تجزیه تحلیل آثار تصویری واقع نما

تجزیه تحلیل آثار تصویری انتزاعی

نقد و تحلیل تکنیک

  • روابط فرم و معنا در آثار بصری جهان

 


نام استاد : آرش سلطانعلی

تعداد جلسات دوره : ۱۰ جلسه ۳ ساعته

تاریخ شروع دوره : ۹۹/۲/۳۰

زمان برگزاری دوره : سه شنبه ها ساعت ۱۷ الی ۲۰

ویژگی های دوره

  • عناوین 0
  • امتحانات 0
  • مدت 30 ساعت
  • سطح مهارت همه مراحل
  • زبان فارسی
  • دانشجویان 0
  • گواهی بله
  • ارزیابی ها بله
برنامه درسی خالی است
آواتار نویسنده
آرش سلطانعلی - مشاور ارشد تبلیغات و برندسازی. استاد دانشگاه و نویسنده مقالات و کتاب های برندسازی -سال تولد: 1351 - محل تولد: تهران - تحصيلات : لیسانس گرافیک از دانشگاه ازاد اسلامی - فوق لیسانس مدیریت از دانشکده کسب و کار ایران مدیریت - فوق لیسانس مدیریت برند از دانشکده کسب و کار استانبول - دکترا استراتژی های پیشرفته بازاریابی از دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران - كتب تاليف شده : با بزرگان تبلیغات ایران - ارزش مالی برند - طراحی هویت سازمانی - باهاوس، مدرسه ای مکتب ساز - مارکوس وایزبک - از دانه تا درخت - چگونه برندهای زنده خلق کنیم؟ - طراحی هویت برند - ایده های خلاق در برترین کمپین های تبلیغاتی جهان - برندسازی - سمت‌های اجرایی : مؤسس، صاحب امتیاز و مدیر مسئول آموزشگاه ایده - مؤسس، صاحب امتیاز و مدیر مسئول گالری ایده - مؤسس، صاحب امتیاز و مدیر مسئول انتشارات ایده - مؤسس و مدیرعامل آژانس برندینگ ایده - مشاور برند شرکت هواپیمائی آساجت - مشاور برند بانک تجارت - مشاور برند مد و پوشاک Unix - مشاور برند و طراح هویت سازمانی Lond Weil - مشاور برند پیشگامان توسعه ارتباطات - مشاور هیئت مدیره صندوق بورس ایده - عضو هیئت مدیره و عضوهیئت امنا مرکز ایپتا مرکز ایده، پیشرفت و تجارت ایرانیان - مشاور برند گروه کارخانجات آجر نسوز آذرخش - مشاور برند و طراح هویت سازمانی ایران خودرو - مشاور برند و طراح هویت سازمانی فن آوران انرژی پاک - مشاور برند و طراح هویت سازمانی آسال لیزر - مشاور برند و طراح هویت سازمانی صنایع برق و انرژی صبا - مشاور برند و طراح هویت سازمانی فروشگاه های زنجیره ای K2 - مشاور تبلیغات شرکت فاضلاب تهران - مشاور برند و طراح هویت سازمانی شرکت خدمات جت های خصوصی فرست کلاس - مشاور تبلیغات، مشاور برند و طراح هویت سازمانی پروژه تجاری مگاپارس - مشاور برند و طراح هویت سازمانی همراه اول - مشاور برند و طراح هویت سازمانی رایتل - مشاور برند و طراح هویت سازمانی شرکت خدمات اول - مشاور و طراح هویت سازمانی سازمان مدیریت صنعتی - مشاور و طراح هویت سازمانی موسسه آموزش عالی مدیریت ایرانیان - مشاور هیئت مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران تجارب تدریس : شیوه های اقناع در تبلیغات در دانشکده خبر - طراحی هویت سازمانی در دانشگاه انقلاب اسلامی - روشهای تولید تبلیغات رسانه ای در دانشگاه جامع علمی کاربردی - اصول و مبانی مدیریت برند در مدرسه تبلیغات ایده و ... فعاليت‌هاي فرهنگي و اجتماعي: عضو رسمی سازمان جهانی تبلیغات (IAA) از سال 1382 تاکنون -عضو رسمی انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران از سال 1376 تاکنون -عضو رسمی سازمان جهانی طراحان هویت سازمانی (ICID) از سال 1388 تاکنون -عضو رسمی انجمن روابط عمومی ایران از سال 1380 تاکنون - عضو رسمی انجمن هنرمندان نقاش ایران از سال 1391 تاکنون - برنامه‌ریزی و برگزاری و دبیری سمینارها و سخنرانی ها و ورکشاپ‌های متعدد آموزشی از 1379 تاکنون -برنامه‌ریزی و برگزاری اولین نمایشگاه هویت‌سازی برند در ایران 1389 -برنامه‌ریزی و برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های متعدد فرهنگی، هنری و تجاری از 1379 تاکنون -مدیر انتشار مجموعه کتاب های مستندنگاری در زمینه های فرهنگی، هنری و ادبی از 1392 تاکنون -مدیر برگزاری بیش از 70 نمایشگاه هنری از 1388 تاکنون -سخنرانی در زمینه برندسازی، تبلیغات، بازاریابی و ارتباطات از 1388 تاکنون -مشاور علمی نهمین کنفرانس بین المللی برند 1393 -دبیر نخستین جشنواره تبلیغات ایران، اسب های بالدار 1393

نظرات

میانگین امتیازها

0
0 امتیاز

جزئیات امتیاز

5 Stars
0%
4 Stars
0%
3 Stars
0%
2 Stars
0%
1 ستاره
0%
1,200,000 600,000

یک دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *