دوره آموزش بازی سازی (طراحی بازی)

6,000,000 3,000,000
آموزش-گیم-دیزاین-در-مدرسه-هنری-ایده

سرفصل دوره :

  • موتور یونیتی (Unity 3D)
    • سبک های مختلف و مفاهیم بازی های دوبعدی و سه بعدی
    • کار با کلایدرها
    • فیزیک دوبعدی و سه بعدی
    • لایه بندی بازی های و مفاهیم رنگ
    • کار با پنجره انیمیشن و انیماتور
    • ساختن مراحل مختلف بازی – Level Design
    • مفاهیم صدا در بازی
    • کار با دوربین در بازی
    • خروجی بازی
    • SDK & JDK

 

  • گرافیک بازی
    • آشنایی با نرم افزار انیمه استودیو
    • آشنایی با نرم افزار تری دی مکس
    • مدل سازی دوبعدی و سه بعدی
    • ریگ کاراکتر دوبعدی و سه بعدی
    • انیمیت دوبعدی و سه بعدی
    • بک گراند بازی
    • پارتیکل سیستم

 

  • برنامه نویسی (#C)
    • مفاهیم برنامه نویسی شی گرا
    • حرکت، چرخش و مقیاس
    • مفاهیم تولید گیم آبجکت
    • توابع زمان – لایف بار
    • ساختارهای تاچ
    • مفاهیم ذخیره بازی
    • ساختارهای فروشگاه در بازی
    • ساختارهای امتیاز دهی
    • کار با شتاب دهنده گوشی
    • هوش مصنوعی

 

  • مدل های درآمدزایی
    • انتشار بازی در مارکت ها
    • مفاهیم UI & UX

 

 

هدف دوره :

  • آموزش تخصصی بازی سازی به علاقمندان به این رشته

 

خروجی دوره :

  • تولید یک بازی کژوال

 

پیش نیاز هنر جویان :

  • آشنایی با مبانی کامپیوتر

 

دوره‌ی طراحی بازی

میلیون‌ها نفر در دنیا هستند که عشق اول و آخرشان بازی کردن است. آن‌ها شب‌ها می‌خوابند به امید این‌که صبح سر حال و با انگیزه بیدار شوند تا دوباره پای کامپیوترشان بنشینند و بتوانند هر چه سریع‌تر مراحل بازی‌ها را پشت سر بگذارند. کل‌کل‌های طرفداران بازی، دست کمی از شاخ و شانه کشیدن طرفداران تیم‌های فوتبال ندارد. آن‌ها همیشه در یک رقابت نانوشته با دوستان و هم‌بازی‌های خود به سر می‌برند. حالا اگر خوره‌ی بازی‌های کامپیوتری هستید، می‌توانید این ویژگی‌ را به فرصتی برای کسب درآمد تبدیل کنید. البته مهم نیست چه‌قدر در این کار مبتدی یا حرفه‌ای هستید، مهم این است که بازی‌ کردن را دوست داشته باشید، آن وقت است که می‌توانید دوره‌ی بازی‌سازی مقدماتی یا پیش‌رفته را در آموزشگاه‌های حرفه‌ای ثبت‌نام کنید و به یک بازی‌ساز کاربلد تبدیل شوید.

 

در بازی سازی ایده‌پردازی حرف اول را می‌زند

برای اولین قدم باید این نکته را در نظر بگیرید که یک طراح بازی موفق کسی است که زبان انگلیسی خوبی دارد. می‌دانید که در طراحی بازی حرف اول را شرکت‌‌های خارجی می‌زنند و تمام منابع و کتاب‌های صنعت بازی‌سازی به زبان انگلیسی است. بنابراین اگر می‌خواهید دوره‌ی طراحی بازی را بگذرانید، بهتر است در قدم‌های اول زبان‌تان را قوی کنید. یک گیم میکر موفق، ایده‌پرداز بسیار خوبی است. در بازار رقابتی این حرفه، خلاقیت حرف اول را می‌زند. می‌دانیم که همیشه قبل از ا کسانی بودند که همه‌ی داستان‌های جهان را نوشته باشند، بنابراین هنر game maker های امروز ایجاد تفاوت در روند معمول داستان‌هایی است که از قبل نوشته‌ شده‌اند. این اولین و مهم‌ترین وظیفه‌ی یک بازی‌ساز است. او ایده‌های خام را دریافت می‌کند و بعد از کار کردن روی آن ایده‌ها داستان‌های هیجان‌انگیز تحویل می‌دهد. این نکته را در نظر بگیرید که بازی‌سازی یک کار گروهی است. خیلی وقت‌ها همان کسی که فیلم‌نامه‌ی بازی را می‌نویسد، لزوما طراح آن نیست و فیلم‌نامه را به تیم سازنده تحویل می‌دهد. خیلی از شرکت‌های مهم بازی‌سازی در دنیا این بخش را از مراحل فنی طراحی بازی جدا کردند و بعد از استعدادیابی تیم‌های فیلم‌نامه‌نویسی جداگانه‌ای را استخدام می‌کنند تا فقط داستان‌های بازی‌ها را طراحی کنند. فیلم‌نامه‌ها از فیلتر‌های زیادی باید بگذرند تا به یک داستان دست اول برای طراحی برسند. در شروع کار بهتر است در قالب یک تیم کار کنید و برای پرورش ایده‌ی اولیه از افراد باتجربه در این زمینه کمک بگیرید.

 

نرم‌افزارهایی که هر بازی‌سازی باید بداند

دانستن نرم‌افزارهای طراحی بازی، حرف اول را در یک طراحی بی‌نقص می‌زند. آن‌هایی که در شروع کار هستند، باید بدانند که اکشن‌اسکریپت، جاوا و c++ اولین نرم‌افزارهایی است که هر برنامه‌ساز حرفه‌ای یا آماتور باید بداند. این نرم‌افزارها برای ساخت بازی‌های یارانه‌ای دو بعدی بسیار ضروری است. یکی دیگر از نرم‌افزارهای محبوب ساخت بازی یونیتی (Unity) نام دارد. این نرم‌افزار یک محیط آماده برای ساخت بازی در اختیار بازی‌سازها می‌گذارد، به همین دلیل سازندگان بازی دیگر نیازی به استفاده از نرم‌افزارهای پیچیده و کدنویسی نخواهند داشت. علاوه بر این با استفاده از یونیتی می‌شود بازی‌هایی برای اندروید طراحی کرد و به راحتی در اختیار مشتری‌ها قرار داد. یکی دیگر از موتورهای بازی‌سازی آنریل انجین (Unreal Engine) نام دارد. این موتور بازی‌سازی برای اولین بار در سال ۱۹۹۸ در ساخت بازی‌ای به نام آنریل که یک بازی تیراندازی اول شخص بود، استفاده شد. این موتور این‌قدر پرطرفدار بود که بعد از آن شرکت سازنده‌اش، اپیک گیمز، تصمیم گرفت آن را بارها ارتقا دهد و در طراحی بازی‌های دیگر از آن استفاده کند. یکی دیگر از نرم‌افزارهایی که نیاز به دانش کدنویسی ندارد، استوری لاین (storyline) است. این ابزار این امکان را به بازی‌سازها می‌دهد تا با کمک فضاهای از قبل طراحی شده، یک بازی را طراحی کنند.

 

اهمیت گرافیک در ساخت بازی

حالا که دوره‌ی آموزش بازی را انتخاب کردید، حتما تا به حال بازی‌های را انجام دادید و می دانید گرافیک بازی چه‌قدر اهمیت دارد. این بخش از طراحی بازی این‌قدر مهم است که حتی سازندگان بازی برای کودکان هم که درک گرافیکی بالایی ندارند، برای گرافیک بازی‌هایی مناسب با سن آن‌ها هزینه‌های زیادی می‌کنند. در این دوره در بخش آموزش گرافیک بازی با نرم‌افزارهای تری دی مکس و انیمه‌ استودیو و ابزارهای آن‌ها آشنا می‌شوید. این نرم‌افزارها ابزارهایی برای ساخت بازی‌های دو بعدی است. در واقع بعد از آموزش و یادگیری این دو نرم‌افزار می‌توانید به کارکترهای بازی جان بدهید. این دو نرم‌افزار، نرم‌افزارهای ساخت انیمیشن هم هستند. با یادگیری این ابزارها، شخصیت‌های بازی را انیمه می‌کنید و طبق دستورهایی که شما به آن‌ها می‌دهید، به هدف مقابل شلیک می‌کنند، از خودشان دفاع می‌کنند یا اگر لازم باشد می‌میرند و دوباره زنده می‌شوند.

 

انتشار بازی در بازارهای هدف

مهم‌ترین بخش خلق یک محصول ارائه‌ی آن به بازار هدف است. چون در هر صورت شما آن محصول را که حالا می‌خواهد یک پیتزا باشد یا یک بازی رایانه‌ای، برای فروش و عرضه در بازار تولید کرده‌اید. در بسیاری از آموزشگاه‌های طراحی بازی، متاسفانه به این بخش ماجرا اهمیتی داده نمی‌شود و دانش‌جویان بعد از پشت سر گذاشتن این دوره‌ها هیچ شناختی از ویژگی‌های این مارکت ندارند. در این دوره بعد از گذراندن سرفصل‌های آموزشی و فنی، وقت آن است که فوت و فن‌های ورود به بازار بازی را هم بیاموزید. خوب می‌دانید که مخاطب‌های نرم‌افزارهای اندروید بسیار بیش‌تر از مخاطب‌های دیگر نرم‌افزارها در ایران است. به همین دلیل بهتر است در ابتدای کار تمرکزتان را برای طراحی بازی برای این دسته از مخاطب‌ها قرار دهید. بعد از طراحی بازی، وقت آن است که سراغ توسعه‌دهندگان بروید. آن‌ها همان‌طور که از اسم‌شان پیدا است، بازار هدف بازی طراحی‌شده را به خوبی می‌شناسند و بعد از مدتی سر و کله‌ زدن با این کارشناسان، تجربه‌های بسیار خوبی به دست خواهید آورید و با روش‌های حساب و کتاب در دنیای مارکت این حرفه آشنا می‌شوید.

 

ویژگی های دوره

  • عناوین 0
  • امتحانات 0
  • مدت 130 ساعت
  • سطح مهارت همه سطوح
  • زبان فارسی
  • دانشجویان 0
  • گواهی بله
  • ارزیابی ها بله
برنامه درسی خالی است

نظرات

میانگین امتیازها

0
0 امتیاز

جزئیات امتیاز

5 Stars
0%
4 Stars
0%
3 Stars
0%
2 Stars
0%
1 ستاره
0%
6,000,000 3,000,000

یک دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *