نام دوره |
تعداد جلسات | روز و ساعات برگزاری | تاریخ شروع دوره | نام استاد | شهریه |
---|---|---|---|---|---|
فیلمنامهنویسی | ۱۰ جلسه ۲ ساعته | پنج شنبه ها ۱۶ الی ۱۸ | ۱۴۰۱/۱۱/۶ | محسن گلستانی | ۱.۹۹۹.۹۹۹ تومان |
طراحی استوری برد |
۱۰ جلسه ۲ ساعته | پنج شنبه ها ۱۸ الی ۲۰ | ۱۴۰۲/۲ | بهمن نجاتی | ۲.۹۹۹.۹۹۹ تومان |
کارگردانی فیلمهای تبلیغاتی | ۱۰ جلسه ۲ ساعته | پنج شنبه ها ۱۴ الی ۱۶ | ۱۴۰۱/۱۱/۶ | محسن گلستانی | ۱.۹۹۹.۹۹۹ تومان |
فتوشاپ و فتوشاپ پیشرفته Adobe Photoshop | ۱۰ جلسه ۲ ساعته | چهارشنبه ها ۱۹:۳۰ الی ۲۱:۳۰
پنج شنبه ها ۱۳ الی ۱۵
یکشنبه ها ۱۶ الی ۱۸ چهارشنبه ها ۱۷:۳۰ الی ۱۹:۳۰ |
۱۴۰۲/۲
۱۴۰۲/۲
۱۴۰۲/۲ ۱۴۰۲/۲ |
بهزاد عطیفه
فریناز ابراهیم زاده
فریناز ابراهیم زاده بهزاد عطیفه |
۳.۹۹۹.۹۹۹ تومان |
تکنیک های فیلمبرداری | ۱۰ جلسه ۲ ساعته | سه شنبه ها ۱۷ الی ۱۹ | ۱۴۰۲/۲ | امین سروری | ۲.۹۹۹.۹۹۹ تومان |
تدوین در نرم افزار Adobe Premiere | ۱۰ جلسه ۲ ساعته | پنج شنبه ها ۱۰ الی ۱۲
جمعه ها ۱۲ الی ۱۵ |
۱۴۰۱/۱۱/۶
۱۴۰۱/۱۱/۷ |
سیامک سالکی
جهانگیر جهانگیری |
۲.۹۹۹.۹۹۹ تومان |
ساخت تیتراژ در نرم افزار افترافکت و افترافکت پیشرفته Adobe After Effects |
۸ جلسه ۲:۳۰ ساعته | پنج شنبه ها ۱۴:۳۰ الی ۱۷
پنج شنبه ها ۱۱ الی ۱۳:۳۰ |
۱۴۰۲/۲
۱۴۰۲/۲ |
آرش رادمهر
آرش رادمهر |
۵.۹۹۹.۹۹۹ تومان |
جلوه های ویژه در Cinema 4D
|
۱۰ جلسه ۲ ساعته | پنج شنبه ها ۱۸ الی ۲۰ | ۱۴۰۱/۱۱/۱۳ | – | ۲.۹۹۹.۹۹۹ تومان |
شهریه کل دوره | ۲۵.۹۹۹.۹۹۹ تومان | ||||
%۵۰ تخفیف ویژه |
۱۲.۹۹۹.۹۹۹ تومان |
به منظور ثبت نام بصورت قسطی، شما می توانید جهت پرداخت پیش قسط اولیه یکی از گزینه های زیر را انتخاب و پرداخت نمایید، و پس از پرداخت پیش قسط اولیه الباقی مبلغ شهریه را متناسب با توانایی خود حداکثر ظرف مدت دو ماه تسویه کنید. به این ترتیب برای انجام هماهنگی لازم جهت پرداخت اقساط الباقی شهریه با بخش آموزش تماس بگیرید و نحوه پرداخت را تعیین کنید. |
---|
دوره کارگردانی فیلمسازی
حرفه سینما از آن شغلهای وسوسهبرانگیز است که اتفاقا خیلی سن و سال نمیشناسد. در همه جای دنیا کارگردانی پیدا میشود که به یکباره استعداد بازیگری یک پیر مرد یا یک جوان را کشف و اسمش با بازی در یک فیلم یا سریال یک شبه سر زبانها بیفتد. میشود گفت این غافلگیری در ذات حرفهی سینما است. سینما هنری است که به راحتی میتواند مخاطبانش را با جادوی تصویر به وجد بیاورد، مایوس یا امیدوار کند و برای چند ساعتی هم که شده ما را در سالنهای تاریک سینما از دنیای واقعی جدا میکند و اجازه میدهد هر طور که دلمان میخواهد داستان زندگی شخصیتهای فیلمها را تخیل کنیم. همراه آنها خوشبختترین یا غمگینترین انسان روی زمین باشیم و درنهایت به اندازهی تمام فیلمهایی که روی پردهی نقرهای دیدهایم، میتوانیم تجربهی زندگیهای مختلف را پشت سر بگذاریم. به همین دلیل است که جدا از این که چه سن و سالی دارید، میتوانید حرفهی سینما را تجربه کنید. اما میدانید که برای موفق بودن در این حرفه باید سینما را به شکل آکادمیک بیاموزید و در کلاسهای آموزشگاههای هنری در کارگاههای آموزش کارگردانی شرکت کنید.
صدا، دوربین، شلیک!
در ابتدای کار بهتر است تفاوت کارگردان سینما و تئاتر را بدانید تا بتوانید در دورهی آموزشی درستی ثبتنام کنید. کارگردان تئاتر کسی است که یک اجرای زنده را رهبری میکند. او مانند یک میزبانی است که از ماهها قبل مقدمات یک مهمانی با شکوه را فراهم میکند و به همهی جزئیات صحنه، چیدمان اتاق و نورپردازی آن، نوع پذیرایی و حتی مدل چیدن صندلیهای مهمانها در سالن فکر میکند. اما وقتی مهمانها زنگ در را میزنند و او در را به روی آنها باز میکند، دیگر اختیار چندان در دست او نیست. کارگردان تئاتر همهی صحنهها را فقط در یک برداشت، ضبط میکند. بازیگران روی صحنهی تئاتر جزء جداییناپذیر صحنه هستند و ممکن است هزار و یک اتفاق غیرمنتظره باعث شود که مهمانی آن خوب یا بد تمام شود. اما کارگردان سینما تا حد خیلی زیادی ریش و قیچی دستش است. او هر صحنه را میتواند با چندین برداشت، فیلمبردای کند و درنهایت در روی میز تدوین از دل فیلمنامه و راشهایی که گرفته یک فیلم داستانی تمام عیار بسازد. بیشتر کلاسهای دورهی کارگردانی از دو بخش تئوری و عملی تشکیل شده است. هنرجویان بعد از گذراندن دورهی تئوری و آشنایی با مبانی فیلمسازی وارد کارگاههای عملی میشوند و تلاش میکنند به شکل کاملا عملی، تجربهی یک پروژهی سینمایی را در این دورهها پشت سر بگذارند.
فیلمنامهها از دل زندگی بیرون می آیند
هیچ به این فکر کردید چرا در همهی جشنوارههای و جایزههای سینمایی لزوما آن فیلمی که جایزهی کارگردانی را میگیرد، برندهی جایزهی فیلمنامهنویسی نیست. جایزهی بهترین کارگردان و بهترین فیلمنامه از بخشهای حیاتی یک جشنواره است و معمولا همه منتظر هستند تا ببینند داستان چه کسی برندهی بهترین فیلمنامه خواهد بود. در مراسم اسکار امسال وقتی فیلم «انگل» جایزهی بهترین فیلمنامه را برد، بونگ جونهو، کارگردان و فیلمنامهنویس فیلم، وقتی مجسمهی اسکار را در دست گرفت، دربارهی شخصیتهای داستانش گفت «آنها مانند اعضای خانوادهام هستند که من را رها نکردند و هر شب به خوابم میآیند!» این نکته را نباید فراموش کنید که فیلمنامه حرف اول را در سینما میزند و نمیشود یک دورهی آموزش فیلمسازی را بدون آشنایی با این سرفصل مهم، پشت سر گذاشت. کلاسهای آموزشی فیلمنامهنویسی معمولا به صورت ورکشاپ چند ساعته هم برگزار میشود که اگر در ابتدای آموزش هستید، این روش آموزش را بهتان توصیه نمیکنیم. ورکشاپها میتوانند تکمیلکنندهی فرایند آموزش شما باشند اما قرار نیست شما بعد از گذراندن یک دورهی چند ساعته با همهی اصول و قواعد فیلمنامهنویسی آشنا شوید. پس اگر میخواهید یک دورهی فیلمسازی را بگذرانید، حتما به این نکته کنید که سر فصل فیلمنامهنویسی هم جزو دروس دورهی آموزشی باشد.
نکات مهم درباره یک دوره آموزشی فیلمسازی
سینما حرفهی پرطرفداری است و خیلیها از جوانی و نوجوانی میخواهند وارد این حرفه شوند. اما از آنجایی که همهی علاقهمندان نمیتوانند این رشته را در دانشگاه بخوانند، آموزشگاههای هنری فراوانی این دوره را برگزار میکنند. اما خیلی از علاقهمندان نمیدانند که یک دورهی کارآمد چه ویژگیهایی باید داشته باشد و مفاهیم مهمی که باید در چنین دورههایی تدریس شوند، در زیرمجموعهی چه سرفصلهایی قرار میگیرند. این نکته را فراموش نکنید که در سینما برخلاف مشاغل دیگر، در شروع کار، باید در نقش یک آچار فرانسه ظاهر شوید و باید بتوانید خودتان از پس کارهایتان بربیایید. البته این به این معنی نیست که تخصص در این حرفه اهمیتی ندارد. اتفاقا بسیار هم مهم است، اما شما بهعنوان کسی که قرار است در آینده کارگردان یک فیلم بلند یا حتی کوتاه داستانی یا مستند شوید، باید توانایی کار با نرمافزارهای روز فیلمسازی داشته باشید یا حداقل آنها را بشناسید. فوتوشاپ و افترافکت از نرمافزارهای مهمی است که هر فیلمسازی روش استفاده از آنها را بداند. دورهای که این دو سرفصل را به صورت مقدماتی و پیشرفته جزو دروس آموزشی خود گذاشته، به مراتب میتواند کارآمدتر از دیگر دورهها باشد. فراموش نکنید که افترافکت یا موشنگرافیک نرمافزار بسیار مهمی است که علاقهمندان میتوانند یک دورهی آموزشی جداگانه برای آن بگذرانند.
فیلمبردار خوب، فیلم را نجات می دهد
بگذارید یک راز بزرگ را با شما کارگردانهای آینده در میان بگذاریم. فیلمبردار، سر صحنهی فیلمسازی فقط یکی از عوامل سر صحنه نیست. او یار شماره یک کارگردان در تمام مدت انجام یک پروژهی کوتاه یا بلند فیلمسازی است. به همین دلیل است که بسیاری از کارگردانهای فیلم اولی، برای فیلمبرداری فیلمشان سراغ بهترینهای سینما میروند. یک فیلمبردار با تجربه میتواند به راحتی یک فیلم را نجات بدهد و کارگردانش را مشهور کند. بنابراین دورهای را انتخاب کنید که جزو سرفصلهای آموزشیاش حتما آموزش مقدماتی فیلمبرداری را داشته باشد. چون علاوه بر مهم بودن آن در حرفهی فیلمسازی، به شما کمک میکند که با تصور درستتری قابهای فیلمتان را انتخاب کنید. هنرجوها در طول یک دورهی آموزشی مفید باید همهی مراحل فنی ساخت یک فیلم از فیلمبرداری تا صدابرداری و صداگذاری را تجربه کنند تا در هنگام کار بدانند که وظایف هر کدام از عوامل صحنه چیست و چه توقعی از آنها باید داشته باشد. درنهایت میدانید موفقیت در حوزهی هنر با میزان تجربههای فردی هر شخص رابطهی مستقیم دارد و انتخاب یک دورهی تخصصی جامع میتواند کمک بزرگی به هنرجوها میکند.
ویژگی های دوره
- درس 0
- آزمونها 0
- مدت زمان 270 ساعت
- سطح مهارت All levels
- زبان فارسی
- دانشجویان 1
- گواهی نامه بله
- ارزیابی بله
1 نظر
کاربردی بود تا حدودی ممنون.