نام دوره |
تعداد جلسات | روز و ساعات برگزاری | تاریخ شروع دوره | نام استاد | شهریه |
---|---|---|---|---|---|
فیلمنامهنویسی | 10 جلسه 2 ساعته | پنج شنبه ها 16 الی 18 | 1402/5/19 | محسن گلستانی | 1.990.000 تومان |
طراحی استوری برد |
10 جلسه 2 ساعته | پنج شنبه ها 18 الی 20 | 1402/5/12 | ندا خداوردی | 2.490.000 تومان |
کارگردانی فیلمهای تبلیغاتی | 10 جلسه 2 ساعته | پنج شنبه ها 14 الی 16 | 1402/5/19 | محسن گلستانی | 1.990.000 تومان |
فتوشاپ و فتوشاپ پیشرفته Adobe Photoshop | 10 جلسه 2 ساعته | چهارشنبه ها 17:30 الی 19:30
پنجشنبه ها 13 الی 15 شنبه ها 17:30 الی 19:30
دوشنبه ها 9:15 الی 11:15 چهارشنبه ها 19:30 الی 21:30 پنج شنبه ها 15:30 الی 17:30 |
1402/3/3
1402/5/12 1402/4/10
1402/5/16 1402/3/3 1402/5/12 |
بهزاد عطیفه
سیامک سالکی ندا حسانی
فریناز ابراهیم زاده بهزاد عطیفه سیامک سالکی |
3.980.000 تومان |
تکنیک های فیلمبرداری | 10 جلسه 2 ساعته | سه شنبه ها 17 الی 19 | 1402/3/2 | امین سروری | 2.490.000 تومان |
تدوین در نرم افزار Adobe Premiere | 10 جلسه 2 ساعته | پنج شنبه ها 10 الی 12 | 1402/5/12 | سیامک سالکی | 2.490.000 تومان |
ساخت تیتراژ در نرم افزار افترافکت و افترافکت پیشرفته Adobe After Effects |
10 جلسه 3 ساعته | پنج شنبه ها 10:30 الی 13:30 | 1402/4/15 | آرش رادمهر | 4.980.000 تومان |
جلوه های ویژه در Cinema 4D
|
10 جلسه 2 ساعته | پنج شنبه ها 18 الی 20 | 1402/4/15 | امیر ایزدبین | 2.490.000 تومان |
شهریه کل دوره | 22.900.000 تومان | ||||
%50 تخفیف ویژه در صورت پرداخت نقدی | 11.450.000 تومان |
به منظور ثبت نام بصورت قسطی، شما می توانید جهت پرداخت پیش قسط اولیه یکی از گزینه های زیر را انتخاب و پرداخت نمایید، و پس از پرداخت پیش قسط اولیه الباقی مبلغ شهریه را متناسب با توانایی خود حداکثر ظرف مدت دو ماه تسویه کنید. به این ترتیب برای انجام هماهنگی لازم جهت پرداخت اقساط الباقی شهریه با بخش آموزش تماس بگیرید و نحوه پرداخت را تعیین کنید. |
---|
دوره کارگردانی فیلمسازی
حرفه سينما از آن شغلهاي وسوسهبرانگيز است كه اتفاقا خيلي سن و سال نميشناسد. در همه جاي دنيا كارگرداني پيدا ميشود كه به يكباره استعداد بازيگري يك پير مرد يا يك جوان را كشف و اسمش با بازي در يك فيلم يا سريال يك شبه سر زبانها بيفتد. ميشود گفت اين غافلگيري در ذات حرفهي سينما است. سينما هنري است كه به راحتي ميتواند مخاطبانش را با جادوي تصوير به وجد بياورد، مايوس يا اميدوار كند و براي چند ساعتي هم كه شده ما را در سالنهاي تاريك سينما از دنياي واقعي جدا ميكند و اجازه ميدهد هر طور كه دلمان ميخواهد داستان زندگي شخصيتهاي فيلمها را تخيل كنيم. همراه آنها خوشبختترين يا غمگينترين انسان روي زمين باشيم و درنهايت به اندازهي تمام فيلمهايي كه روي پردهي نقرهاي ديدهايم، ميتوانيم تجربهي زندگيهاي مختلف را پشت سر بگذاريم. به همين دليل است كه جدا از اين كه چه سن و سالي داريد، ميتوانيد حرفهي سينما را تجربه كنيد. اما ميدانيد كه براي موفق بودن در اين حرفه بايد سينما را به شكل آكادميك بياموزيد و در كلاسهاي آموزشگاههاي هنري در كارگاههاي آموزش كارگرداني شركت كنيد.
صدا، دوربين، شليك!
در ابتداي كار بهتر است تفاوت كارگردان سينما و تئاتر را بدانيد تا بتوانيد در دورهي آموزشي درستي ثبتنام كنيد. كارگردان تئاتر كسي است كه يك اجراي زنده را رهبري ميكند. او مانند يك ميزباني است كه از ماهها قبل مقدمات يك مهماني با شكوه را فراهم ميكند و به همهي جزئيات صحنه، چيدمان اتاق و نورپردازي آن، نوع پذيرايي و حتي مدل چيدن صندليهاي مهمانها در سالن فكر ميكند. اما وقتي مهمانها زنگ در را ميزنند و او در را به روي آنها باز ميكند، ديگر اختيار چندان در دست او نيست. كارگردان تئاتر همهي صحنهها را فقط در يك برداشت، ضبط ميكند. بازيگران روي صحنهي تئاتر جزء جداييناپذير صحنه هستند و ممكن است هزار و يك اتفاق غيرمنتظره باعث شود كه مهماني آن خوب يا بد تمام شود. اما كارگردان سينما تا حد خيلي زيادي ريش و قيچي دستش است. او هر صحنه را ميتواند با چندين برداشت، فيلمبرداي كند و درنهايت در روي ميز تدوين از دل فيلمنامه و راشهايي كه گرفته يك فيلم داستاني تمام عيار بسازد. بيشتر كلاسهاي دورهي كارگرداني از دو بخش تئوري و عملي تشكيل شده است. هنرجويان بعد از گذراندن دورهي تئوري و آشنايي با مباني فيلمسازي وارد كارگاههاي عملي ميشوند و تلاش ميكنند به شكل كاملا عملي، تجربهي يك پروژهي سينمايي را در اين دورهها پشت سر بگذارند.
فيلمنامهها از دل زندگی بيرون می آيند
هيچ به اين فكر كرديد چرا در همهي جشنوارههاي و جايزههاي سينمايي لزوما آن فيلمي كه جايزهي كارگرداني را ميگيرد، برندهي جايزهي فيلمنامهنويسي نيست. جايزهي بهترين كارگردان و بهترين فيلمنامه از بخشهاي حياتي يك جشنواره است و معمولا همه منتظر هستند تا ببينند داستان چه كسي برندهي بهترين فيلمنامه خواهد بود. در مراسم اسكار امسال وقتي فيلم «انگل» جايزهي بهترين فيلمنامه را برد، بونگ جونهو، كارگردان و فيلمنامهنويس فيلم، وقتي مجسمهي اسكار را در دست گرفت، دربارهي شخصيتهاي داستانش گفت «آنها مانند اعضاي خانوادهام هستند كه من را رها نكردند و هر شب به خوابم ميآيند!» اين نكته را نبايد فراموش كنيد كه فيلمنامه حرف اول را در سينما ميزند و نميشود يك دورهي آموزش فيلمسازي را بدون آشنايي با اين سرفصل مهم، پشت سر گذاشت. كلاسهاي آموزشي فيلمنامهنويسي معمولا به صورت وركشاپ چند ساعته هم برگزار ميشود كه اگر در ابتداي آموزش هستيد، اين روش آموزش را بهتان توصيه نميكنيم. وركشاپها ميتوانند تكميلكنندهي فرايند آموزش شما باشند اما قرار نيست شما بعد از گذراندن يك دورهي چند ساعته با همهي اصول و قواعد فيلمنامهنويسي آشنا شويد. پس اگر ميخواهيد يك دورهي فيلمسازي را بگذرانيد، حتما به اين نكته كنيد كه سر فصل فيلمنامهنويسي هم جزو دروس دورهي آموزشي باشد.
نكات مهم درباره يك دوره آموزشی فيلمسازی
سينما حرفهي پرطرفداري است و خيليها از جواني و نوجواني ميخواهند وارد اين حرفه شوند. اما از آنجايي که همهي علاقهمندان نميتوانند اين رشته را در دانشگاه بخوانند، آموزشگاههاي هنري فراواني اين دوره را برگزار ميكنند. اما خيلي از علاقهمندان نميدانند كه يك دورهي كارآمد چه ويژگيهايي بايد داشته باشد و مفاهيم مهمي كه بايد در چنين دورههايي تدريس شوند، در زيرمجموعهي چه سرفصلهايي قرار ميگيرند. اين نكته را فراموش نكنيد كه در سينما برخلاف مشاغل ديگر، در شروع كار، بايد در نقش يك آچار فرانسه ظاهر شويد و بايد بتوانيد خودتان از پس كارهايتان بربياييد. البته اين به اين معني نيست كه تخصص در اين حرفه اهميتي ندارد. اتفاقا بسيار هم مهم است، اما شما بهعنوان كسي كه قرار است در آينده كارگردان يك فيلم بلند يا حتي كوتاه داستاني يا مستند شويد، بايد توانايي كار با نرمافزارهاي روز فيلمسازي داشته باشيد يا حداقل آنها را بشناسيد. فوتوشاپ و افترافكت از نرمافزارهاي مهمي است كه هر فيلمسازي روش استفاده از آنها را بداند. دورهاي كه اين دو سرفصل را به صورت مقدماتي و پيشرفته جزو دروس آموزشي خود گذاشته، به مراتب ميتواند كارآمدتر از ديگر دورهها باشد. فراموش نكنيد كه افترافكت يا موشنگرافيك نرمافزار بسيار مهمي است كه علاقهمندان ميتوانند يك دورهي آموزشي جداگانه براي آن بگذرانند.
فيلمبردار خوب، فيلم را نجات می دهد
بگذاريد يك راز بزرگ را با شما كارگردانهاي آينده در ميان بگذاريم. فيلمبردار، سر صحنهي فيلمسازي فقط يكي از عوامل سر صحنه نيست. او يار شماره يك كارگردان در تمام مدت انجام يك پروژهي كوتاه يا بلند فيلمسازي است. به همين دليل است كه بسياري از كارگردانهاي فيلم اولي، براي فيلمبرداري فيلمشان سراغ بهترينهاي سينما ميروند. يك فيلمبردار با تجربه ميتواند به راحتي يك فيلم را نجات بدهد و كارگردانش را مشهور كند. بنابراين دورهاي را انتخاب كنيد كه جزو سرفصلهاي آموزشياش حتما آموزش مقدماتي فيلمبرداري را داشته باشد. چون علاوه بر مهم بودن آن در حرفهي فيلمسازي، به شما كمك ميكند كه با تصور درستتري قابهاي فيلمتان را انتخاب كنيد. هنرجوها در طول يك دورهي آموزشي مفيد بايد همهي مراحل فني ساخت يك فيلم از فيلمبرداري تا صدابرداري و صداگذاري را تجربه كنند تا در هنگام كار بدانند كه وظايف هر كدام از عوامل صحنه چيست و چه توقعي از آنها بايد داشته باشد. درنهايت ميدانيد موفقيت در حوزهي هنر با ميزان تجربههاي فردي هر شخص رابطهي مستقيم دارد و انتخاب يك دورهي تخصصي جامع ميتواند كمك بزرگي به هنرجوها ميكند.
ویژگی های دوره
- درس 0
- آزمونها 0
- مدت زمان 270 ساعت
- سطح مهارت All levels
- زبان فارسی
- دانشجویان 1
- گواهی نامه بله
- ارزیابی بله
1 نظر
کاربردی بود تا حدودی ممنون.