قبلی

دوره جامع ویژه کانون‌های تبلیغاتی

44,330,000 تومان 22,165,000 تومان
advertising course
44,330,000 تومان 22,165,000 تومان

 

 

 

 

دوره جامع ویژه کانون‌های تبلیغاتی

کانون‌های تبلیغاتی یا آژانس‌های تبلیغاتی (Advertising Agency) که اغلب به عنوان آژانس خلاقیت یا آژانس تبلیغاتی شناخته می‌شود، کسب‌وکارهایی هستند که وظیفه‌شان ایجاد، برنامه‌ریزی، و مدیریت تبلیغات و گاهی اجرای اشکال دیگر تبلیغات و بازاریابی برای مشتریان خود است. دوره جامع ویژه کانون‌های تبلیغاتی، دوره‌ای برای تمام و کمال برای تمام افرادی است که می‌خواهند در این حوزه سرآمد باشند و تمایز و برتری خود را در بازار نشان دهند.

یک کانون تبلیغاتی می‌تواند فعالیت درون سازمانی و مستقل از مشتری هم فعالیت داشته باشد. ممکن است یک بخش آژانس داخلی باشد و بخشی دیگر بیرونی در تلاش برای فروش محصولات یا خدمات به مشتریان، برای یک شرکت خارجی. یک آژانس همچنین می‌تواند استراتژی‌های کلی بازاریابی و برندسازی را برای مشتریان خود انجام دهد که می‌تواند شامل فروش نیز باشد.

مشتریان آژانس‌های تبلیغاتی معمولی شامل افراد و شرکت‌ها، سازمان‌های غیرانتفاعی و آژانس‌های خصوصی هستند. ممکن است آژانس‌هایی برای تولید تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات رادیویی، تبلیغات آنلاین، تبلیغات خارج از خانه، تبلیغات موبایلی و تبلیغات واقعیت افزوده به عنوان بخشی از یک کمپین تبلیغاتی هم فعالیت داشته باشند.

دوره جامع کانون‌های تبلیغاتی مدرسه کسب و کار ایده سعی دارد تا تمامی جنبه‌های وسیع این حوزه از کسب و کار را پوشش دهد. بخشی از این دوره به آموزش نرم‌افزارهای رایج و مورد استفاده در طراحی و تبلیغات همچون فتوشاپ Adobe Photoshop، ایلاستریتور Adobe Illustrator، افترافکت است و بخش مهم و بزرگی از این دوره که ۳۲۰ ساعت آموزش دارد به آموزش‌های اصولی و مدیریتی همچون آموزش مبانی گرافیک دیزاین، مبانی مدیریت تبلیغات، مدیریت پروژه‌های تبلیغاتی، فنون مذاکره و ارتباط با مشتریان، دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing)، بازاریابی محتوایی، خبر نویسی و تولید محتوا (Content Marketing)، کمپین نویسی و مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی، نگارش متون و شعارهای تبلیغاتی می‌پردازد. گفتنی است که تسلط به ابزارهای ویدئو و عکاسی صنعتی و تبلیغاتی، تکنیک‌های فیلمبرداری، تدوین در نرم افزارهای Adobe Premier هم بخشی از دوره جامع کانون‌های تبلیغاتی مدرسه کسب و کار است.

کانون‌های تبلیغاتی از چه بخش‌هایی تشکیل شده‌اند؟

آژانس‌های تبلیغاتی مسئول راه اندازی، مدیریت و اجرای ارتباطات بازاریابی پولی هستند. علاوه بر این، برخی از آژانس‌ها به انواع دیگر ارتباطات بازاریابی، از جمله روابط عمومی، تبلیغ فروش، رسانه‌های تعاملی و بازاریابی مستقیم، دسته‌بندی شده‌اند. آژانس‌ها معمولاً از چهار بخش تشکیل می‌شوند: گروه‌های مدیریت، خلاقیت، تحقیقات و بخش برنامه‌ریزی رسانه.

بخش مدیریت: افرادی که در بخش مدیریت هستند به عنوان رابط بین مشتری و آژانس عمل می‌کنند و اطمینان می‌دهند که نیازهای مشتری به آژانس اطلاع رسانی می‌شود و توصیه‌های آژانس به وضوح توسط مشتری درک می‌شود. مدیران همچنین جریان کار را در آژانس مدیریت می‌کنند و مطمئن می‌شوند که پروژه‌ها طبق برنامه پیش می‌روند.

بخش خلاقیت: جایی است که تبلیغات در آن در ذهن تبلیغات‌گران ایجاد و سپس خلق می‌شود و توسعه پیدا می‌کند. هنرمندان، نویسندگان و تولیدکنندگان با هم کار می‌کنند تا پیامی را ایجاد کنند که اهداف آژانس و مشتری را برآورده کند. در این بخش شعارها، کمپین‌ها و آرم‌ها توسعه می‌یابد.

بخش تحقیقات: در بخش تحقیقات، داده‌ها در مورد بازار هدف و مصرف کنندگان جمع آوری و پردازش می‌شود. این اطلاعات پایه‌ای برای کار بخش خلاقیت و مدیریت ضروری است.

بخش برنامه ریزی رسانه: کارکنان در این بخش در انتخاب و درج آگهی در رسانه‌های چاپی و پخش تخصص دارند.

تاریخچه کانون‌های تبلیغاتی

ولنی بی. پالمر اولین کسی است که از اصطلاح «آژانس تبلیغاتی» استفاده و برای اولین بار در آمریکا، یک آژانس تبلیغاتی را به سال 1841 افتتاح کرده است. آژانس پالمر بخش‌هایی را در روزنامه‌ها در اختیار تبلیغ‌کنندگان قرار داد یکی از هزاران گزینه‌هایی که امروزه برای تبلیغ‌کنندگان یافت می‌شود. ناگفته نماند که آژانس‌های تبلیغاتی امروزی بسیار متفاوت از 200 سال پیش عمل می‌کنند.

انواع کانون‌های تبلیغاتی

هیچ دو کانون تبلیغاتی شبیه هم نیستند، اما می‌توانند با توجه به خدماتی که به مشتریان خود ارائه می‌دهند در دسته بندی‌هایی قرار بگیرند. ما در ادامه به برخی از رایج‌ترین انواع کانون‌های تبلیغاتی، خدماتی خواهیم پرداخت تا شما نیز بتوانید با بهره‌گیری از دوره جامع کانون‌های تبلیغاتی در مسیر حرفه‌ای خود گام بردارید و سبک ویژه‌ای را در کانون تبلیغاتی خود پی بگیرید.

  1. کانون تبلیغاتی با خدمات کامل

یک کانون تبلیغاتی با خدمات کامل همان چیزی است که به نظر می‌رسد: کانونی که هر کاری را برای مشتری خود انجام می‌دهد. آن‌ها طیف گسترده‌ای از خدمات برای مشتریان خود دارند که برای رسیدگی به جنبه‌های بازاریابی و تبلیغات دیجیتال و سنتی یک شرکت کار می‌کنند. اگر مشتریان شما به همه چیز نیاز دارد، انتخاب یک آژانس یا کانون تبلیغاتی با خدمات کامل بهترین گزینه است. این  نوع از آژانس‌ها می‌توانند در کل فرآیند تبلیغات، از برنامه‌ریزی گرفته تا اجرا و اندازه‌گیری اثربخشی تبلیغات، به مشتریان کمک کنند.

  1. کانون تبلیغاتی دیجیتال

مشتریان شما برنامه‌ای برای اجرای تبلیغات چاپی برای محصول یا خدمات خود ندارند؟ پس استفاده از آژانس تبلیغاتی دیجیتال ممکن است گزینه مناسب‌تری باشد. در حالی که آژانس‌های تبلیغاتی دیجیتال احتمالاً یک یا دو چیز در مورد رسانه‌های چاپی می‌دانند، قلب آنها در دنیای دیجیتال می‌تپد. این آژانس‌ها می‌توانند در مورد هر چیزی که روی صفحه نمایش وجود دارد به مشتریان کمک کنند، از جمله:

  • بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
  • بازاریابی از طریق رسانه‌های اجتماعی
  • طراحی وب سایت
  • بازاریابی ایمیلی
  • بازاریابی محتوا

در حالی که آژانس‌های تبلیغاتی خدمات کامل تا حدودی همه کاری انجام می‌دهند، آژانس‌های تبلیغات دیجیتال واقعاً در همه چیز دیجیتالی پیشرفت می‌کنند، به این معنی که کار لازم نیست فقط در سئو و طراحی وب متوقف شود. طراحان گرافیک، فیلمبرداران، کپی رایترها و عکاسان همگی در این گروه حضور دارند.

  1. کانون تبلیغاتی سنتی

کانون‌های تبلیغاتی سنتی کمتر بر روی تکنیک‌های جدید و دیجیتال تمرکز دارند و در عوض بر روی تکنیک‌های تبلیغات سنتی متمرکز هستند، از این رو آن‌ها به رادیو، روزنامه، تلویزیون، مجلات و حتی تبلیغات بیلبورد فکر می‌کنند.

  1. کانون تبلیغاتی رسانه‌های اجتماعی

حدس زدن این که تمرکز این آژانس‌ها بر چه چیزی است، سخت نیست. نقطه کانونی آژانس‌های تبلیغاتی رسانه‌های اجتماعی، شامل سازندگان محتوا و بهینه سازی‌های تبلیغاتی رسانه‌های اجتماعی است: لینکدین، توییتر، فیسبوک، اینستاگرام؛ این آژانس‌ها همه کارها را انجام می‌دهند. از طراحی پروفایل گرفته تا وبلاگ‌های نوشتاری، آژانس‌های تبلیغاتی رسانه‌های اجتماعی تلاش می‌کنند تا محتوای مورد نظر مشتریان خود را برای مخاطبان جذاب‌تر و جذاب‌تر کنند.

  1. کانون‌های تبلیغات خلاقیت

کانون‌های تبلیغات خلاقیت، آژانس‌هایی هستند که در خدمات طراحی خلاق تخصص دارند. این آژانس‌ها به این دلیل توسعه یافته‌اند چون برخی از شرکت‌ها ترجیح می‌دهند موفقیت خود را زیر نظر داشته باشند و تبلیغات خود را خلق کنند، اما استعداد خلاقانه‌ای برای تولید طرح‌های مناسب و تولید آنها ندارند.

بوتیک‌های خلاق برای شرکت‌هایی که دقیقاً می‌دانند چه می‌خواهند و می‌دانند چگونه آن دارایی‌ها را به درستی در تبلیغات خود پیاده‌سازی کنند، بهترین هستند. یک بوتیک خلاق بسیار کوچکتر از یک آژانس خدمات کامل است، به این معنی که هزینه‌ها به میزان قابل توجهی کمتر خواهد بود.

  1. کانون‌های خرید رسانه

مسلماً برعکس یک کانون خلاقیت، یک آژانس خرید رسانه با شما همکاری می‌کند تا مطالب تبلیغاتی خلاقانه خود را در بهینه‌ترین مکان‌ها، چه چاپی چه دیجیتالی، قرار دهید. این آژانس‌ها یک بازه زمانی را توصیه می‌کنند که در آن باید محصول یا خدمات در آن تبلیغ و مبلغی بابت رسیدن به بهترین نتایج هزینه شود.

کدام کانون تبلیغاتی بهتر است؟

در عصر دیجیتال مانند امروز، رفتن به یک آژانس تبلیغاتی با خدمات کامل یا آژانس تبلیغات دیجیتال ممکن است برای همگی منطقی‌تر به نظر آید اما اگر همه این مسیر را انتخاب می‌کنند، انتخاب سنتی ممکن است شرکت شما را در برابر رقبای خود بیشتر ‍متمایز کند. همه چیز به استراتژی تبلیغاتی، اهداف و اینکه چگونه خود را متمایز می‌کنید بستگی دارد.

دوره جامع ویژه کانون‌های تبلیغاتی به شما کمک می‌کند تا بهترین جایگاه را برای خود انتخاب کنید و در این جایگاه متمایز باشید و بدرخشید.

 

ویژگی های دوره

  • درس 0
  • آزمونها 0
  • مدت زمان 390 ساعت
  • سطح مهارت All levels
  • زبان فارسی
  • دانشجویان 0
  • گواهی نامه بله
  • ارزیابی بله

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *