نگارش متون و شعارهای تبلیغاتی ( کپی رایتینگ ) Copywritting

1,000,000 تومان
copyrighter-ideeschool

درباره دوره

وقتی صاحب کسب‌وکار باشید یا بخواهید محصول یا خدمتی را معرفی کنید، باید دربارۀ آن به مخاطبانتان اطلاعات بدهید. ارائۀ این اطلاعات معمولاً در قالب کلماتی است که احتمالاً با تصاویر مرتبط با آن‌ها ترکیب شده است. برای آن‌که بتوانید کلمات مناسب را برای این معرفی پیدا کنید، لازم است بدانید که می‌خواهید چه چیزی را به چه کسانی بگویید و می‌خواهید آن‌ها بعد از دریافت این اطلاعات چه کاری انجام دهند. همۀ این‌ها و بسیاری موارد دیگر، موضوعاتی هستند که در حوزۀ کپی‌رایتینگ یا تبلیغ‌نویسی جای می‌گیرند.

یکی از وظایف کپی‌رایترها یا تبلیغ‌نویس‌ها این است که موضوع موردنظر را به‌شیوه‌ای اثربخش به مخاطب خاص خودش معرفی کنند. آن‌ها برای این کار به مهارت‌های مختلفی نیاز دارند. آن‌ها باید مجموعۀ توانایی‌های خود را در نگارش، مخاطب‌شناسی، رفتارشناسی و غیره به‌کارگیرند تا مخاطب را قدم‌به‌قدم تا رسیدن به مقصد نهایی هدایت و همراهی کنند.

دورۀ آموزشی کپی‌رایتینگ و نگارش متن و شعار تبلیغاتی در مدرسه ایده به شما امکان می‌دهد با موضوعاتی که در حوزۀ ادبیات تبلیغ برای نگارش تبلیغات اثربخش نیاز دارید آشنا شوید. با یادگرفتن این مهارت هم می‌توانید محصولات یا خدمات خودتان را بهتر عرضه کنید و هم می‌توانید به‌عنوان کپی‌رایتر و حتی تولیدکنندۀ محتوا با افراد و کسب‌وکارهای دیگر همکاری کنید. درحال‌حاضر این مهارت فرصت‌های کاری بسیار زیاد و سطح درآمد بالایی دارد.

 

 

مخاطبان دوره 

  • طراحان گرافیک، مدیران تبلیغات، و نویسندگان متن‌های تبلیغاتی کمپین‌ها و آژانس‌های تبلیغاتی
  • کارآفرینان، مؤسسان، صاحبان و علاقه‌مندان به راه‌اندازی کسب‌وکارهای نوپا
  • صاحبان کالا، مدیران شرکت‌ها و مؤسسه‌های خدماتی
  • افرادی که قریحه نگارش و نویسندگی دارند و مایل اند از آن در صنعت و کسب‌وکار استفاده کنند

 

سرفصل/ محتوای دوره

  • ارائه تعاریف، مفاهیم علمی، اصول نظری و استانداردهای تبلیغات
  • تحلیل ساختار عملکردی پروژه‌ها و کمپین‌های تبلیغاتی
  • معرفی شرح وظایف و جانمایی نقش سازمانی کپی‌رایتر در آژانس یا کمپین تبلیغاتی
  • بررسی تأثیر تفکر استراتژیک در طراحی محتوای یک کمپین تبلیغاتی
  • بررسی حوزه‌های گوناگون ادبیات تبلیغات (شعارهای سازمانی و تبلیغاتی، عناوین و محتوای کلامی در تصویر، متون فنی، تاریخچه‌نویسی، روابط عمومی و غیره)
  • مروری بر نقش متون تبلیغاتی در رسانه‌های گوناگون (تبلیغات چاپی، تلویزیونی، رادیویی، محیطی، اینترنتی، پست مستقیم و غیره)
  • یکپارچگی در متون تبلیغاتی
  • مخاطب‌شناسی و نوشتار هدفمند
  • مرور ارکان موفقیت و تأثیرگذاری متون تبلیغاتی
  • نوشتار خلاقانه، لحن و آیین نگارش متون تبلیغاتی

 

سبک برگزاری دوره

این دوره در مدرسه ایده معمولاً به‌صورت ترکیبی (تئوری و کارگاهی) برگزار می‌شود. در بخشی از کلاس، به‌صورت تئوری با موضوع‌های مرتبط با محتوای دوره آشنا می‌شوید و در بخش دیگر، باهم تمرین می‌کنید تا یاد بگیرید که چطور می‌توانید از موضوع‌های مطرح‌شده به‌درستی استفاده کنید. به‌این‌ترتیب، اشکالات و نقاط ضعف خود را حین تمرین پیدا می‌کنید و با راهنمایی‌های مدرس می‌توانید آن‌ها را رفع کنید.

 

 

خروجی دوره

در پایان این دوره یاد می‌گیرید که برای معرفی کسب‌وکار خود یا کالاها و خدمات مختلف متن‌های تبلیغاتی بنویسید، کسب‌وکارها یا محصولات را نام‌گذاری کنید و برای آن‌ها شعارهای تبلیغاتی بسازید.


نام استاد : آرش سلطانعلی

تعداد جلسات دوره : ۱۰ جلسه ۳ ساعته

تاریخ شروع دوره : ۹۸/۲/۲

زمان برگزاری دوره : دوشنبه ها ساعت ۱۷ الی ۲۰

ویژگی های دوره

  • درس 0
  • آزمونها 0
  • مدت زمان 30 ساعت
  • سطح مهارت همه سطوح
  • زبان فارسی
  • دانشجو 4
  • گواهی نامه بله
  • ارزیابی بله

10 weeks مورد تا پایان باقی مانده است.

برنامه درسی خالی است
آرش سلطانعلی - مشاور ارشد تبلیغات و برندسازی. استاد دانشگاه و نویسنده مقالات و کتاب های برندسازی -سال تولد: 1351 - محل تولد: تهران - تحصيلات : لیسانس گرافیک از دانشگاه ازاد اسلامی - فوق لیسانس مدیریت از دانشکده کسب و کار ایران مدیریت - فوق لیسانس مدیریت برند از دانشکده کسب و کار استانبول - دکترا استراتژی های پیشرفته بازاریابی از دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران - كتب تاليف شده : با بزرگان تبلیغات ایران - ارزش مالی برند - طراحی هویت سازمانی - باهاوس، مدرسه ای مکتب ساز - مارکوس وایزبک - از دانه تا درخت - چگونه برندهای زنده خلق کنیم؟ - طراحی هویت برند - ایده های خلاق در برترین کمپین های تبلیغاتی جهان - برندسازی - سمت‌های اجرایی : مؤسس، صاحب امتیاز و مدیر مسئول آموزشگاه ایده - مؤسس، صاحب امتیاز و مدیر مسئول گالری ایده - مؤسس، صاحب امتیاز و مدیر مسئول انتشارات ایده - مؤسس و مدیرعامل آژانس برندینگ ایده - مشاور برند شرکت هواپیمائی آساجت - مشاور برند بانک تجارت - مشاور برند مد و پوشاک Unix - مشاور برند و طراح هویت سازمانی Lond Weil - مشاور برند پیشگامان توسعه ارتباطات - مشاور هیئت مدیره صندوق بورس ایده - عضو هیئت مدیره و عضوهیئت امنا مرکز ایپتا مرکز ایده، پیشرفت و تجارت ایرانیان - مشاور برند گروه کارخانجات آجر نسوز آذرخش - مشاور برند و طراح هویت سازمانی ایران خودرو - مشاور برند و طراح هویت سازمانی فن آوران انرژی پاک - مشاور برند و طراح هویت سازمانی آسال لیزر - مشاور برند و طراح هویت سازمانی صنایع برق و انرژی صبا - مشاور برند و طراح هویت سازمانی فروشگاه های زنجیره ای K2 - مشاور تبلیغات شرکت فاضلاب تهران - مشاور برند و طراح هویت سازمانی شرکت خدمات جت های خصوصی فرست کلاس - مشاور تبلیغات، مشاور برند و طراح هویت سازمانی پروژه تجاری مگاپارس - مشاور برند و طراح هویت سازمانی همراه اول - مشاور برند و طراح هویت سازمانی رایتل - مشاور برند و طراح هویت سازمانی شرکت خدمات اول - مشاور و طراح هویت سازمانی سازمان مدیریت صنعتی - مشاور و طراح هویت سازمانی موسسه آموزش عالی مدیریت ایرانیان - مشاور هیئت مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران تجارب تدریس : شیوه های اقناع در تبلیغات در دانشکده خبر - طراحی هویت سازمانی در دانشگاه انقلاب اسلامی - روشهای تولید تبلیغات رسانه ای در دانشگاه جامع علمی کاربردی - اصول و مبانی مدیریت برند در مدرسه تبلیغات ایده و ... فعاليت‌هاي فرهنگي و اجتماعي: عضو رسمی سازمان جهانی تبلیغات (IAA) از سال 1382 تاکنون - عضو رسمی انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران از سال 1376 تاکنون - عضو رسمی سازمان جهانی طراحان هویت سازمانی (ICID) از سال 1388 تاکنون - عضو رسمی انجمن روابط عمومی ایران از سال 1380 تاکنون - عضو رسمی انجمن هنرمندان نقاش ایران از سال 1391 تاکنون - برنامه‌ریزی و برگزاری و دبیری سمینارها و سخنرانی ها و ورکشاپ‌های متعدد آموزشی از 1379 تاکنون - برنامه‌ریزی و برگزاری اولین نمایشگاه هویت‌سازی برند در ایران 1389 - برنامه‌ریزی و برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های متعدد فرهنگی، هنری و تجاری از 1379 تاکنون - مدیر انتشار مجموعه کتاب های مستندنگاری در زمینه های فرهنگی، هنری و ادبی از 1392 تاکنون - مدیر برگزاری بیش از 70 نمایشگاه هنری از 1388 تاکنون - سخنرانی در زمینه برندسازی، تبلیغات، بازاریابی و ارتباطات از 1388 تاکنون - مشاور علمی نهمین کنفرانس بین المللی برند 1393 - دبیر نخستین جشنواره تبلیغات ایران، اسب های بالدار 1393

نظرات

میانگین امتیاز

0
0 امتیاز

جزئیات امتیاز

5ستاره
0%
4ستاره
0%
3ستاره
0%
2ستاره
0%
1ستاره
0%
1,000,000 تومان

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *