پنج استراتژی بزرگ برندینگ قابل استفاده برای همه کسب و کارها

Strategies-for-Branding-ideaschool-min_47_11zon
برندها برای تصحیح تصویر شرکت خود نیازی به استخدام یک استراتژیست برند با حقوق بالا ندارد، اما باید فراتر از لوگوی خود به فحوای برند فکر کنند. در ادامه به پنج درس مهم برای نیل به یک برندسازی قدرتمند اشاره می شود که می توان آنها را از برندهای بزرگ فرا گرفت.
  • استانداردهای همه جانبه برند را توسعه دهید
برای یک لحظه درباره همه دانسته های خود را راجع به برند کوکاکولا فکر کنید. حال اگر این شرکت یک قوطی نوشابه به رنگ بنفش با کلمات «کوکاکولا» با فونت برجسته به بازار ارائه دهد، چه خواهد شد؟ مسلماً نمی توان چنین چیزی را تصور کرد.به همین دلیل است که کوکاکولا یکی از روشن ترین استانداردهای همه جانبه برند را در سرتاسر جهان دارد. همه چیز از بسته بندی شرکت گرفته تا پروفایل های آن در رسانه های اجتماعی و آگهی های بازرگانی تلویزیونی، رنگ، فونت و الگوهای یکسان دارند و تجارب مشابهی را پشت سر گذاشته اند.بخش عمده ای از موفقیت کوکاکولا از توانایی آن برای انتقال احساسات و انتظارات از طریق عناصر برند ناشی می شود. با مشاهده قوطی قرمز و سفید کوکاکولا در هرجای جهان شما امید به نوشیدن یک نوشابه مطبوع و نیروبخش پیدا می کنید. شما هم می توانید همین کار را با شرکت خود انجام بدهید، با یادگیری نحوه توسعه یک استاندارد جامع برند و کسب اطلاعات درباره اشتباهات بسیاری از شرکت ها طی انجام این فرآیند کار را شروع کنید. 

دوره اصول و مبانی برندسازی در مدرسه تبلیغات ایده

 
  • یک نفر را موظف به هدایت و اجرای استانداردهای برند کنید
حالا که به یکسری استانداردهای برند دست یافته ای، اطمینان یابید که آنها توسط یک «تزار برند» در سازمان شما دنبال می شوند، اگر روی یک بسته بندی جدید کار می کنید، چنین شخصی باید وارد آن فرایند شود. مشابه همین فرد به ایجاد هر نوع ابزار بازاریابی جدید می پردازد. چنانچه شما خدمت استثنایی را به بخشی از استاندارد خود تبدیل کنید، سفیر برندتان شاید حتی درگیر نمایندگی های فروش و خدمت رسانی به مشتری شرکت شما شود. صرف نظر از نقش عناصر برند در فرایندهای کسب و کار شرکت شما، به این افراد اختیار تام برای ایجاد تغییرات را حتی در صورت نامناسب بودن بدهید. درست مثل کوکاکولا نگذارید تا هیچ محصولی با استانداردهای تان تداخل پیدا کند. این اتفاق فقط آشفتگی و کاهش آثار اقدامات شما در پی خواهد داشت. 
  • داستان سرایی را بپذیرید
نمونه موفق از داستان سرایی را می توانید در ویدئوهای کمپین «Find Your Greatness»  ویدئو مثل یک فیلم شروع می شود و ضمن نمایش چهره یک پیشکسوت غیرمنتظره درسی اخلاقی را از زبان یک راوی با لهجه ای خاص بیان خواهد کرد. در اصل، این ویدئو همه نشانه های یک فیلم هالیوودی را برداشته و در قالب کمپینی یک دقیقه ای ارائه شده است.کنترل قدرت داستان سرایی فقط محدود به برندهای بزرگ نمی شود. شما هم داستان شکل گیری شرکت خود را در قالب یک داستان با دیگران به اشتراک بگذارید. آن دسته از مطالعات موردی را ارسال کنید که چگونگی تاثیرگذای شما را روی روایت های زندگی مشتریان تان نشان می دهد. صحبت کردن مانند یک بازاریاب را از یاد ببرید و در عوض وقت خود را به اشتراک گذاری چیزهایی اختصاص دهید که شرکت شما را منحصر به فرد می کند.حتماً شگفت زده خواهید شد وقتی میبینید که با چه سرعت زیادی مشتریان این داستان را می پذیرند و به نفع شما آنها را منتشر خواهند کرد. 
  • از داده های اطلاعاتی کلان سود ببرید
«داده های کلان» یکی از آخرین وردهای بازاریابی است، اما کلان بودن داده ها به معنای دست نیافتنی بودن آنها برای برندهای کوچک تر نیست.شانس هایی که قبل از این داشته اید شامل یکسری برنامه های ارائه دهنده داده های اطلاعاتی برای شما، از Google Analytics گرفته تا سیستم مدیریت ارتباط با مشتری ارتباط و غیره می شوند اما آیا شما واقعاً با این داده ها کاری می کنید؟ با کشف معیارهای مهم برای موفقیت شرکت خود کار را شروع کنی. سپس این موضوع را بفهمید که چگونه می توانید آن دسته از گزارش ها را از منابع اطلاعاتی خود استخراج کنید که میزان پیشرفت تان در مسیر نیل به این شاخص های کاری کلیدی را می سنجد.یکبار در ماه (یا بیشتر یا کمتر، بسته به طول چرخه فروش شما)، گزارش های تان را منتشر کنید، از طریق آنها به عملکرد خود پی ببرید و براساس یافته های خود حداقل سه تغییر را به وجود آورید. مسائل را بیش از حد لزوم پیچیده نکنید و غرق میزان داده هایی که به آنها دسترسی دارید،  نشوید. با این فرآیند ساده کار را شروع کنید، اما ضمن مهار راحت تر قدرت داده ها، به تصحیح رویکردتان بپردازید. 
  • وارد جامعه شوید
برندینگ مثل هسته خود باید مردم را به سوی خود جذب کند. افرادی که عناصر برند شما را می بینند باید احساس کنند که انگار آنها بخشی از یک جامعه هستند و پیمان مشترکی با دیگران در وضعیتی مشابه دارند. برخی از برندهای بزرگ تصمیم می گیرند تا مثل مورد کمپین « Find Yours» وب سایت مسافرتی مسافرتی Expedia، این رابطه را روشن تر کنند. این کمپین شرکت کنندگان را به تشریک تجارب خود با برندتان تشویق می کند. این روشی قدرتمند برای تشکیل یک جامعه به شمار می رود که در عین حال دو هدف عرصه برند و آگاهی از آن پوشش خواهد داد. 

اگر علاقه مند به خواندن مطالب بیشتر هستید اینجا را کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
واتس اپتلفن