ده فرمان برای تبلیغ برند

brand-adverting-ideaschool-min_5_11zon

ده فرمان برای تبلیغ برند :

  1. متمایز باشید.
اگر تصمیمی بگیرید از طرح دیگران برای خلق برند خودتان کپی‌برداری کنید نه تنها وجهه خود را نیز از دست خواهید داد
  1. تکرار کنید
بله تا می‌توانید تکرار کنید. هر چه بیشتر شعارها، اخبار، رنگ‌ها، تم‌ها، ارزش‌ها و دیگر عناصر هویت‌ساز خودتان را برای مخاطبتان تکرار کنید.
  1. ثبات داشته باشید
برندسازی و تبلیغ در مورد برند تنها هنگامی مؤثر است که از رنگ‌های یکسان، موسیقی و ضرباهنگ یکسان یک اسم و یک نماد در کلیه اقلام و روش‌های تبلیغاتی استفاده شود. شاید این توصیه بسیار بدیهی به نظر برسد. ولی حتی شرکت‌هایی چون IBM زمانی این اصل را نادیده گرفتند. در اوایل دهه ۹۰ شرکت IBM صدها لوگو و شعار مختلف تبلیغاتی داشت. در اواسط سال ۱۹۹۴ دستورالعملی برای این که کدام عناصر هویتی شرکت باید باقی بماند و کدام باید حذف شود، توسط هیأت مدیره شرکت ابلاغ شد. یک سال بعد یعنی در تاریخ ۱۹۹۵ ارزش برند IBM افزایش چشمگیری پیدا کرد و به سومین برند ارزشمند جهان تبدیل شد، در حالی که سال ۱۹۹۴ برند IBM رتبه ۲۸۲ را در میان شرکت‌های بزرگ در جهان داشت.
  1. پافشاری کنید
خیلی‌ها در یک شرکت مایلد یک برند را بسیار زودتر از موعد تغییر داده و برند جدیدی را جایگزین کنند. هرگز عنصر مرکزی یک برند را تنها به خاطر اینکه دلتان را زده است، تغییر ندهید. اگر برند موفق است تا ده‌ها سال می‌تواند موفق باقی بماند. صابون Ivory از سال ۱۸۸۰ تاکنون تولیدات خود را با شعار ۱۰۰٪ Pure عرضه می‌کند. سیگار مارلبورو از سال ۱۹۵۰ تاکنون از کاراکتر گاوچران آمریکایی (Cowboy) به عنوان شخصیتی که با مارلبورو پیوند خورده، بهره می‌برد. ارزش برند مارلبورو اکنون ۱۳ میلیارد دلار است.
  1. برند را کمرنگ نکنید
یک برند باید نماد چیزی معین بوده و ذهن مخاطب با دیدن برند باید بلافاصله آن را با یک محصول خاص پیوند دهد. پاکارد که سازنده ماشین‌آلات لوکس و گران‌قیمت در آمریکا در دهه ۴۰ بود ناگهان تصمیم گرفت از شعار «اکنون همه می توانند پاکارد بخرند» استفاده کند. استفاده از این شعار جدید باعث شد تا فروش پاکارد کاهش چشمگیری پیدا کند. کادیلاگ، دیگر سازنده ماشی‌آلات گران‌قیمت در آمریکا موفق شد مشتریان پاکارد را جذب برند خود کند. اگر شما مالک یک آژانس مسافرتی هستید و دست بر قضا یک اسباب‌بازی فروشی نیز به شما به ارث رسیده است، بهتر است هویت اسباب‌بازی فروشی را حفظ کرده و یا یک برند جدید برای آن خلق کنید تا اینکه از برند آژانس مسافرتی برای اسباب‌بازی فروشی استفاده کنید. توسعه برند به حوزه‌های متنوع می‌تواند باعث نابودی آن شود.
  1. هدیه تبلیغاتی بدهید
هرچه بیشتر مردم برند شما را ببینند شما بیشتر می‌توانید از مزایای دیده شدن برند خودتان بهره ببرید. هدایای تبلیغاتی همراه با برند شما به خریداران بالقوه راه کم هزینه‌ای است برای اینکه حضور مستمر خودتان را به آن‌ها گوشزد کنید. شرکت بی.ام.و، کاپشن و ساعت هایی را که مارک BMW روی آن است، با قیمت‌های گزاف به فروش می‌رساند. 
  1. تعریف از برند را آسان کنید
کاری کنید تا مشتریانتان و یا مخاطبانتان به راحتی بتوانند از شما تعریف کرده و کالای شما را به دیگران بشناسانند. به عنوان مثال همواره دو کارت ویزیت و یا دو سری اقلام تبلیغاتی در پاکت‌های پستی که برای خریداران بالقوه می‌فرستید قرار دهید. این کار باعث می‌شود تا گیرنده، هدیه اضافی را به دوست خود بدهد و از این طریق برند شما بیشتر در میان مردم نفوذ کند و آوازه برند شما دهان به دهان شود.
  1. به موقع تغییر کند
برخی از مواقع باید یک جهش در برند ایجاد کرد. این نیاز هنگامی بروز می‌کند که برند دیگر نماد و بیانگر هویت شرکت نباشد.
  1. خلاق باشید
استفاده از یک عروسک، یک قطعه موسیقی و یا طرح در مکان‌های غیرمعمول مثل دستشوئی می‌تواند توجه زیادی برانگیزد.
  1. برند را حفظ کنید
با ثبت برند، شما می‌توانید تا حدی هویت برند خود را حفظ کنید. هرگز اجازه ندهید برند شما به یک عبارت فراگیر و ژنریک تبدیل شود.  برای خواندن مطالب بیشتر اینجا را کلیک نمایید.  

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
واتس اپتلفن