۶ نکته مهم برای طراحی کفش

Pierre-Hardy-

پیر هاردی، طراح کفش، با بیش از دو دهه تجربه مد است. وقتی هاردی در 6 ژوئن در اجلاس FN روی صحنه رفت، درباره فهرست رو به رشد چالش‌های سختی که طراحان جدید امروز با آن روبرو هستند صحبت کرد. او گفت: «کاری که 15 سال پیش انجام دادم، نمی‌دانم هنوز برای یک طراح جوان [امروز] امکان‌پذیر است یا خیر». و در ادامه نکات مفیدی در باب طراحی کفش ارائه داد.

۱. یاد بگیرید مشتری شما چه کسی است

صنعت کفش زمین بازی مملو از مشتری دارد، و هیچ کمبودی برای طراحانی وجود ندارد که فکر می‌کنند آن استعداد خاص را دارند. جفری کالینسکی، بنیانگذار بوتیک‌های زنجیره‌ای لوکس جفری و مدیر مد طراح در نوردستروم، گفت که وقتی نوبت به طراحان جدید و کالاهای آنها می‌رسد، همیشه به دنبال اصالت و کیفیت است. به گفته مت پریست، رئیس توزیع‌کنندگان و خرده‌فروشان کفش آمریکا، یک قدم زدن ساده در یکی از نمایشگاه‌های کفش برتر این صنعت می‌تواند بر تعداد – و طیف گسترده – برندهایی که قبلاً برای فضای قفسه‌های خرده‌فروشی رقابت می‌کنند، برجسته شود.

جف ون سیندرن، تحلیلگر B. Riley & Co. LLC خاطرنشان کرد: «در یک بازار اشباع، اصالت بسیار مهم و کلیدی است». ون سیندرن گفت: «خودتان را از همسالان خود متمایز کنید». شاید شما در همه چیز بهتر از همتایان خود نباشید، اما می‌توانید متفاوت باشید و می توانید از بقیه متمایز شوید.

pierre-hardy-designer-min_11zon

2. روابط و اتحادها را توسعه دهید

هنر شبکه سازی و ارتباطات پیچیده‌تر از همیشه است. به گفته کارشناسان، توسعه اتحادهای استراتژیک نیازمند یک رویکرد چند وجهی است، و به گفته کارشناسان، بسیار مهم است که طراحان اصول اولیه را به درستی درک کنند. ون سیندرن گفت: « ایجاد و حفظ روابط بسیار مهم است. اما گفتنش از انجام دادنش آسونتره. شبکه سازی باید گام به گام انجام شود [به منظور] تقویت روابطی که به بهترین وجه با شخصیت و سبک طراح مطابقت دارد».

چه یک طراح خط تولیدی راه اندازی کند یا به یک برند موجود بپیوندد، اتحادها می‌توانند اهداف متعددی برای ارتقای شغلی داشته باشند. رایان فلین، مدیر طراحی Umbro Footwear Division ایالات متحده، در سال 2015 به این شرکت 90 ساله ملحق شد و قبلاً دریافته است که روابط تجاری قوی – و تمایل به گوش دادن به همه بازخوردها – ضروری است.

3. مبانی کسب و کار

FDRA تخمین می‌زند که 99 درصد کفش‌های فروخته شده در ایالات متحده وارداتی است. در همین حال، تعرفه‌های کفش در میان کالاهای مصرفی بالاترین است – به طور متوسط ​​11 درصد اما برای انواع خاصی از کفش به 67 درصد می‌رسد.

اگرچه ممکن است برای طراحان، درک هر جنبه‌ای از جنبه تجاری سخت‌تر نباشد. دانش عناصری مانند: منبع‌یابی، تولید و تدارکات زنجیره تامین می‌تواند یک تغییر بازی باشد و برای پیشرفت ضروری است.

دوره آموزشی طراحی کفش

4. چابک باشید

سارا مولینز، رئیس بخش طراحی لوازم جانبی در مؤسسه فناوری مد در نیویورک، گفت که او از دانشجویان می‌خواهد که مسیرهای طراحی متعددی را در صنعت کفش در نظر بگیرند. مولینز گفت: «ما به دانش‌آموزان می‌گوییم که تمام موقعیت‌های مرتبط با طراحی کفش را بررسی کنند. دانش‌آموزان گاهی فکر می‌کنند تنها یک موقعیت وجود دارد – یک طراح – اما در واقع حوزه‌های دیگری مرتبط با طراحی وجود دارد که می‌تواند آنها را مشتاق کند و مناسب باشد».

مطالعه بیشتر⇐ نخستین کفش در جهان

5. اهمیت طراحی کفش‌های ورزشی

در حالی که ورزشکاران رقابتی‌ترین دسته در صنعت کفش هستند، پاول، پریست و ون سیندرن دلیل محکمی برای اینکه چرا طراحان جدید باید این رشته را هدف قرار دهند، ارائه می‌دهند. ون سیندرن گفت: «رده‌های ورزشی و مشتقات ورزشی احتمالاً برای مدتی جزو قوی‌ترین [وجوه صنعت] خواهند بود. تغییر جزر و مدی وجود دارد که به نفع ورزش است و آن را به مکانی عالی برای تمرکز استعدادهای شما تبدیل کرده است». پاول خاطرنشان کرد که شرکت‌های ورزشی معمولاً بزرگ‌تر از فروشگاه‌های کفش‌های لوکس و مد هستند، به این معنی که گاهی اوقات می‌توانند فرصت بیشتری را برای طراحان جدید فراهم کنند، تا جایگاه خود را پیدا کنند.

Sneakers--min_11zon

6. یک خط را انتخاب کنید

وقتی نوبت به توسعه هویت برند می‌رسد، تمرکز بسیار مهم است. با گذشت سه سال از راه‌اندازی خط تولید کفش‌های سارا فلینت، مجموعه‌های زیبا و در عین حال پوشیدنی‌اش، بلیک لایولی، جسیکا آلبا، ریس ویترسپون و هایدی کلوم را به‌عنوان طرفداران به حساب می‌آورند. در حالی که امروزه به سختی می‌توان موفقیت فلینت را انکار کرد – خط تولید او در فروشگاه لوکس بارنیز در قفسه‌های بسیار مورد علاقه‌اش قرار گرفت – او در همان اوایل با فشار مواجه شد تا از سبک خاص خود منحرف شود.

فلینت در جریان گفتگوی پنل خود در نشست FN Summit گفت: «مردم می‌خواستند من از نظر زیبایی‌شناختی به مسیر متفاوتی بروم. اما مهم است که دیدگاه متمایز خود را تغییر ندهید». کالینسکی همچنین خاطرنشان کرد که طراحان جدید، با سبک امضای خاص خود، باید در مقابل انتقادها و تردیدها انعطاف پذیر باشند. او گفت: «شما باید مصمم باشید. شکست زیادی خواهید داشت، و اگر ندانید چگونه به اسلحه خود بچسبید، قبل از وقوع معجزه دست از کار خواهید کشید.

داشتن یک قلاب، چه ایجاد سبک‌های ورزشی، چه کفش‌های مجلسی یا یک پاشنه بلند منحصر به فرد، می‌تواند کلید موفقیت یک طراح باشد. هنگامی که یک خط برای راه اندازی آماده شد یا شروع به ایجاد دنبال کننده کرد، یک طراح باید سطحی از ثبات را حفظ کند. ون سیندرن گفت:«شما نمی توانید در همه چیز خوب باشید. روی شایستگی های اصلی خود تمرکز کنید و با آنها بدوید».

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
واتس اپتلفن