۴ نکته برای عکاسی از آثارتان به سبک حرفه‌ای‌ها

Art-photography-tips-min_7_11zon

ما در اینجا با 4 نکته برای عکاسی از آثارتان به سبک حرفه ای ها حضور داریم تا بتوانید مانند یک حرفه‌ای شروع به عکاسی از آثار هنری خود کنید.

ما به عنوان هنرمند، زمان زیادی را صرف خلق و تکمیل هنر خود می‌کنیم اما پس از ساعت‌ها کار روی یک نقاشی یا سایر رسانه‌های هنری، احساس خستگی می‌کنیم و اغلب از مهم‌ترین بخش این فرایند، یعنی عکاسی از اثرمان غافل می‌شویم. بسیاری از ما پیش از ارائه و ارسال آثار هنری به چند عکس بی‌کیفیت بسنده می‌کنیم.

از آنجا که از هنرمندان درخواست می‌شود آثار خود را به صورت دیجیتالی برای نمایشگاه‌ها، گرفتن بورسیه، سخنرانی‌ها و مانند ارسال کنند، عکاسی خوب اولین برداشت از هنر شما و حرفه‌ای بودن شما است.

ما سایر هنرمندان را با عکس‌هایی از آثار هنری‌شان می‌شناسیم، اما وقتی نوبت به خودمان می‌رسد تصاویری بی‌کیفیت، کم نور و ناواضح را از آثارمان ارائه می‌دهیم.دانستن نحوه عکاسی صحیح از کار خود می‌تواند تفاوت بین پذیرفته شدن در یک نمایشگاه یا جلب رضایت یک مشتری مهم یا مدیر گالری باشد.

  1. آثار هنری خود را به دیوار آویزان کنید

ما مرتباً آثار هنری‌ای را می‌بینیم که به دیوار تکیه داده و از زاویه‌ای پایین از آن‌ها عکس گرفته‌ شده‌اند. یک دیوار رنگی خنثی (سفید، سیاه، خاکستری) پیدا کنید و کار خود را در ارتفاعی آویزان کنید که مرکز اثر  شما موازی محل قرارگیری دوربین شما باشد – دوربین را یا روی سه پایه یا روی میز یا سطح دیگر محکمی قرار دهید.

professional-photography-min_28_11zon
عکاسی حرفه ای از اثار هنری
  1. نور مناسبی برای عکاسی از آثارتان در نظر بگیرید

اگر در حال عکس‌برداری از کار خود در خانه هستید، این کار را در اتاقی با پنجره‌های زیاد و نور طبیعی انجام دهید. برخی از هنرمندان از هوای ابری یا نیمه‌-ابری برای عکاسی آثار خود استفاده می‌کنند زیرا نور غیر مستقیم خورشید بهترین نور برای این نوع عکاسی است. نور طبیعی می‌تواند راهی مناسب برای عکاسی از کار شما باشد  البته به شرطی که غیر مستقیم باشد.

اگر آب و هوا یا ساعات عکس‌بردای مناسب نیست باید از یک کیت روشنایی استفاده کنید. خبر خوب این که اگر هزینه لازم جهت عکس‌برداری در یک محیط حرفه‌ای را ندارید، اجباری هم به این کار ندارید زیرا می‌توانید این فضا را خودتان بسازید.

برای عکس‌برداری از یک کار دو بعدی به حداقل دو چراغ نیاز دارید. می‌توانید برای این منظور از روشنایی‌هایی پایه‌داری استفاده کنید که به‌راحتی در همه جا قابل دسترس است. چراغ‌ها را در نیمه راه بین دوربین و بوم با زاویه ۴۵ درجه به سمت دیوار قرار دهید (این کار به حذف سایه‌ها و «نقاط درخشنده» روی نقاشی کمک می‌کند). اگر برای چراغ‌های خود چتر دارید، حتما از  آن‌ها استفاده کنید.

روش‌های متداول دیگر: اگر کیت روشنایی حرفه‌ای ندارید، می‌توانید به راحتی نور را با یک ورق سفید یا صفحه پلاستیک سفید بین چراغ‌ها و محل اثر خود پخش کنید. این کار به توزیع یکنواخت نور کمک می‌کند. از طرف دیگر، با استفاده از چند صفحه فوم سفید می‌توانید اثر «raking light» یا نور موربی برای برجسته‌سازی نقاشی‌های بافت‌دار را شبیه‌سازی کنید. ابتدا نورا را به سمت مرکز فوم بفرستید و سپس تخته سفید نور را به روی اثر هنری‌خود منعکس می‌کند.

Photography-of-a-work-of-art-min_27_11zon
نور مناسب برای عکس‌برداری
  1. دوربین و تنظیمات آن را ویرایش کنید

هنگامی که آثار هنری شما به دیوار محکم شدند، دوباره بررسی کنید که لنز دوربین درست وسط نقاشی شما تنظیم شده باشد. شما می‌خواهید دوربین خود را طوری قرار دهید که قاب دوربین با بیشتر نقاشی پر شده باشد، با کمی پس زمینه که بعداً می‌توانید آن را برش دهید. برای بسیاری از هیئت‌های داوران مهم است که لبه‌های نقاشی‌ها را ببینند تا ادراکی از  مقیاس اثر داشته باشند.

ایزو ISO و دیافراگم دوربین شما نقش مهمی در دریافت تصاویر واضح و روشن از آثار هنری شما دارد. ISO به میزان حساسیت فیلم برای اندازه گیری اشاره می‌کند. هرچه این عدد بیشتر باشد، فیلم نسبت به نور حساس‌تر و درشت‌تر است. در این مورد، از آنجا که ما تصاویر بسیار واضح می‌خواهیم، ISO پایین می‌خواهیم. عکس‌های استودیویی معمولاً با ISO 100 ضبط می‌شوند.

f-stop یا دیافراگم دوربین شما با بزرگ‌تر یا کوچک‌تر شدن دهانه، میزان نور را از طریق لنز تنظیم می‌کند. هرچه این عدد بیشتر باشد، نور کمتری از آن عبور می‌کند. با داشتن دوربین DSLR، محدوده ایده آل برای عکسبرداری از آثار هنری بین f-8 و f-11 است.

نکته: تایمر دوربین خود را روی چهار یا پنج ثانیه تنظیم کنید تا با فشار دادن دکمه شاتر، لرزش در تصویر شما ایجاد نشود.


⇐دوره عکاسی صنعتی و تبلیغاتی⇒


  1. عکس‌های خود را به‌صورت حرفه‌ای ویرایش کنید

نرم افزارهای ویرایش عکس رایگان یا ارزان زیادی وجود دارد که به شما کمک می‌کند هر گونه نقصانی را در عکس‌هایتان رفع کنید. در حالی که فتوشاپ هنوز بهترین نرم‌افزار برای ویرایش تصویر است، فتوشاپ المنتز یا گیمپ هم در بخش‌های اساسی مانند تصحیح رنگ، برش و سایر تنظیمات جزئی خوب عمل می‌کند. لایت روم همچنین یک برنامه ویرایش مبتنی بر اشتراک را ارائه می‌دهد که عکاسان حرفه‌ای بر سرش قسم می‌خورند.

البته که نکات و ترفندهای دیگری را نیز می‌توان به این راهنمای اولیه اضافه‌کرد بااین‌حال اگر به‌دنبال بهبود عکس‌های خود و حضوری حرفه‌ای در فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هستید، از این دستورالعمل‌ها به‌عنوان نقطه شروع بهره خواهید گرفت.

منبع : آرت آرکایو

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
واتس اپتلفن