یک طراح گرافیک به چه مهارت­هایی نیاز دارد؟

graphic-designer-1-min_26_11zon

طراحی گرافیک نقطه­ تلاقی هنر و تکنولوژی است، در نتیجه طراحان گرافیک به دانشی از قواعد طراحی نیازمندند که با تسلط بر نرم افزارهای طراحی درآمیخته باشد. چرا که آن­ها اغلب با مشتریان و همکارانی در پروژه­ های گوناگون سر و کار دارند که پیش بینی تقاضاهای متنوعشان چندان امکان پذیر نیست. طراحان گرافیک هم چنین به مهارت­های نرم (ترکیبی از مهارت­های اجتماعی، مهارت­های ارتباطی، شخصیت، نگرش مهارت حل مساله و…) نیازمندند.

برای آشنایی بیشتر با طراحی گرافیک می­توانید در دوره­ جامع طراحی گرافیک این موسسه ثبت نام نمایید. ثبت نام در این دوره هم اینک مشمول 50 درصد تخفیف ویژه گردیده است.

الف) مهارت­های فنی

1.قواعد طراحی

درک قوی و مُکفی از قواعد طراحی برای هر گرافیستی لازم و ضروری است. طراحان در طی دوران کاری خود، به شیوه­ ای راهبردی از مولفه­های گوناگون برای انتقال پیام­های مد نظر خود بهره می­برند. طراحان گرافیک باید بدانند چگونه خطوط، رنگ، شکل، فضا، بافت، طراحی حروف، اندازه، مهارت­ها، تاکیدها و هارمونی را گرد هم آورند تا جذابیت بصری و طراحی­ های خوش ساخت خلق نمایند.

2. ایده پردازی

ایده پردازی فرآیندی خلاقانه از تولید، گسترش و تبادل ایده ­هایی نو است. این اولین چیزی است که یک طراح گرافیک هنگام آغاز یک پروژه­ تازه بدان نیازمند است. ایده پردازی شامل چند گام می­باشد: تحقیق، گسترش، ارزیابی و به کار بستن.

3. برندینگ

برندینگ بخشی کلیدی از طراحی گرافیک به شمار می­آید. برند به زبان ساده، مجموع ایده­ هایی است که یک کمپانی یا محصول را در ذهن مردم ماندگار می­سازد. آناتومی یک برند پنج بخش کلیدی دارد و یک طراح گرافیک باید نسبت به تمام آن­ها آگاهی داشته باشد: استراتژی برند، ارزش­های برند، ایده­های برند و هویت برند.

4. تایپوگرافی

اگر بگوییم (تایپوگرافیTypography) بخش عمده­ای از طراحی گرافیک است گزاره­ تازه­ای بر زبان نیاورده­ایم اما این به آن معنا نمی­باشد که مهارت­های تایپوگرافی مورد بی توجهی قرار ­گیرند. آن­ها بخشی بنیادین از فهرست مهارت­های طراحی گرافیک به شمار می­آیند.

5. طراحی در حوزه­ چاپ و نشر

گر چه طراحی دیجیتال روز به روز در حال رشد و توسعه است و هر طراح گرافیکی که به مبانی آن آشنا باشد می­داند که چگونه برای چاپ طراحی نماید- اما کافی است در نظر آورید که هنوز چه میزان از محصولات طراحی شده به شکل چاپی عرضه می­شوند: مجلات، پوسترها، کتاب­ها، روزنامه ­ها و… .

graphic-design-min_11zon

6. مهارت­های تکنولوژیک

طراحان گرافیک به عنوان بخشی از فعالیت روزمره ­شان با ابزارهای گوناگون کار می­کنند. آن­ها باید بر نرم افزارهای طراحی گرافیک تسلط کافی داشته باشند. فناوری­ هایی چون: (ایلاستریتور Illustrator)، (ایندیزاینInDesign)، فتوشاپ، (اسکچSketch) و… .

طراحی UX و UI

می­توان ادعا کرد هر روز بر اهمیت و ضرورت طراحی تجربه­ کاربری و طراحی رابط کاربری افزوده می­شود؛ علی الخصوص در محیط­های دیجیتال.

Adobe InDesign

وجود و محبوبیت استفاده از نرم افزارهای Adobe مانند فتوشاپ، ایلاستریتور و ایندیزاین در سال 2022 دیگر چندان تازه نیست، اما نمی­توان کتمان کرد که این نرم افزارها برای کار روزانه­ طراحان گرافیک بیش از پیش ضروری و حیاتی گشته ­اند.

فتوشاپ

فتوشاپ محبوب­ترین اپلیکیشن ادیت عکس در جهان به شمار می­آید. Adobe Photoshop اولین بار حدود 30 سال پیش در فوریه­ 1990 به بازار آمد. به عنوان یک طراح گرافیک شما از فتوشاپ برای ویرایش و تغییر گرافیک­های صفحه­ای/ طرح بیتی برای استفاده در طراحی­ هایتان بهره خواهید برد- به بیان ساده­تر، این اپلیکیشن از پیکسل­ها جهت ساخت تصاویر استفاده می­کند.

ایلاستریتور

ایلاستریتور یک بُردار ویرایشگر گرافیکی است که نخستین بار در 1987 به بازار آمد. گرافیک­های بردرای از پیکسل ساخته نشده­اند، بلکه فراهم آمده از مسیرهایی هستند که می­توانند بیش از گرافیک­های صفحه­ای مقیاس واقع شوند.

برای آشنایی بیشتر با ایلاستریتور می­توانید در دوره­ Adobe Illustrator این موسسه ثبت نام نمایید.

تئوری انتخاب رنگ­ها

انتخاب رنگ­ها تاثیر سترگی بر طراحی دارد. گزینش رنگ­ها بر خلق و خوی بازدیدکنندگان و میزان اقبال آن­ها موثر است.

ب) مهارت­های نرم

1. خلاقیت

نخستین مهارتِ نرمِ ضروری برای طراحان گرافیک به نظر واضح و مبرهن می­رسد: خلاقیت. هر دستور العملی وقتی در حال خلق چیزی نو هستید از فلسفه گرفته تا هنر، به گونه ای از خلاقیت نیازمند است.

Communication-activities-min_11zon

2. مهارت­ های ارتباطی و ارائه

ورای توانمندی فنی برای برقراری ارتباط بصری، طراحان گرافیک هم چنین باید قادر باشند تا کارشان را به مشتریان و دیگر افراد در قالبی موثر و شفاف ارائه دهند.

اصول و فنون مذاکره و ارتباط موثر با مشتریان

3. استراتژی

داشتن استراتژی مهارتی مهم برای اغلب مشاغل به شمار می­آید، اما در مورد طراحان به شکل ویژه ­ای مطرح است.

4. مهارت حل مساله

به همان میزان که مهارتی کلیدی است، حل مساله در واقع بخشی اساسی از آن چیزی است که یک طراح گرافیک در طی حیات کاری روزمره ­اش انجام می­دهد.

5. مدیریت زمان

طراحان گرافیک اغلب در آنِ واحد بر روی پروژه­ های متعددی کار می­کنند و احتمالا درگیر موعد تحویل کارهایی از مشتریان متفاوت هستند پس باید قادر باشند تا تعادلی میان بار کاری و پروژه­های صاحب الویت برقرار سازند.

6. هوش هیجانی

مبرهن است که شّم اقتصادی مهارتی ضروری برای یک طراح گرافیک به حساب می­آید، اما امروزه به شکلی روز افزون صاحبان کسب و کارها به دنبال طراحانی هستند که به همان میزان واجد هوش هیجانی و عاطفی باشند.

سخن آخر

طراحی گرافیک حرفه­ای است که مهارت­ها در آن درآمد زا هستند. هم چون هر شغل دیگری برخی مهارت­هایی اساسی و ضروری وجود دارند که علاقه مندان به طراحی می­بایست برای نیل به اهداف و آرزوهایشان بر آن­ها تسلط یابند.

منبع

1 دیدگاه برای “یک طراح گرافیک به چه مهارت­هایی نیاز دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
واتس اپتلفن