بهترین شیوه یادگیری طراحی مد و لباس 

How-to-learn-fashion-design-

(طراحی مد و لباس fashion design) مسیر شغلی هیجان انگیزی برای بروز خلاقیت کسانی است که به پوشاک و استایل علاقه مند هستند.

در جهان مُد، (پرتفولیو Portfolio)، مهارت ها و علایق شما از جایی که برای آموزش انتخاب می کنید مهمتر اند. به هر روی، انتخاب طراحی مد و لباس به عنوان رشته تحصیلی، راهی فوق العاده برای تسلط بر ابزارها و ساخت زنجیره روابط به شمار می آید. حال ببینیم از کجا باید آغاز کرد:

مقدمات لازم در یادگیری طراحی مد و لباس

1- آموختن راجع به صنعت مد

برای پی گرفتن تحصیلات در طراحی مُد و لباس، اولین گام انجام تکالیف تان است. راجع به تاریخ مد تحقیق کنید و با برندها و پسندهای باب روز و جاری آشنا شوید.

بدین منظور می توانید به سایت مدرسه ایده مراجعه و در دوره برند سازی و راه اندازی کسب و کار در صنعت مد و لباس این موسسه ثبت نام نمایید.

ثبت نام در این دوره هم اینک مشمول 50 درصد تخفیف ویژه می باشد.

2- یادگیری مبانی

آموختن مبانی طراحی مد و لباس و ساختار طراحی، خیاطی و ساخت الگو روش حیاتی دیگری برای آماده سازی خود جهت تحصیل در رشته طراحی مد است.

3- خلق طراحی های منحصر به فرد

یک شیوه برای دانستن اینکه آیا طراحی مد و لباس مسیر شغلی مناسبی برای شما هست یا نه این است که چند طراحی اوریجینال خلق کنید.

4- ساخت پرتفولیو

پیش از ارسال درخواست برای تحصیل در رشته طراحی مد و لباس، می بایست یک پرتفولیو از کارتان فراهم آورید. طراحی دیزاین هایتان یا حتی عکس هایی از سیر تولید لباس هایی که خلق کرده اید.

5- بررسی مدارس ویژه طراحی مد و لباس

مدارس ویژه طراحی مد و لباس اغلب رشته های گوناگونی را ارائه می دهند و بر عمق جهان مد متمرکز می شوند. واحدهای درسی این مدارس همه قادرند همه چیز را از تاریخ جهان مد تا مهارت های طراحی دیجیتال تا تجارت فشن را در برگیرند.

6- کسب تجربه عملی

بسیاری از مدارس طراحی مد با یک خانه مد و لباس در تعامل و همکاری هستند. این می تواند روش فوق العاده ای برای کسب مهارت های دیزاین و برقراری پیوندهای کاری باشد.

تحصیلات دانشگاهی

دوره های تحصیلی محبوب در رشته طراحی مد و لباس در مقطع کارشناسی:

*کارشناسی طراحی

*کارشناسی تکنولوژی مد

*کارشناسی هنر

دوره های تحصیلی محبوب در رشته طراحی مد و لباس در مقطع کارشناسی ارشد:

*کارشناسی ارشد طراحی

*کارشناسی ارشد تکنولوژی مد

*کارشناسی ارشد مدیریت مد فوق لیسانس هنر

The best way to learn fashion design1-min_27_11zon

مهارت های ضروری در روند آموزش طراحی مد و لباس

برای ساختن آینده خود در این رشته جدا از داشتن کیفیت های تحصیلی، لازم است که فرد کاراکتر هنری و خلاق داشته باشد. داوطلب این رشته می بایست در طراحی ماهر بوده و بتواند ایده هایش را از طریق طراحی های کاربردی به منصه ظهور برساند. در نتیجه، داوطلبان حضور در برنامه ی تحصیلی مد و لباس باید واجد مهارت های ذیل باشند:

*مهارت های طراحی مد و لباس

*ذائقه خلاقانه و هنری

*حساسیت هنری به رنگ ها، سایه ها و تناریته ها

*مهارت ارتباطی مناسب

*اصالت هنری و نوآوری

*توانایی تفکر سه بعدی جهت ترجمان تخیل به پوشاک

*هدفمندی

*علاقه مندی به طراحی

*جزئی نگری

  • نرم افزارهای کاربردی در این رشته مانند: نرم افزار طراحى الگو و سایزبندى (Gemin)، نرم افزار طراحى لباس(Marvelous Designer)، نرم افزار فوتوشاپ (Adobe Photoshop)، نرم افزار ایلوستریتور (illustrator Adobe)، نرم افزار کورل (Corel Draw)، طراحى پارچه با نرم افزار فوتوشاپ (Adobe Photoshop).

*نظارت

*درک مناسب از بازار و سبک زندگی مشتریان

سخن آخر

تحصیلات در رشته طراحی مُد و لباس گستره وسیعی دارد. شاخه های متنوعی هستند که شما می توانید برای مسیر شغلی خود انتخاب کنید. مانند: طراحی پارچه، طراحی مُد، طراحی لباس، طراحی زیور آلات و… . بنا بر این با آموختن تمام این شاخه ها شانس بیشتری برای ارائه خدمات به بازار دارید چرا که هر جریانی متقاضی مخصوص به خود را دارد.

موسسه ایده با بیش از 15 سال سابقه آموزش در حوزه های هنر و کسب و کار توانسته دانشجویان بسیـاری را برای حضور در جامـعه کاری آماده سازد. آموزشگاه ایده با ایجـاد مدرسه کسب و کار به آموزش دوره های تخصصی تبلیغات، مارکتینگ، برندینگ، دیجیتال مارکتینگ و روابط عمومی پرداختـه است. هـم چنـیـن مدرسه هنری ایده با آمـوزش دوره هـای جامع گرافیک، نقاشی، طراحی وب، طراحـی طلا و جواهر، انیمیشن، فیلم سازی، عکاسی، تصویرسازی، مُد و لباس و طراحـی بازی توانستـه هنرجویان حـرفه ای را برای ورود به بـازار کار و درآمدزایی تربیت کند.

به شکل ویژه موسسه ایده با برگزاری دوره جامع طراحی مد و لباس در قالب 114 ساعت آموزش و شش دوره تک درس تمامی مهارت های لازم جهت ورود به بازار کار در این حرفه اعم از: استایلینگ، ترسیم فنی، کالکشن، نرم افزارهای طراحی مد و… را به هنرجویان گرامی خواهد آموخت. برای ثبت نام در این دوره می توانید به سایت مدرسه ایده مراجعه و با 50 درصد تخفیف ویژه در این دوره ثبت نام نمایید.

دوره جامع طراحی لباس

سوالات متداول

پیش نیاز شرکت در دوره جامع طراحی مد و لباس چیست؟

آشنایی مقدماتی با طراحی، صنعت مد، خیاطی، دوخت و ساخت الگو.

برای شرکت در این دوره نیاز به ابزار و یا نرم افزار خاصی داریم؟

نرم افزار طراحى الگو و سایزبندى (Gemin)، نرم افزار طراحى لباس(Marvelous Designer)، نرم افزار فوتوشاپ (Adobe Photoshop)، نرم افزار ایلوستریتور (illustrator Adobe)، نرم افزار کورل (Corel Draw)، طراحى پارچه با نرم افزار فوتوشاپ (Adobe Photoshop).

آیا بعد از این دوره می توانم مدرکی دریافت کنم؟

بله. در کلیه دوره ها پس از پایان دوره به هنرجویان مدرک معتبر اعطا می شود.

آیا پس از پایان دوره می توانم به تنهایی به طراحی مد و لباس بپردازم؟

بله. در این دوره جامع شما تمام مهارت های لازم برای وارد شدن به عرصه حرفه ای طراحی مد و لباس را خواهید آموخت.

آموزش های این دوره به صورت عملی است؟

بله.

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
واتس اپتلفن