گزارش نشست آزاد موشن دیزاین در موسسه ایده

پنجشنبه پانزدهم اردیبهشت نشست آزاد موشن دیزاین با حضور جناب رسول‌خانی کارشناس حوزه موشن گرافیک و دکتر آرش‌سلطانعلی مدیر موسسه ایده، در مدرسه‌ ایده برگزار شد.
در این نشست برای آشنایی هنرجویان و علاقمندان این حیطه، مسایلی پیرامون موشن‌گرافیک گفته شد. رسول‌خانی از جمله پیش‌نیازهای ورود به این حرفه را شناخت و تسلط به دانش گرافیک همچون فتوشاپ، ایلاستریتور و اِی‌آی دانست و با تاکید به فراگیری کامل یک یا دو نرم‌افزار ذکر شده برای سهولت فراگیری افترافکت و دیگر نرم‌افزارهای موشن‌گرافیک یادآور شد که ایده جزو معدود موسساتی است که درحال‌حاضر دوره‌ی تری‌دی موشن‌زا را به‌صورت حرفه‌ای برگزار می‌کند.

 

دوره آموزشی موشن دیزاین

این کارشناس حوزه موشن‌دیزاین در ادامه به معرفی موتورهای رندر و مباحثی پیرامون رندرینگ و کامپوزیت پرداخت؛ همچنین متذکر شد در دوره‌ موشن‌دیزاین که در موسسه ایده برگزار می‌‌شود از موتورهای آرنولد و آکتن‌رندر استفاده می‌شود زیرا کار با این دو موتور راحت‌تر است و سرعت رندر بالاتر.
رسول‌خانی همچنین در رابطه با ساختار موشن‌دیزاین، دلیل فراگیری نرم‌افزارهای پایه توسط دانشجو و علاقمندان این حوزه، حرکت‌بخشی در تودی، معنای کامپوزیت و نحوه‌ی عملکرد آن، مباحثی پیرامون رندرینگ و رورینگ همچنین روابط و مفاهیم موارد ذکر شده باهم، شرح مختصر و جامعی داد و به منظور چیدمان بهتر و اصولی‌تر تمام عناصر مربوط به موشن‌دیزاین یعنی ایده پردازی، خلق عناصر، نحوه قرارگیری این عناصر و چیدمانشان در کنار هم علاوه بر دانش‌گرافیکی، سواد بصری، شناخت رنگ و روانشناسی رنگ را نیز لازم و ضروری دانست و در نهایت اشاره کرد بعد از تمام موارد ذکر شده باید به نرم‌افزار موردنیاز برای اجرای اثر فکر کرد.

 

نشست موشن دیزاین

رسول‌خانی ازجمله مشکلات این حوزه را انتخاب نرم‌افزار که معمولا انتخاب بین افترافکت و پریمیر است بیان کرد و اضافه کرد بهتر و منطقی‌تر است که فراگیران این حوزه ابتدا نرم‌افزار پریمیر را بیاموزند سپس به استفاده از افترافکت روی بیاورند چرا که تقریبا تمانی آپشن‌های موجود در پریمیر، مقدمه‌ای است برای تسلط در افترافکت.
در رابطه با کامپوزیت، علت استفاده از آن و نکاتی که هنگام استفاده از کامپوزیت باید درنظر داشت توضیحاتی داد؛
همچنین در رابطه با نرم‌افزارهای مهم رندرینگ از جمله بلندر و سینما‌فورتی شرح مختصری ارائه داد و متذکر شد در مدرسه هنری ایده سینما فورتی در سه سطح مقدماتی، پیشرفته و استادی برگزار می‌شود.
رسول‌خانی در آخر در جواب به سوال دکتر سلطانعلی مبنی بر تفاوت‌ها و شباهت‌های موشن‌گرافیک و انیمیشین، توضیحاتی داد و با بیان شباهت‌ها و تفاوت‌های این دو هنر جلسه را به پایان برد.

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
واتس اپتلفن