گزارش نشست آزاد طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری

نشست آزاد طراحی رابط کاربری و تجربه کاربری روز پنج شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه با حضور فریناز ابراهیم‌زاده متخصص این حوزه در محل مؤسسه ایده برگزار شد.
‌ايشان صحبت‌هایشان را با ارائه‌ی تعریفی از تجربه و رابط کاربری و تاثیر تجربه کاربری بر میزان جذب مخاطب در شبکه‌های اجتماعی و سایر پلتفرم‌های نرم‌افزار آغاز کردند.
ابراهیم‌زاده ضمن اشاره به لزوم توجه به اصول طراحی در زندگی روزمره به نتایج تغییر سلیقه طراحان به طراحی‌های مینیمال و پیچیدگی‌های ایجاد شده در استفاده طبیعی و تجربی از وسایل و ابزار پرداختند و با برشمردن برخی نمونه های طراحی تجربه کاربری نامناسب به نقش طراحی تجربه کاربری در رفع این مشکلات اشاره کردند.

این استاد حوزوه طراحی تجربه و رابط کاربری در ادامه با ارائه‌ی نمونه‌های واقعی برخی تکنیک‌ها، اصول و قوانین طراحی تجربه کاربری مانند Mapping مناسب، ارائه بازخورد (فیدبک) مناسب به کاربر،‌ قانون Fitts، توجه به نیاز کاربر واقعی سیستم، توجه به راه‌های میانبر مورد استفاده کاربران و روش‌هایی مانند Launch and Learn را مختصراً شرح دادند.
ایشان ضمن ارائه دیدگاهشان در مورد بازار کار رو به رشد UI / UX و آینده‌ی طراحی تجربه و رابط کاربری در مورد فرایند طراحی، اجرا و تست تجربه و رابط کاربری و برخی نرم‌افزارهای مورد استفاده در این فرایند صحبت کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
واتس اپتلفن