کت واک چیست؟

catwalk-min_23_11zon

کت واک برای اولین بار در اوایل سال ۱۸۰۰ میلادی و در سالن‌های کوتور پاریس برای نمایش لباس، جواهرات و کیف و کفش با پیشگامی برندهای معروفی همچون لوئیس ویتون و شنل آغاز شد و پس از آن نیز آمریکا در اوایل دهه ۱۹۰۰ و با میزبانی نیویورک به این متد پیوست.

کت واک در حقیقت راه رفتن مدل‌ها بر روی استیج یا سکوی نمایش است و به سکویی که مدل‌ها بر روی آن راه می روند نیز ران وی می‌گویند. دلیل استفاده از عبارت کت واک به علت شباهت نحوه راه رفتن مدل ها-به طور ضربدری- با خرامیدن گربه است. همچنین آنها اغلب به صورت حلقوی و T شکل روی استیج راه می روند.

اصول برگزاری کت واک

برگزاری یک فشن شوی حرفه ای نیازمند عوامل مختلفی است که هر کدام باید به نحو اصولی برنامه ریزی و اجرا شوند. مواردی مانند؛ تم، دکوراسیون، لباس‌، موسیقی، نورپردازی و زمان از مهم ترین آنها می باشند. همچنین عوامل انسانی نظیر مدل ها، مهمانان، استایلیست‌ها، آرایش‌گران و عکاسان نیز در این بین نقش مهمی ایفا می کنند.

1: انتخاب و طراحی تم:

برند‌ها اغلب برای برگزاری کت‌ واک‌ یک تم انتخابی دارند و در این راستا عوامل مختلف و مهمی مانند؛ دکوراسیون، فضا، لباس‌، موسیقی، نورپردازی، تزئینات، رنگ و جنس پارچه‌ها را متناسب با آن طراحی و انتخاب می نمایند. برای مثال، کت‌ واک با تم لباس‌های ساحلی باید موسیقی شاد و ریتمیکی داشته باشد و یا تم آوانگارد با موسیقی جاز متناسب است. همچنین موسیقی در حالت کلی تاثیر مطلوبی بر نحوه راه رفتن مدل‌ها دارد.

catwalk-min_2_11zon

2: تعیین تاریخ و زمان برگزاری:

زمان برگزاری عموماً به عواملی مانند محل نمایش، موضوع و مخاطبان بستگی دارد. غالباً رویدادهای فشن زمان کوتاهی دارند و از ۳۰ دقیقه تا یک ساعت طول می‌کشد.

3: انتخاب مدل:

مدل ها عموماً افرادی در بازه‌ سنی (۱۶-۲۵)سال و با اندام‌های کشیده و استخوانی هستند. فشن شو ها برای یافتن مدل‌های حرفه‌ای از آژانس‌های مدل‌ یابی و انتخاب مدل‌های داوطلبانه، از رسانه‌های اجتماعی و محلی استفاده می کنند. همچنین زمانی که یک مدل براساس قرارداد، با برندی شروع به همکاری می‌کند، باید در طول مدت آن، تنها برای همان برند فعالیت کند و اجازه شرکت در کت‌ واک های دیگر را ندارد.

4: دعوت از مهمانان:

عموماً در فشن شوها دو دسته از افراد حضور پیدا می کنند. یک گروه بازیگران، خوانندگان، سرمایه‌ داران معروف و… هستند که در ردیف جلو می نشینند و حضور موثری در بازتاب رسانه ای آن دارند و هزینه بالایی را نیز برای این مساله دریافت می کنند و دسته دوم افرادی با گرایش حرفه ای،کاری و علاقه مندی شخصی هستند که در ردیف های پشتی قرار دارند و هزینه شرکت در این رویداد را شخصاً پرداخت می کنند.

5: فعالیت  عوامل پشت صحنه:

در پشت صحنه فشن شوها افراد بسیاری فعالیت دارند تا این رویداد به طور اصولی و حرفه ای امکان برگزاری پیدا کند. زیرا سرعت و تخصص حرف اصلی را در این گونه نمایش ها می زند. عموماً مدیر برنامه‌، استایلیست ها، طراحان، آرایشگران و عکاسان این روند را به پیش می برند و مدل ها و جریانات صحنه را در طول برگزاری آن مدیریت می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
واتس اپتلفن