چه عواملی در برندسازی تاثیر گذارند؟

branding-ideaschoolnews-min_18_11zon

چگونه میتوان از جوهره‌ یک ایده، یک برند شناخته شده و قابل اعتماد ساخت؟

 

  • محصول: شما می‌توانید به محصولات، خدمات، مشاغل و حتی افراد یا شخصیت‌ها، برند دهید. اما نمی‌توانید فرایند برندسازی را در وهله‌ اول، بدون دانستن اینکه به چه چیزی می‌خواهید برند دهید و این که آیا برند در سازمان شما، منحصر به ‌فرد است یا به تعداد زیاد، شروع کنید.

 

  • جایگاه سازی: هر برند برای مشخص کردن نقاط تمایز محصول‌ و دستیابی به موقعیتی منحصر ‌به ‌فرد نیاز به یافتن یک جای منحصر به ‌فرد، معنادار و در دسترس در بازار و در ذهن مصرف‌کننده دارد.

 

  • تعهد: تعهدی را که شما می‌دهید و حفظ می‌کنید، ستون فقرات برند‌تان و مبنای شهرت شماست.

 

  • آگاهی بخشی: اینکه چگونه برند‌تان را معرفی کنید، می‌تواند قابلیت شما را برای گسترش منفعت مصرف‌کننده و اعتبار پیشنهادتان توسعه دهد.

 

  • پافشاری: این نقطه‌ای در چرخه‌ برندسازی است که در آن، برندهای بسیار زیادی از رونق می‌افتند. بعد از اینکه برندها به بازار راه یافتند، دارندگان این نام‌ها اغلب از نگاه‌ها و پیام‌های خودشان خسته می‌شوند و با نگاه‌های جدید، پیام‌های جدید و حتی شخصیت‌ها و تعهدات جدید، شروع به صدمه زدن به برند خود می‌کنند. درست هنگامی‌ که برای به ‌دست آوردن روشنی و اطمینان در بازار، بیشترین نیاز به پافشاری وجود دارد، برندهائی که پافشاری در آنها کافی نیست، از پا می‌افتند.

 

  • تجزیه و تحلیل ادراکات: در ذهن مصرف‌کننده، که درگیر این است که برندها کجا زنده و موفق هستند، برند مجموعه‌ای است از اعتقادات درباره‌ این که یک شرکت چه پیشنهادات و تعهداتی دارد و به چه اصولی پایبند است. برندهای بزرگ به‌ طور مستمر اداراکات مصرف کنندگان را نظاره می‌کنند تا ببینند که آیا در راستای آرزوهای آنها هستند و با خواسته‌ها و نیازهای مصرف‌کننده هماهنگی دارند یا خیر. بر مبنای نتایج تجزیه و تحلیل ادراک مصرف کنندگان، صاحبان برند مسیر‌شان را در چرخه‌ برندسازی مجدداً آغاز میکنند، این بار به صورت تنظیم محصولات‌شان، سازگارتر کردن محصولات شان با خواسته های مصرف کنندگان، تحکیم تعهدات‌شان، روزآمد کردن روش های ترویج و تبلیغ شان، بازنویسی قوانین مدیریتی برند‌شان و نظارت مجدد ادراکات مصرف کنندگان برای هدایت مستمر تجدید ساختار و احیای برند.

 

آرش سلطانعلی
مشاور ارشد برندسازی

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
واتس اپتلفن