چهار نکته برای بهتر خواندن کتاب

a-woman-reading-a-book-min_11_11zon

مطالعه کردن، کاری سراسر منفعت است. این کار می‌تواند به ما کمک کند تا دانش خود و نوع نگریستن به جهان را گسترش دهیم. همچنین این کار ما را با ایده‌های مختلف آشنا می‌کند و به ما انگیزه حرکت می‌دهد. در مقایسه با بالا و پایین کردن صفحات دنیای مجازی یا تماشای تلویزیون، نیم ساعت مطالعه کردن در طول روز، تاثیرات شگرفی بر زندگی ما می‌گذارد. اگر شما یک کتاب‌خوان دائمی هستید یا تازه شروع به مطالعه کرده‌اید، ما در این مقاله روش‌های خوبی را برای بهتر خواندن کتاب با شما در میان خواهیم گذاشت.

۱.پیش مطالعه

برای بسیاری از افراد خواندن تا به انتهای یک کتاب ممکن است روزها یا حتی هفته‌ها طول بکشد بنابراین کسب اطلاعات درباره کتابی که قصد خواندن آن را دارید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تا دریابید که آیا ارزش خواندن دارد یا نه. کتاب‌ها همچنین می‌توانند هزینه ایجاد کنند و خرید یک کتاب صرفا به خاطر جذاب بودن ظاهر یا طراحی آن ایده خیلی خوبی نخواهد بود.

وبسایت‌هایی مانند گودریدز، جزئیات، امتیازدهی‌ها و بررسی‌هایی درباره میلیون‌ها کتاب دارد که به شما درباره تصمیم‌گیری کمک می‌کند. همچنین معمولا بررسی کوتاهی روی پشت جلد کتاب تهیه شده که آن هم می‌تواند در تصمیم‌گیری شما کمک کننده باشد.

۲.یادداشت‌برداری

حتی اگر از یادداشت برداری برای مطالعه متنفر باشید، بازهم یادداشت برداری به درک بهتر و به خاطر سپاری بلندمدت‌تر شما کمک می‌کند. شما یادداشت‌برداری خود را براساس سه سوال زیر «پیش» ، «حین» و «پس از مطالعه» انجام دهید.

How-to-Take-Notes-min_9_11zon

چرا؟

چرا این کتاب را برای مطالعه انتخاب کردید؟ چه چیزی هنگام خرید یا ورق زدن اولین صفحات کتاب، شما را جذب کرد؟ شاید این کتاب را برای پروژه‌های آکادمیک نیاز داشتید و شاید فرد مورد علاقه‌تان آن را به شما پیشنهاد کرده است. در هر صورت درک انگیزه اصلی پشت انتخاب و شروع یک کتاب، ادامه و پایان دادن به آن را آسان‌تر می‌کند.

چه؟

از هر فصل کتاب، چه اطلاعات و درس‌هایی آموخته‌اید؟ خلاصه کردن این آموخته‌ها در یک یا دو جمله بسیار مفید و تاثیرگذار است.

چگونه؟

اکنون چگونه می‌خواهید از این ارزش‌ها و درس‌هایی که آموخته‌اید در زندگی روزمره خود استفاده کنید؟ البته اگر شما طرفدار کتاب‌های تخیلی باشید، شاید خیلی نتوانید خیلی راحت به این سوال پاسخ دهید اما به‌هرحال ویژگی‌های مشخصی وجود خواهد داشت که بتوانید از شخصیت‌ها یا بخش‌هایی از کتاب یاد بگیرید یا از آن‌ها پرهیز کنید.

۳.عبارت نویسی

اگر یک جمله مشخص یا پاراگراف یا حتی یک کلمه، طنینی در قلب شما می‌اندازد، آن را در دفتر روزانه خود یادداشت کنید. اگر دستی به طراحی دارید می‌توانید طرح‌هایی را از دل این صحنه‌ها بیرون بکشید. این کار به شما در به یادسپاری و یادآوری این لحظات کمک مهمی می کند.

۴.به پایان نرساندن کتاب، مشکلی ندارد

برخی مواقع گرفتن ایده اصلی یا چکیده کتاب ممکن است ما را ترغیب به خواندن کند اما ممکن است این نوع ارائه و نوشتن، چیز مورد علاقه شما نباشد. اگر بعد از خواندن چند فصل اولیه، خواندن به برایتان دشوار شد یا جذابیتش را از دست داد، این حق را به خودتان بدهید که آن را متوقف کنید و کتاب دیگری را دست بگیرید. فقط این که حتما دلیل به انتها نرساندن کتاب را یادداشت کنید تا از روبه‌رو شدن با موقعیت‌های مشابه در آینده اجتناب کنید.

مهم نیست چه سن و سالی دارید، مهم این است که عادت خواندن را در خود تقویت کنید. عادت خواندن، عادتی بسیار تاثیرگذار در سرنوشت ما است. اگر می‌توانید یک ساعت، نیم‌ ساعت، یک ربع ساعت و اگر شده فقط ۵ دقیقه را به این کار اختصاص دهید. شما می توانید از دل یک روز شلوغ زمانی هرچند کوتاه را به کتابخوانی بگذرانید. و مطمئن باشید اگر بالاوپایین کردن صفحه گوشی در شبکه‌های اجتماعی را کم کنید، این زمان فراهم می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
واتس اپتلفن