چرا تاریخچه عکاسی مهم است؟

Alfred-Stieglitz-

داشتن درک بهتر از تاریخچه عکاسی و هنر خود و کسانی که به شکل گیری آن کمک کرده‌اند، بدون شک به شما کمک می‌کند تا عکاس بهتری شوید. اگر برای گرفتن عکس‌های عالی تلاش می‌کنید، مطالعه کار استادان، این عکاسان مشهور، به شما بینشی می‌دهد که دقیقاً چه چیز یک عکس عالی است و چه چیزی آن را عالی می‌کند. در کنار مطالعه نیز باید تکنیک‌های عکاسی را یاد گرفت که می‌توانید آن را در مدرسه هنری ایده فرابگیرید.

History of photography

معرفی عکاسان مشهور در تاریخ

Joseph Nicéphore Niépce

  • در سال 1825 او چیزی را خلق کرد که عموماً اولین عکس جهان محسوب می‌شود. بنابراین او باید در هر فهرستی رتبه اول را داشته باشد زیرا بدون اختراع او، ما این بحث را نداشتیم. Niépce باید مشهورترین عکاس در نظر گرفته شود.

آلفرد استیگلیتز

  • عکاس برجسته تاریخ، او نقش زیادی در عکاسی ایفا کرد که در آغاز قرن (دهه 1900) بیشتر به عنوان هنر شناخته شد. او با نقاش، جورجیا اوکیف ازدواج کرد و تصاویر نمادین او از شهر نیویورک آن دوره آثار هنری واقعی هستند.

مارگارت بورک وایت

– یکی از عکاسان زن اولیه و عکاس مجله LIFE، او یکی از قهرمانان شخصی من است. اگر می‌توانید یک کپی از فیلمی که زندگی او را به تصویر می‌کشد (با بازی فوق‌العاده‌ای فارا فاست بازی می‌کند) به دست آورید، این کار را انجام دهید و آن را تماشا کنید! او به عنوان نترس (یا دیوانه) شناخته شده بود و آخرین پرتره گاندی را ساعاتی قبل از ترور او خلق کرد.

هانری کارتیه برسون

  • عکاس فرانسوی که بسیاری از مورخان او را «پدر عکاسی خبری» می‌دانند. او استاد عکاسی خیابانی یا «کاندیدا» بود و عبارت «لحظه تعیین کننده» را ابداع کرد. او معیاری است که بسیاری از روزنامه‌نگاران هنوز در آرزوی آن هستند.

ادوارد مایبریج

– که به خاطر این کار پیشگام در مطالعات عکاسی متحرک و تصاویر متحرک شناخته شده‌است، او اغلب به خاطر خلق اولین پروژکتور فیلم شناخته می‌شود. او همچنین حیوانات و حرکت را مطالعه کرد و از طریق تصاویر خود کشف کرد که راه رفتن اسب شامل هر چهار پا از زمین به طور همزمان است.

فیلیپ هالسمن

  • عکاس پرتره از دهه 1940 تا زمان مرگش در سال 1979 با داشتن بیشترین عکس‌ها بیش از هر عکاس دیگری در 101 سالگی، پیشگام  است. که از آن عکس‌ها کتابی با عنوان «سبیل دالی» را منتشر کرد. پرتره‌های او خلاق، نوآورانه و تفکر برانگیز بودند. کتاب او از مرلین مونرو، وینستون چرچیل، آلفرد هیچکاک و حتی آلبرت انیشتین عکس گرفت. او همچنین برای پریدن سوژه‌های معروفش در مقابل دوربین کاملاً شناخته شده بود.
Philip-Halsman-

دبلیو یوجین اسمیت

  • عکاس جنگ جهانی دوم برای LIFE و استاد مقاله عکاسی، که داستان‌های برجسته‌ای مانند: پزشک روستایی، دهکده اسپانیایی و مرد رحمت (بر روی آثار آلبرت شوایتزر) تولید می‌کند.

Dorothea Lange

– عکاس مستند و عکاس خبری که به خاطر تصاویرش از رکود بزرگ که وضعیت اسفناک کارگران و کسانی که بیشتر تحت تاثیر افسردگی قرار گرفته اند ، شناخته شده است. تصویر نمادین او «مادر مهاجر» در سال 1936 در اردوگاه کارگران مزرعه مهاجر گرفته شد.

جیمز ناچتوی

  • عبارت «عکاس جنگ» را در گوگل جستجو کنید و این مرد را خواهید یافت که تا حدی به دلیل مستندی از زندگی او به همین نام است که در سال 2001 تهیه شده است. با این حال، بسیاری از مردم او را مترادف با این عبارت می‌دانند. برای بیش از 30 سال او مناطق جنگ زده، مبارزات حقوق مدنی، قحطی و مسائل اجتماعی-سیاسی را پوشش می‌داد. تماشای فیلم را شدیداً توصیه می‌کنم، حتی اگر علاقه‌ای به عکاسی درگیری ندارید. این بینشی را در مورد آنچه برای عکاس بودن در آن شرایط لازم است، و اینکه واقعاً عکاسی از یک دوربین در حالی که افراد دیگر در حال شلیک گلوله هستند، دشوار است، ارائه می‌دهد.

دوره عکاسی جامع در مدرسه ایده

جورج هارل

  • از سال 1929 که توسط استودیو MGM استخدام شد، استاد عکاس پرتره برای افراد مشهور بود. او از اوایل دهه 30 تا زمان مرگش در سال 1992 از تمام ستاره‌های بزرگ هالیوود عکاسی کرده است. اگر می‌خواهید در مورد پرتره و نورپردازی بیاموزید، پیشنهاد می کنم با کارهای او آشنا شوید. اگر اینطور نیستید، به هر حال به پرتره‌ای سبک زرق و برق او نگاهی بیندازید و چند چیز در مورد نور بیاموزید.

لوئیس هاین

  • عکاس مستندی که تصاویرش در کمک به تغییر قوانین کار کودکان در ایالات متحده از طریق همکاری با کمیته ملی کار کودکان (NCLC) در اوایل دهه 1900 بسیار مفید بود. او همچنین برای مستندسازی ساختمان امپایر استیت استخدام شد که اغلب در سبدی در 1000 فوت بالاتر از خیابان پنجم آویزان می‌شد. او در اوایل کار خود از ورود 1000 مهاجر به جزیره الیس عکس گرفت. فکر نمی کنید عکاسی مهم است یا تفاوتی ایجاد می کند؟ این ویدیو را در مورد قوانین کار کودکان 1908-1920 ایالات متحده تماشا کنید سپس به من بگویید که اینطور نیست. گم شدن در داستان های این بچه ها آسان است، به خصوص در پروژه لوئیس هاین!

مطالعه بیشتر ⇐ ۴ نکته برای عکاسی از آثارتان به سبک حرفه‌ای‌ها

رابرت فرانک

  • عکاس و فیلمساز متولد سوئیس، کتاب او در سال 1958 با نام «آمریکایی‌ها» نه تنها واکنش خیلی‌ها را برانگیخت، بلکه برای بسیاری از عکاسان دیگر که از دیدگاه خود و اینکه آمریکایی‌ها چگونه به خود نگاه می کردند، تاثیرگذار بود.

استیو مک کوری

– عکاس خبری آمریکایی که به خاطر تصویر «دختر افغان»، روی جلد مجله نشنال جئوگرافیک ژوئن 1985 مشهور است. نام این تصویر: «به رسمیت شناخته شده‌ترین عکس» در تاریخ مجله بود. مک‌کاری به خاطر عکس‌برداری از درگیری‌ها، فرهنگ‌های ناپدید شده و آیین‌های باستانی، جوایز معتبر زیادی دریافت کرده است. پرتره‌های خیره کننده او از مردم از شش قاره، چیزی است که او بیشتر به آن شهرت دارد.

منبع:

https://www.digitalphotomentor.com/25-iconic-photographers-in-history/amp/

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
واتس اپتلفن