هویت سازی بصری برند

McDonalds-corporate-identity-min_34_11zon

(هویت سازی بصری برند Visual brand identity design) قواعد و زیر ساخت های یک ارتباط روشن و شفاف بصری است که برند را منسجم و یکپارچه به نمایش در می آورد . بازتاب کاملی است از آنچه یک برند دارد می سازد ، اجرا می کند و می گوید.

هویت سازی بصری برند فقط نشانه ، لوگو تایپ یا امضای برند نیست . بلکه عامل مشترک بصری است که همه ارکان یک سازمان را در بیرون و داخل آن پیوند میزند و هماهنگ می کند.

برای آشنایی بیشتر با برندینگ می توانید به سایت مدرسه ایده مراجعه و در دوره جامع مدیریت برند و برند سازی این موسسه ثبت نام نمایید. ثبت نام در این دوره هم اینک مشمول 50 درصد تخفیف ویژه می باشد.

هدف

هدف از ارائه هویت تصویری یکدست و یکپارچه ، ایجاد تصویر خاص و مثبت در ذهن عموم و نیز حفاظت از هویت بصری برند است . طرح بصری برند یاد آور مستمر و ثابتی است از چهره یک برند که در همه جا قابل رویت و انگیزه بخش است .

هویت بصری یک برند تصویری متحد و یکدست از برند ایجاد می نمای. از نشانه و اوراق اداری گرفته تا تابلو ها، از بدنه ماشین های توزیع کالا تا سبک و سیاق تبلیغات همه جا آگاهی نسبت به برند را افزایش می دهد و در نهایت کار و کسب را رونق می بخشد . هویت بصری برند ابزاری نیرومند است که با سرمایه گذاری بر روی آن ، نام تجاری قدرت و اعتبار و ارزش افزوده پیدا می کند.

عوامل سازنده یک هویت بصری خوب

1. مناسب بودن

آیا مولفه های بصری برند شما به خوبی با مخاطبان هدف تان تطابق دارند؟ آیا طراحی شما عواطف درستی را برمی انگیزاند؟

اطمینان حاصل کنید هر طراحی بصری مرتبط با برندتان برای تشخیص، هدف یا موقعیت خاص مد نظر متناسب است یا نه؟

2. تمایز

اطمینان یابید که هویت بصری برند شما خودش را از رقبا متمایز می سازد.

3. سادگی

طراحی های خوب پیچیده نیستند بلکه آسان فهم اند.

4. انقضا ناپذیری

از آنجا که هویت های بصری باید به گونه ای انعطاف پذیر و سازگار باشند، می بایست همراه برند تحول یابند. پس هویت بصری یی را برگزینید که استقامت داشته باشد و در طی زمان هم چنان مرتبط با برندتان باقی بماند.

5. کاربردی بودن

به خاطر داشته باشید که مولفه های بصری شما در قالب های دیجیتال، چاپی و فضاهای داخلی مورد استفاده قرار خواهند گرفت، پس اطمینان حاصل کنید هویت بصری برندتان چنین مجالی را خواهد داد.

Corporate-identity-min_5_11zon

مولفه های سازنده هویت بصری

لوگو

لوگو نمادی است که بی درنگ سبب شناسایی برند شما می شود. یک لوگو خوب مظهر برند است و احساسات مثبت نسبت به آن را بر می انگیزد.

رنگ های برند

رنگ های برندی که برمی گزینید تا حد زیادی هویت بصری برند شما را شکل می دهند. به خاطر داشته باشید که این پالت رنگی نقشی اساسی را در ادراک و کیفیت احساس مشتریان آتی تان نسبت به برند شما ایفا می کند.

تایپوگرافی

از (تایپ فیسTypeface) تا کرنینگKerning (بهینه سازی فاصله میان حروف)، تایپوگرافی نقشی اساسی را در برانگیختن حالات، استقرار لحن و بازشناسی ترویجی برند ایفا می کند.

عکس

حتما این نقل قول قدیمی را شنیده اید که«یک عکس به هزار کلمه می ارزد.» و وقتی نوبت به عکاسی در برند می رسد، فرصتی است برای تبادل داستان برند شما از طریق تصاویر و ویدئوها که هویت بصری برندتان را تقویت خواهند کرد.

گرافیک ها، تصویر سازی ها و تمثال ها

این المان های بصری به عنوان ابزار گسترش سبکی برندتان به کار گرفته می شوند. از خطوط و اشکال ساده تا تمثال های ویژه، این قالب ها می توانند حامل کارکردهای بسیار ویژه ای باشند.

هویت سازمانی

دلیل اهمیت

هویت بصری برندتان آن چیزی است که بر ادراک مشتری تاثیر می گذارد و اثری ماندگار از خود بر جای می نهند. هویت سازی بصری برند به این دلایل مهم و مفید است:

پیوند

اگر برند شما در نظر مخاطب هدفتان جذاب و آسان فهم باشد، برقراری ارتباط با آن بسیار آسان تر می گردد.

وفاداری

مشتریان اغلب به برندهایی که می شناسند و اطمینان دارند وفادار هستند. بر اساس یافته های آماری هشتاد و چهار درصد از مشتریان تمایل دارند تا به برندی که ارزش های هم طرازی با آن ها دارد، وفادار بمانند.

انسجام

انسجام در همه جنبه های برند سازی نقشی کلیدی دارد اما وقتی نوبت به هویت بصری برند می رسد، اهمیتی ویژه می یابد.

در همان حال که برندتان در طی زمان گسترش می یابد، داشتن هویت بصری یی آشنا، منسجم و با ریشه هایی عمیق حامی رشد آن می گردد.

مطالعه بیشتر ⇐ هویت کلامی و بصری برند

سخن آخر

طراحی یک برند تنها مجال ارائه زیبایی برند شما نیست، به همان میزان آشکارا تبادل هدف، شخصیت و هویت آن است. هویت بصری برندی که به خوبی طراحی شده باشد قابل شناسایی بلا درنگ و متمایز، پایدار، روشن و شفاف، حاوی پیام، منعطف و مقیاس پذیر است.

 منبع

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
واتس اپتلفن