همه چیز در مورد طراحی بازی

game-design-min_8_11zon

در طراحی یک بازی(گیم) به چه چیزهایی نیاز داریم؟

طراحی بازی به مهارت­ها و مراحل متعدد و مهمی نیاز دارد. از زمانیکه ایده اولیه به ذهن شما خطور می­کند تا لحظه­ ای که نسخه دموی بازی را آماده می­کنید باید مراحل زیادی را پشت سر بگذارید و آگاهی از کلیت کاری که پیش رو دارید به تمرکز و جهت­ گیری­ درست در طول مسیر کمک خواهد کرد.

مهارت:­

با توجه به اینکه شما می­خواهید در کدام بخش از طراحی یک بازی فعالیت کنید مهارت مورد نیاز شما مشخص می­شود، اما به طور کلی ساخت یک بازی حرفه ­ای به تخصص­ هایی نظیر برنامه­ نویسی و طراحی نیاز دارد و بدین منظور شما باید در نرم­ افزارهایی مانند، اکسل (برای برنامه ­نویسی و تحلیل داده­ ها)، Microsoft Visio (برای طراحی دیاگرام، فلوچارت و پایپ‌لاین)، فتوشاپ، 3D MAX، Maya، Unity 3D ، Unreal و…حرفه­ ای باشید.

تیم بازی­ساز :

همواره افراد زیادی در ساخت یک بازی مشارکت می­ کنند تا این پروژه سنگین به اتمام برسد. طراح بازی، برنامه­ نویس، هنرمند گرافیکی، آهنگساز، تهیه کننده، کارگردان هنری، تستر بازی و پخش کننده اجزای تیم بازی­ساز هستند که مراحل مختلف را پیش می­برند و ممکن است به دسته­ های کوچکتری نیز تقسیم شوند. برای مثال طراح بازی باید کارهای مختلفی از قبیل طراحی مراحل بازی و لول­آپ شدن، گیم پلی، مکانیک بازی، سیستم دریافت و پاداش، سند بازی و داستان را بر عهده بگیرد که ممکن است هر متخصص یکی از این مراحل را انجام دهد و یا برنامه­ نویس باید قوانین بازی و طراحی­ ها را کدنویسی کند و به موارد متعددی مانند برنامه­ نویسی هوش مصنوعی، گیم­ پلی، صدا، رابط کاربری، سرورها، ابزار­های بازی، فیزیک بازی و… تقسیم می­شود.آرتیست یا هنرمند گرافیکی نیز طراحی کاراکتر،حرکت، کانسپت، محیط کلی بازی، زاویه دید، منو و … را انجام می­دهد. تستر که در نهایت به کمک تیم می­ آید فردی است که مراحل مختلف بازی را در دفعات زیاد بازی می­کند تا اشکالات فنی، گرافیکی، گیم پلی و… را بیابد و آنها را به تیم گوشزد کند. در نهایت نیز بازی با صداگذاری، ساخت موسیقی و مدیریت و هماهنگی کلی توسط تهیه کننده و کارگردان به پخش­ کنندگان سپرده می­شود تا محصول را در بازار عرضه کنند و به دست مخاطب برسانند. 
دوره آموزشی طراحی بازی

مراحل ساخت:

اولین مرحله در ساخت یک بازی داشتن «ایده» است، ایده­ای که در طراحی اولیه آن باید به نکاتی مانند ساختار کلی، چالش­ها، اهداف مشخص، قوانین، کنش آزادی عمل و فانتزی ذهنی بازیکن، سبک بازی، تکرارپذیری بازی، رابط­ها، خلاقیت و نو بودن، درجه سختی و آسانی مراحل، راه­های میانبر و تعادل بازی توجه کرد. در حقیقت سند طراحی بازی یاGDD در این مرحله نوشته می­شود. در این سند به مواردی از قبیل؛ ایده اولیه، اطلاعات کلی، اهداف، مکانیک، گیم­ پلی، کاراکترها، فضای بازی، کات­ها، سیستم جایزه و… اشاره می­شود. این سند از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا باعث وضوح در اهداف، یادآوری ایده­ اولیه، حفظ انسجام و نظم در روندکار، کسب تصمیمات درست و ارائه سریع و شفاف مطالب می­شود. مرحله بعدی برنامه نویسی و تبدیل گیم­ پلی کلی بازی به کدها و پس از آن طراحی کاراکتر، حرکات، محیط گرافیکی و… است. در آخر سنجش بازی توسط تسترها انجام می­گیرد و پس از اصلاح ایرادات، نسخه نهایی تست و روانه بازار می­شود. 

و در آخر؛ توجه به نکات مهم:

برای طراحی یک بازی شما باید به یک بازیکن درجه یک تبدیل شوید. این مساله به این معنی است که بازی­های متفاوت را امتحان کنید و همه انواع آن را از بازی­های رومیزی گرفته تا مدل­های ساخته شده در کمپانی­های بزرگ بازی کنید. در این صورت است که می­توانید همه مراحل طراحی و دست­یافتن به گیم ­پلی اصولی را از طریق تست یک بازی، به طور عملی فرا بگیرید.  

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
واتس اپتلفن