همه چیزهایی که باید پیش از طراح داخلی شدن بدانید

interior-design-min_29_11zon

افراد بسیاری هستند که استعداد طراحی دارند؛ اگر شما هم فکر می‌کنید آراستن اتاق و چیدن وسایل خانه کار آسان و سرگرم‌کننده‌ای است، پس شاید شغلی در دنیای طراحی داخلی همان چیزی باشد که برای شما مناسب است. اما پیش‌از آنکه شروع به تخیل درباره نوسازی اتاق خود کنید، اول به این فکر کنید که چگونه طراح داخلی بشوید.

طراحان داخلی هم مانند هر فرد حرفه‌ای دیگری هر روز با چالش‌های مختلفی روبه‌رو هستند و هرچند شاید برخی از آن‌ها هیچ جذابیتی برای شما نداشته باشند، اما برخی دیگر می‌توانند برای شما انگیزه ایجاد کنند و شما را به هیجان بیاورند. بیایید نگاهی به این بیندازیم که چگونه می‌توان یک طراح داخلی شد و ببینیم که پیش از ثبت‌نام در کلاس‌ها چه‌چیزهایی باید بدانید.

آیا طراح داخلی شدن، رویای شماست؟ آنچه در ادامه می‌آید، نکاتی درباره تبدیل شدن به یک طراح داخلی موفق است.

مرحله 1: یک مهارت کلی داشته باشید

رشته طراحی داخلی رشته‌ای بسیار فراتر از صرفا زیباسازی فضاهای داخلی است. اگر شما برای فضاهای داخلی کمی مهارت دارید، خیلی عالی است – اینجا بهترین نقطه برای آغاز است! اما شاید بهتر باشد خودتان را به‌عنوان یک دکوراتور به بازار معرفی کنید. در مقابل، طراحان داخلی معمولا آموزش‌های بسیاری در زمینه‌هایی چون معماری، طراحی کامپیوتری و هنرهای زیبا می‌بینند.

مرحله 2: به آن جلوه رسمی ببخشید

گذراندن آموزش‌های رسمی تبدیل به جزئی جدایی‌ناپذیر از حرفه طراحی داخلی شده است. مدارس خاصی هستند که شورای اعتباربخشی طراحی داخلی آن‌ها را به رسمیت شناخته‌اند و این به آن معنا است که آن‌ها هرآنچه که «اصول» این صنعت به‌شمار می‌روند را به دانشجویان خود می‌آموزند. دانشگاه‌های بسیاری در دنیا از موسسه هنر + طراحی نیویورک گرفته تا SCAD و بسیاری از دانشگاه‌های دیگر آموزش‌هایی را در رشته طراحی ارائه می‌دهند که برنامه‌های آکادمیک دو ساله در طراحی داخلی نیز از آن جمله‌اند.

مرحله 3: ارتباط برقرار کنید و یک مربی بیابید

ارتباط برقرار کردن با کارشناسان دیگر راهی بسیار عالی برای پیشرفت در رشته طراحی داخلی است. کارشناسانی را پیدا کنید که طرز فکری مثل شما دارند، اطلاعات خود را درباره ترندهای طراحی کنونی به‌روز نگه دارید و کارهای افرادی که می‌ستایید را دنبال کنید (اما سبک خود را حفظ کنید).

مرحله 4: نمونه‌کار داشته باشید

موفقیت در طراحی داخلی بستگی بسیار زیادی به کار شما دارد. آیا نمونه‌کاری عالی برای خود تهیه کرده‌اید که دستاوردها و پروژه‌های شما را معرفی کند؟ تعریف‌ها و گواهی‌نامه‌های مشتریان قبلی نیز راه ایده‌آلی برای جذب مشتریان آینده است. نمونه‌کار شما، تصویر و چکیده‌ای جذاب و تاثیرگذار برای معرفی شخصیت شما به‌عنوان یک طراح است.ویژگی‌های خاصی که شما به هر پروژه می‌افزایید، راه برقراری ارتباط مشتریان با شما است.


⇐دوره آموزشی طراحی داخلی⇒


۱۰ نکته‌ای که باید درباره طراح داخلی شدن بدانید

  1. تفاوت بین دکوراتورها و طراحان را بدانید

در یک کلمه، آموزش مهم‌ترین تفاوت بین دکوراتورهای داخلی و طراحان داخلی است. در دنیای امروز، هر کسی که از بازی با رنگ‌ها، بافت‌ها و جنس‌ها لذت می‌برد می‌تواند صرفا با چاپ یک کارت ویزیت و معرفی خود به مشتریان تبدیل به یک دکوراتور شود. هرچند که این راه هم راه بدی برای کار کردن نیست، اما برای کار در رشته طراحی داخلی لزوما باید یک مدرک آکادمیک معتبر مانند کاردانی یا کارشناسی داشته باشید.

  1. باید توانایی و ذوق خدادادی داشته باشید

شاید بدیهی به نظر برسد، اما برای آنکه تبدیل به یک طراح داخلی بشوید، باید شم ذاتی برای شناخت رنگ‌ها، چیدمان فضایی، معماری و منسوجات داشته باشید. آیا از تزئین خانه خود و شنیدن تعریف از دکور خود لذت می‌برید؟ این‌ها لزوما به آن معنی نیست که باید طراح داخلی بشوید، اما مطمئنا نشانه خوبی است.

  1. طراحی داخلی صرفا سرگرمی و کار با بافت‌ها نیست

با اینکه جنس‌ها، لوازم منزل و رنگ‌ها نقش بزرگی در طراحی داخلی به عهده دارند، طراحان داخلی کارهای بسیار دیگری هم باید انجام بدهند؛ کارهایی که خیلی سرگرم‌کننده نیست و به کار سخت و جدی بیشتر شباهت دارد. طراحان داخلی نه‌تنها با صاحب‌خانه‌ها سروکله می‌زنند، بلکه باید با ساختمان‌سازها، معماران، آژانس‌های دولتی و صاحبان کسب‌وکارها هم همکاری کنند؛ یعنی آن‌ها باید تاریخ طراحی، یکپارچگی ساختاری ساختمان‌ها، قوانین ساختمانی، ارگونومی، مفاهیم فضایی، اخلاق، روانشناسی، طراحی کامپیوتری (CAD) و غیره را هم آموخته باشند.

  1. دستمزد طراحی داخلی آنقدرها که فکر می‌کنید بالا نیست

به این خاطر به‌سراغ رشته طراحی رفته‌اید که فکر می‌کنید دستمزد زیادی در ازای کارها به شما می‌دهند؟ آمارها نشان می‌دهد که میانگین حقوق سالانه یک طراح داخلی در ابتدای کار در ایالات متحده آمریکا فقط ۴۷ دلار و ۱۸۸ سنت است. البته این حقوق به‌خاطر عواملی چون تحصیلات، محل اقامت، تجربه کاری و اندازه شرکت هم ممکن است بالا و پایین بشوند.

۵. صنعت مناسب خود را پیدا کنید

مثلا حقوق یک طراح داخلی در یک شرکت مبلمان‌سازی به احتمال زیاد کمتر از حقوق طراحی است که برای یک شرکت معماری مدرن کار می‌کند یا کسی که کسب‌وکار خود را راه انداخته است. اما نگران نباشید. فقط هر اندازه که می‌توانید تجربه کسب کنید و توجه داشته باشید: هر کسی که درباره معماری، قوانین و حقوق ساختمانی و طراحی ساختاری کار می‌کند شانس آن را دارد که دستمزد بیشتری داشته باشد.

  1. باید فرد اجتماعی باشید

از طراحان داخلی بخواهید تا از تجربه‌هایشان برای شما بگویند و آن‌ها هم قطعا داستان‌هایی از مشتریان خوب و بد قبلیشان دارند که برای شما تعریف کنند. انسان‌ها مخصوصا زمانی خاص هستند که بحث خانه‌شان به میان کشیده می‌شود. طراحان داخلی شنوندگان خوبی هستند که به مشتریان کمک می‌کنند تا ایده‌ها و دیدگاه‌های خود را حیات ببخشند. باید بتوانید به خوبی گوش بدهید و سپس، آن کلمات را به تصویری بدل کنید که مشتریان دوست دارند.

Decoration-design-min_7_11zon
  1. یاد بگیرید انعطاف‌پذیر باشید

با اینکه برخی از مشتریان اهداف کاملا روشنی در ذهن دارند، برخی دیگر درست در مراحل نهایی تصمیم خود را تغییر می‌دهند و از کار شما هم راضی نیستند. خوشبختانه، یک طراح داخلی موفق فردی اجتماعی و مردم‌پسند است و می‌تواند اوضاع را بهبود ببخشد. او فردی است که می‌تواند مشتریان را طوری به سمت نتایج مطلوب هدایت کند که آن‌ها حس کنند انتخاب‌های طراحی را تحت کنترل کامل خود دارند.

  1. نمونه‌کار داشته باشید

می‌توانید تمام روز درمورد رنگ‌ها و بافت‌ها حرف بزنید، اما تا نمونه‌کار چشمگیری نداشته باشید و طراحی‌ها و پروژه‌های خود را نشان بدهید، موفقیت‌های‌تان کمتر به چشم خواهد آمد. تازه وارد بازار کار شده‌اید؟ می‌توانید خدمات‌تان را به‌رایگان یا با قیمت پایین ارائه بدهید تا نمونه‌کار خوبی بسازید و نشان بدهید که دیگران به کار اعتماد دارند. این کار راه خوبی برای شبکه‌سازی با تاجران و تامین‌کنندگان و تضمین پروژه‌های آتی است.

  1. رقابت کنید

طراحی داخلی یک کسب‌وکار رقابتی است. یکی از کلیدهای موفقیت در آن این است که خود را در معرض توجه‌ قرار بدهید و این کار از نمونه‌کارهای عالی آغاز می‌شود. یکی دیگر از عوامل مهم آموزش است. هرچه بیشتر بدانید، بهتر خواهید بود. همواره گوشه‌چشمی به روندهای آتی مانند رشد جمعیت، طراحی برای سالخوردگان، معماری مدرن و طراحی سبز داشته باشید. آموزش در این زمینه‌های خاص طراحی قدرت بیشتر و دست بالاتر را در بازار کار به شما می‌بخشد و همچنین، ایده خوبی است که با خواندن مجلات مربوط به طراحی و وب‌سایت‌ها، ایجاد شبکه با طراحان دیگر و پیدا کردن یک مربی، خود را درباره روندهای مختلف به‌روز نگه دارید.

۱۰. درباره فرصت‌های مجازی جدید بیاموزید

به‌لطف نوآوری‌های تکنولوژیکی، مانند اسکایپ و زوم و دیگر نرم‌افزارهای طراحیی، اکنون طراحان داخلی مانند بسیاری از متخصصان دیگر در اقتصاد جهانی ما می‌توانند مجازی کار کنند. با اینکه چند ابزار طراحی اتاق مجازی آنلاین رایگان برای عموم مردم در دسترس است، طراحان داخلی به لطف روابط منحصربه‌فرد خود با نخبگان دنیای مجازی می‌توانند از این رقابت‌ها بهره‌های بسیاری ببرند. چندین شرکت مدرن به طراحانی که در این تجارت مشغول کار هستند تخفیف‌های حیرت‌انگیزی می‌دهند و این امکان را به آن‌ها داده‌اند که محصول و خدمات خود را با قیمت‌های بهتری برای مشتریان‌شان عرضه کنند.

حرف آخر

می‌خواهید شغلی داشته باشید که عاشقش هستید؟ با کمی تجربه و تلاش شامل شبکه‌سازی، آموزش، تجربه و نمونه‌کارهای عالی می‌توانید به یک نیروی موفق در زمینه طراحی داخلی تبدیل بشوید.

سوالات متداول

سوال:

برای طراح داخلی شدن به چه مدرک تحصیلی نیاز دارید؟

پاسخ:

معمولا، طراحان داخلی دارای مدرک لیسانس در هنرهای زیبا هستند یا معماری و طراحی کامپیوتری خوانده‌اند.

سوال:

آیا داخلی طراحی حرفه خوبی است؟

پاسخ:

طراحی داخلی درصورتی می‌تواند یک انتخاب حرفه‌ای عالی باشد که مراحل خاص آن را پیموده باشید، ازجمله آموزش مناسب و نمونه‌کارهای بی‌نقص. دستمزدهای دریافتی در این شغل نیز می‌تواند متفاوت باشد، اما میانگین دستمزد برای طراحان داخلی حدود 47188 دلار  در سال است. به‌طور خلاصه، هر حرفه‌ای که دوست دارید، حرفه خوبی است.

سوال:

برای طراح داخلی شدن، چند سال باید درس بخوانیم؟

پاسخ:

بسیاری از دانشگاه‌های جهان رشته‌هایی چهارساله و دوساله در طراحی دارند، اما شما می‌توانید هر رشته‌ای که دوست دارید را بخوانید و سپس، تحصیلات دانشگاهی خود را با کلاس‌ها و گواهینامه‌های علمی و هنری دیگر تکمیل کنید.

سوال: طراح داخلی چه‌کاری می‌کند؟

پاسخ:

طراح داخلی با مشتریان صحبت می‌کند تا بهترین استفاده از فضا را براساس انتخاب‌های زیبایی‌شناسانه و یکپارچگی ساختاری انتخاب کنند. برای طراحی از مشتری ایده بگیرید و راهکارهای خاص هر مشتری را بیابید تا رنگ دیگری به فضا ببخشید و فضای خانه یا محیط کار را تازه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
واتس اپتلفن