نکات مهم طراحی محصول

product-design-course-min_25_11zon

۱. تعریف طراحی محصول

طراحی محصول جدید از طریق یک فرآیند تحلیلی و متکی بر رویکرد حل مسئله برای بهبود کیفیت زندگی کاربر نهایی و تعامل او با محیط است. حل مسئله، در مورد تجسم نیازهای کاربر و آوردن راه حل است. طراحان محصول همچنین با متخصصان دیگری مانند مهندسان و بازاریابان کار می‌کنند. در حالی که مسئولیت طراحی جنبه‌های صرفاً مکانیکی و فناوری محصول را بر عهده ندارند، اما به قابلیت‌های محصول اهمیت می‌دهند. طراحی محصول زمینه‌های کاربردی زیادی دارد: وسایل پزشکی، ظروف غذاخوری، جواهرات، ورزش و اوقات فراغت، لوازم نگهداری مواد غذایی، مبلمان و غیره.

۲. فرآیند طراحی محصول

فرآیند طراحی به مراحل مختلفی تقسیم می‌شود که شامل اشکال مختلف طراحی و نمونه سازی است. با این حال، گاهی اوقات این ایده، از مشکلی که افراد ممکن است تجربه کنند و طراحی راه حلی برای آن شروع شود. این موضوع در مورد ایجاد یک پیوند بین کاربر و محیط و استفاده از یک شی برای رفع نیاز است؛ سپس طراحان محصول از طریق طراحی به ایده‌های خود جان می‌بخشند. آنها همچنین می‌توانند از نرم افزارهای طراحی صنعتی سه بعدی و کامپیوتری استفاده کنند. همچنین، طراحان برای تجربه و آزمایش کامل آیتم مورد نظر خود، نمونه‌های اولیه را می سازند.

۳. اهمیت طراحی خوب محصول

  • طراحی خوب محصول، مشتریان بیشتری را جذب می‌کند و در نتیجه به سازمان، نسبت به سایر رقبا در بازار، برتری می‌دهد.
  • حائز اهمیت است؛ زیرا سه موضوع مهم، مفهوم، بسته‌بندی و فرآیند را گرد هم می آورد.
  • طراحی خوب با افزایش سودآوری و گردش مالی باعث رشد یک تجارت می‌شود؛ زیرا نیازهای مشتریان را به شکل و ارزش مطلوب محصول مورد نیاز تبدیل می‌کند.
  • با معرفی محصولاتی که استفاده راحتی دارند، زندگی را برای مشتری آسان می‌کند.
  • طراحی خوب محصول برای جایگزینی طرح‌های منسوخ شده مهم است.
product-design-min_14_11zon
آموزش طراحی محصول

۴. مراحل طراحی محصول

مراحل طراحی محصول عبارتند از: تولید مفهوم، غربالگری مفهومی، طراحی اولیه، ارزیابی و بهبود نمونه اولیه و طراحی نهایی.

مرحله اول طراحی محصول مفهوم پشت طراحی را توسعه می‌دهد. اغلب اوقات ایده‌های این مرحله از طریق استفاده از پرسشنامه یا مصاحبه یا با گوش دادن به مشتریان به صورت روزانه بر اساس شکایات آنها در مورد یک محصول از مشتریان گرفته می‌شود، ایده‌های این مرحله گاهی از کارکنانی که با مشتریان در تعامل هستند نیز گرفته می‌شود. مرحله بعدی مرحله غربالگری مفهومی است که در آن مفهوم برای اطمینان از افزودن سبد محصولات مرتبط که با مفهوم تعریف شده مطابقت دارد، غربال می‌شود. این مرحله همچنین با ارزیابی ارزش یا ارزیابی هر گزینه طراحی، غربالگری مناسب ایده‌ها را تضمین می‌کند.

مرحله بعدی در طراحی محصول، طراحی اولیه است. این مرحله معمولاً اولین تلاش برای طراحی محصول است؛ تا اطمینان حاصل شود که کل جزئیات محصول را شامل می‌شود. همچنین شامل مشخص کردن اجزای محصول است، به این معنی که مشخصاً اجزایی که طراحی محصول را تشکیل می‌دهند، طراحی می‌شود. مرحله بعدی طراحی محصول، مرحله ارزیابی و بهبود است، هدف از این مرحله بررسی طرح اولیه است تا مشخص شود که آیا نیاز به بهبود بیشتری دارد یا خیر.

برای آشنایی با فرآیند طراحی محصول و همچنین شرکت در کارگاه‌های عملی، می‌توانید در کلاس‌های عملی طراحی محصول «مدرسه‌ی هنری ایده» زیر نظر اساتید برجسته، شرکت نمایید.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
واتس اپتلفن