موفقیت بازاریابی، منوط به ساختن یک برند است

brand-amazon-ideaschool-min_6_11zon

زمانیکه محصول‌تان را به یک برند مصرفی تبدیل کنید، ارزش افزوده، اعتماد مصرف‌کننده، اولویت خریدار و پتانسیل برای تفاوت بیشتر میان قیمت فروش و هزینه‌ تولید را ایجاد میکنید.

 

برندهای خدماتی

خدمات، محصولاتی هستند که افراد، ندیده می‌خرند. افراد خدمات را برخلاف محصولات ملموس و فیزیکی که خریداران می‌توانند ببینند و احساس کنند و قبل از خرید آن را امتحان کنند، کاملا بر مبنای اعتماد می‌خرند. اعتماد به اینکه شخص یا شرکتی که از آن خرید می‌کنند، محصول را بر اساس قولی که می‌دهد، تحویل می‌دهد.

زمانی که خدمات، پیشنهاد شماست، مشتریان برند شما را می‌خرند. آنها قول شما درباره خدمات عالی را باور کرده و به آن اعتماد می‌کنند.

اگر یک نوع خدمات را بفروشید یا یک کار خدماتی راه بیندازید، بی‌تردید نیاز دارید که به دلایل زیر، تصویری قدرتمند و مثبت از برند ایجاد و مدیریت کنید:

  • مردم خدمات شما را تماماً بر مبنای اعتمادشان به تعهد برند‌تان می‌خرند. آنها قبل از این که تصمیم بگیرند کارشان را سفارش دهند، نیاز دارند که به شما، توانایی و شُهرت شما ایمان بیاورند.
  • قبل از امضای قرارداد برای خرید خدمات، لازم است مشتریان به این باور برسند که انتظارات‌شان برآورده می‌شود. اگر آنها راجع به شما چیزی ندانند، یا نسبت به کیفیت خدمات شما اعتماد کافی پیدا نکنند، کارشان را به جای دیگری می‌سپارند.

 

برخی نمونه‌های شناخته‌ شده جهانی برندهای خدمات، از جمله Google، eBay،Citibank، at&t ، Merrill Lynch و FedEx هستند. به عنوان نمونه‌ برندهای خدمات در سطح محلی، به شرکت های حقوقی، سالن های آرایش، آژانس های مسافرتی، آژانس های املاک یا کلینیک های درمانی در منطقه‌تان فکر کنید. هر کدام از اینها، شهرت شان را با ساختن هویتی روشن و انتقال مستمر تعهدی مطمئن که مصرف‌کنندگان به آن اعتماد دارند، بدست آورده‌اند و در عین حال منتظرند خدماتی که خریده‌اند اجرا و بالاترین انتظارات‌شان برآورده شود.

 

Amazon.com  برندسازی خدمات با یک لبخند

 Amazon.com  خریداران اینترنتی را تعلیم داده است تا ایمان بیاورند که زمانیکه کلید «از شروع تا صندوق» را بزنند، می‌توانند همواره روی تحویل دوستانه و مطمئن خدمات و پشتیبانی مشتری حساب کنند. آمازون، یکی از برند‌های عمده‌ جهان در امر خدمات را ساخته است که با یک نماد بصری شناسایی می‌شود، لوگوی آمازون، در سال ۲۰۰۰ روزآمد شد تا بتواند تعهد خدماتی A تا Z شرکت را کامل‌تر منعکس کند.

Jeff Bezos موسس و مدیر اجرائی آمازون، لوگوی جدید را در یک اطلاعیه‌ رسمی شرکت توضیح داد: «برای انعکاس برند آمازون و بهبود رابطه‌اش با بیش از ۱۶میلیون مشتریانش؛ لوگوی قبلی تغییر یافت تا ماموریت این شرکت که مشتری‌مدارترین شرکت در جهان است را بیش از هر چیز به‌طور چشمگیری با نشان دادن نهایت بیان اطمینان مشتری، اظهار کند: یک لبخند»

میلیون‌ها نفر از دوستداران Amazon.com هنوز هم می‌گویند که این لوگو، بیان خالصانه‌ای از قابل رؤیت‌ترین ویژگی شرکت، یعنی بنیانگذار همیشه خندان شرکت را منعکس می‌کند.

 


آرش سلطانعلی

مشاور ارشد برندسازی

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
واتس اپتلفن