معرفی دو نرم افزار مایا و سینما فوردی

cinema-4d-maya-min_25_11zon

دو نرم افزار مایا و سینما فوردی از جمله نرم افزارهای سه بعدی هستند که در صنعت انیمیشن، موشن گرافیک و فیلم کاربرد دارند. مایا درسال 1998 توسط شرکت آلیاس عرضه شد و سینما فوردی نیز توسط شرکت مکسن و اوایل سال1990 ارائه شده است. در اینجا به قابلیت ها و ویژگی های این دو نرم افزار نگاهی اجمالی می اندازیم.

نرم افزار مایا

مایا نرم افزار سه بعدی است که توانایی ساخت محیط های عظیم را دارد و در موارد زیر قابل استفاده است:

ساخت انیمیشن، بازی و توسعه آن

مایا دارای ابزارهای عالی برای ساخت انیمیشن است و می توان حرکت شخصیت ها، اصلاحات، دفرمه کردن و تنظیمات را به خوبی با استفاده از امکانات قوی آن انجام داد. همچنین در مایا می توان انیمیشن ها را به صورت لایه ای ساخت. کلیت این موارد مایا را به نرم افزاری محبوب برای سازندگان انیمیشن تبدیل کرده است.

مدلسازی

در مایا به راحتی می توان انواع مدل ها از جمله شخصیت، اشیا و فضا ها را ساخت و مدل سازی در آن به سه صورت پولیگانPolygons – یعنی بر  اساس سطح (face) – ، نربز NURBS  -بر اساس قوانین ریاضی-و سابدیویژن Subdivision – بر اساس کمترین اطلاعات- است.


دوره آموزشی نرم افزار مایا Maya


تکسچر

مایا دارای مخزن کاملی برای ایجاد انواع بافت است و توانایی تکسچر سازی واقع گرایانه روی اشیا را دارد. برای مثال nHair و nCloth دو شبیه ساز فوق العاده مو و لباس هستند که امکان کار برای مدل های پیچیده را در دسترس شما قرار می دهند.

ریگ بندی

مایا توانایی ریگ بندی های پیچیده را دارد البته در مواردی نیز با استفاده از زبان برنامه نویسی مانند python به جای mel     این امر بهتر صورت می گیرد. همچنین با دسترسی های سریع در قسمت اسکلت بندی و سیستم عضلات شبیه سازی های قابل قبولی ارائه  می دهد.

رندر

مایا رندر های واقع گرایانه و با کیفیتی عرضه می کند. برای مثال در موتور آرنولد با رندر کردن تصاویر با کیفیت به طور پیش فرض، پردازش سیستم را برای مراحل پیچیده تر بالا می برد. همچنین با پیش نمایش در viewport، رندر نهایی بهتری را تولید می کند.

maya-min_13_11zon
نرم افزار Maya

داینامیک

مایا با استفاده از ابزارهایی مانند فلوید و یا Xgen  و Bifröst توانایی شبیه سازی واقع گرایانه مایعات و سیالات را دارد.

امکان ایجاد شخصی سازی

مایا با قابلیت های خوبی که دارد به کاربران اجازه می دهد محیط کاربری خود را در نرم افزار به راحتی شخصی سازی کنند.

نرم افزار سینما فوردی

سینما فوردی نرم افزار سه بعدی است که قابلیت های بسیاری از جمله تولید جلوه های بصری قدرتمند و موشن گرافیک های پیشرفته را دارد. همچنین امکان انجام پروژه کوچک و اعمال تنظیمات سریع در روند پروژه به خوبی توسط این نرم افزار فراهم می شود. سینما فوردی در موارد زیر قابل استفاده می باشد:

موشن گرافیک

نسخه Broadcast سینما فوردی امکانات خوبی برای ساخت موشن گرافیک دارد. همچنین پلاگین هایی مانند Signal که بدون نیاز به ایجاد کی فریم موشن گرافیک های پیچیده می سازد، ابزارهای mo graph که با کمترین کی فریم و به وسیله کلونر، افکتورها و …مدل های ساده درست می کند و ابزارهای دستورپذیر و تنظیم کننده سرعت و شتاب موشن، همگی از پتانسیل های خوب سینما فوردی به منظور ساخت موشن گرافیک های قابل قبول هستند.

مدل سازی

سینما فوردی مدل های آماده از  اشکال هندسی دارد که می توان آنها را با توجه به نیاز کاربر تغییر داد. همچنین ابزارهای راحتی برای مدل سازی در اختیار می گذارد.

cinemafd-min_6_11zon
آموزش تخصصی cinema4d

تکسچر

امکان دسترسی به کتابخانه عظیمی از متریال در سینما فوردی وجود دارد. همچنین قابلیت های تنظیم آنها نیز در این نرم افزار نباید از نظر دور بماند.

رندر

سینما فوردی نیز مانند مایا رندرهای واقع گرایانه تولید می کند. برای مثال از موتور فیزیکال برای کارهای ساده تر و از آرنولد برای خلق تصاویر پیچیده تر استفاده می کند.


دوره آموزشی Cinema4D


جلوه های بصری

سینما فوردی در ایجاد جلوه های بصری بسیار قوی است. برای مثال زمانیکه ایجاد یک افکت پر هزینه و یا غیر ممکن باشد از Vfx استفاده می کند که در آن ابزار موشن ترکر که به منظور ایجاد لایو اکشن و تعقیب کردن دوربین، یک اتفاق، شی و … به کار برده می شود از قسمت های اصلی آن به حساب می آید و یا قابلیت دیگری که امکان ایجاد شبیه سازی و انجام اصلاحات روی آن را از یک ویدیو واقعی بوجود می آورد، دو نمونه از امکان های سینما فوردی در خلق جلوه های بصری است.

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
واتس اپتلفن