معرفی انواع گردنبند در طراحی جواهرات

Types-of-necklaces-min_43_11zon

در طراحی جواهرات شناخت انواع مدل های رایج در هر کدام از اکسسوری های مورد استفاده بسیار مهم است. زیرا آگاهی به کلیت طرح های موجود در خلاقیت و ارائه مدل های جدید تاثیر گذار است و از تکرار بیهوده نیز جلوگیری می کند. حال با هم به 24 مدل از انواع متداول طراحی گردنبند نگاه می اندازیم:

1: مدل اپراopera

این مدل به طول 70 تا 90 سانت است و از مروارید و یا دانه های مختلف ساخته می شود و می توان آن را به صورت تک رشته یا دو رشته ای استفاده کرد.

2: مدل چند رشته ایmultistring

این گردنبند به طول 30 تا 40 سانت است و از چند رشته تشکیل شده است و می تواند از مروارید یا دانه های دیگر باشد.

3:مدل Thread

این گردنبند به طول 35 تا 50 سانت است و از نخ های رنگی که به صورت گره ای به هم بافته شده اند و همچنین آویزهای نقره ای اکسید شده یا مهره های بزرگ ساخته می شود.

4: مدل Bib

این گردنبند به طول 30 تا 48 سانت است و  قسمت پهنی در زیر ناحیه گردن و امتداد باریک تری در اطراف آن دارند و معمولاً با استفاده از مهره ها، مرواریدها یا سنگ های قیمتی ساخته می شوند.

5: مدل Choker

گردنبندهای چوکر دور گردن بسته می شوند، بسیار کوتاه هستند و طولی بین 35 تا 40 سانت دارند. معمولا از فلز، روبان، مخمل و حتی چرم  ساخته می شوند.

6: مدل Collar

این گردنبندها بین 30 تا 33 سانت طول دارند و گردن را در اطراف ناحیه یقه می پوشانند و از مروارید، فلز یا جواهر ساخته می شوند.

انواع-گرندبند-min_3

7:مدل Princess

این سبک گردنبند در مدل های سبک و سنگین ساخته می شود و طول آن بین 42 تا 48 سانت است. در طراحی آن همه اجزا به سمت اشک مرکزی سوق داده می شوند. این گردنبند از سنگهای براق در اشکال و اندازه های مختلف استفاده می کند.

8:مدل Matinee

این گردنبند 55تا 58 سانت طول دارد یعنی طولی بین گردنبند های اپرا و پرنسسی دارد. معمولاً از مهره و سنگ ساخته می شوند و برای ملاقات های کاری مناسب هستند.

9: مدل Plastron

گردنبندهای پلاسترون گردنبندهای بزرگی هستند. این گردنبند بین  43 تا 58 سانت طول دارد و تقریبا سطح وسیعی از بالای خط نیم تنه را می پوشاند و  از نقره، شیشه، چوب یا حتی مهره ساخته می شود.

10: مدل Lariat

این گردنبند ها بین 82 تا 86 سانت طول دارند و به گردنبند Y نیز معروف هستند و بند ندارند. انتهای آنها به طرق مختلف حلقه ای، متقاطع یا گره تا خورده است.

11: مدل Festoon

این گردنبند ها بین 30 تا 40 سانت طول دارند و شامل روبان، زنجیر ،گل و برگ هستند. این سبک پرطمطراق از گردنبندهای دوران ویکتوریا و آرت نوو  الهام گرفته است و از اتصالات فلزی، سنگ های قیمتی، دانه ها و زنجیر ساخته شده است.

12: مدل Graduated

این گردنبندها بین 43 تا 48 سانت طول دارند و شکل سنگ آنها از پشت گردن به تدریج زیاد می شود و در نهایت بزرگترین آنها در جلو قرار می گیرند. امروزه از فلز و الماس نیز در ساخت آنها استفاده می شود.

13 : مدل Lavaliere

این گردنبند 35 تا 48 سانت طول دارد و در دوران آرت دکو و آرت نووا مد بوده است و طرح آن بدین صورت است که یک آویز اشک مانند برجسته با تزیینات دوری متمرکز دارد.


⇐دوره آموزشی طراحی جواهرات⇒


14 : مدل Lochet

این گردنبند به طول 45 سانت است و می توانید عکس عزیزان خود را در آویز آن تعبیه کنید و همواره با خود داشته باشید. پیش از این، پرتره های کوچک نقاشی شده با دست و تکه ای از مو را در آن نگه می داشتند

14 : مدل Negligee

این گردنبند 48 سانت است و در قرن 19میلادی محبوبیت زیادی داشت، دارای طول نامتقارن است و در انتهای آن قطرات یا منگوله های آویزان دارد. می توانید آن را مانند شکلی در نظر بگیرید که از قسمت انتهایی و پشت گردن در دو طول جداگانه و به صورت موازی آویزان است و قسمت جلویی آن باز می باشد.

16 : مدل Pendant

این گردنبند به طول 75 تا 91 سانت است و  آویزی از نقطه کانونی آن آویزان است.

17 Rivière

این گردنبند به طول 35 تا 40 سانت است و  شامل سنگهای قیمتی گرانبها یا نیمه قیمتی است که در یک ردیف قرار می گیرند یا دارای ابعاد مشابه هستند و یا از یک اندازه به اندازه دیگر کم یا زیاد می شوند. معمولاً این فرم گردنبند هیچگونه تزئینی ندارد تا زیبایی واقعی سنگهای قیمتی را برجسته کند.

18 :مدل Sautoir

این گردنبند به طول 75 تا 94 سانت است و گردنبندی بلندی است که آویز زینتی از آن معلق است. این گردنبند تحت جنبش آرت دکو در قرن بیستم محبوبیت پیدا کرد. قبلاً مرواریدها و طناب های پیچ خورده در این گردنبند استفاده می شد. این گردنبندها آنقدر بلند هستند که اغلب به صورت دستبند به دور مچ نیز بسته می شوند.

19 : مدل Charm

این گردنبند به طول 60 سانت است و از چندین رشته که شامل آویز های مهره، مس و انواع فلزات می باشد، تشکیل شده است.

مدل-زنجیری-min_4

20: مدل زنجیری

این گردنبند به طول 43 تا 48 سانت است و در سه دسته طبقه بندی می شود:

1: زنجیرهای کلاسیک: شامل مدل های کابلی، رولو، ملوانی، کورب و فیگار است.

‏2.‏زنجیرهای مدرن: شامل زنجیر ‏امگا، ماری، باکس، سنگاپوری ‏و تیغ ماهی است.

3: زنجیر های طرح بافت: شامل زنجیر پاپکورن، بیزانس، طنابی، توپی و اسپیگا (گندمی) است.

21:مدل  Torque

این گردنبند به طول 35 تا 40 سانت است و از مد قرون وسطایی به سبک استفاده از یک تکه فلز به دور گردن پیروی می کند که دهانه جلو آنها باز هستند و هیچ قلابی ندارند. در بعضی از مدل ها نیز از کنار باز می باشند.

22: مدل Rope

این گردنبند به طول 90سانت است و شبیه به گره هایی است که به هم متصل شده است.

23: مدل Statement

این گردنبند به طول 40 تا 48 سانت است و بسیار درشت و از جنس نقره، سنگ و دانه های مختلف است و عمدتا ظاهری غیر معمول دارد.

24: مدل Twisted

این گردنبند به طول 35 تا 48 سانت است و شامل مهره های کوچک یا سیم مانند از رشته هایی است که به هم تابیده شده اند. گردنبندهای پیچ خورده مدل های مختلفی نیز دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
واتس اپتلفن