مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان دوره مدیریت گالری های هنری

مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان اولین دوره آموزش مدیریت گالری ‌های هنری با حضور دکتر آرش سلطانعلی مدیریت موسسه فرهنگی و هنری ایده و دکتر جاوید رمضانی استاد راهنمای این دوره در تاریخ هفتم آذرماه ۹۸ در گالری ایده برگزار شد. طی این مراسم مدارک پایان دوره (مدارک مورد تایید وزارت فرهنگ و ارشاد) به دانشجویان اعطا گردید.

این دوره برای اولین بار توسط موسسه ایده با هدایت و راهبری استاد جاوید رمضانی طراحی و اجرا شده است.

 

در ابتدای مراسم دکتر جاوید رمضانی به ایراد سخنرانی پرداختند. ایشان در بیانات خود فرمودند: این اتفاق بسیار جذاب و مورد توجهی است در تاریخ معاصر هنر مدرن ایران و تاریخ فضاهای آموزشی؛
همان طور که بارها اشاره شد از تاریخ ۱۳۲۸ گالری در ایران تاسیس شده و نگارخانه های بسیاری آثار هنری را به نمایش گذاشتند و سطح فرهنگ جامعه متاثر از این اتفاق بوده، اما اینکه گالری ها چگونه و توسط چه کسانی اداره شوند و چه طور و به بهترین نحو بتوانند به ارتقا و استعلای فرهنگ معاصر ما کمک کنند، این سوالی بوده است که در حوزه “ آموزشی“ باید به آن پاسخ داده می شده، و من این افتخار را داشتم با تمام ناتوانی ها و کم توانی ها و کمبود ها، این ایده را بیاورم و تلاش کنم که بتوانم تعدادی از دوستان را در این حوزه درگیر کنم و شما ( رو به جمع فارغ التحصیلان حاضر در مراسم) در این حوزه در گیر شدید و گالری دارانی خواهید بود که با بیس آکادمیک شروع کردید، و این باعث میشود که تعداد کمتری از هنرمندان اتلاف انرژی داشته باشند،مقدار کمتری از منابع اتلاف شود،ساختارهای هنر ما محکم تر شود و ما بتوانیم ساختارهای جدی تری در هنر آینده مطرح کنیم. به نظر من این نکته قابل تکیه است.
در ادامه سخنان ارزشمند استاد رمضانی مدارک پایان دوره به دانشجویان توسط دکتر آرش سلطانعلی مدیریت محترم گالری ایده و مدیر موسسه ایده به دست دکتر رمضانی به فارغ التحصیلان داده شد.
در پایان مراسم دکتر رمضانی سخنان خود را با این توصیه کلیدی خاتمه دادند:
از ابتدای اینکه از این فضا بیرون رفتید، هر آنچه که تجربه دارید، هر آنچه که دارید انجام می دهید حتی کارهای خیلی کوچک و ساده را ، از کارهایی که برای راه اندازی گالری هایتان ،از مراحل گرفتن مجوز، همه را بنویسید، به نسل بعد فکر کنید، به کسانی که بعد از شما می آیند ، و باید این راه را ادامه دهند، ما فقدان این مکتوب را داریم، و این فقدان را شما اینجا دیدید. من به فکرم رسید که این فقدان خیلی بزرگی است. باید بتوانیم چیزی را به نسل آینده مان بدهیم، و اگر در این تداوم نباشیم خیلی معنا نمی دهد تمدن و آینده و امید….موفق باشید.

 

سرفصل های آموزشی دوره مدیریت گالری ‌های هنری به شرح زیر است:

•تعریف و تاریخچه گالری هنری و گالری داری در ایران و جهان
•رابطه گالری به عنوان مکان نمایش و هنر
•انواع گالری و نقش گالری در اقتصاد هنر
•چرخش کار در گالری ها
•تجهیزات و امکانات مورد نیاز در گالری ها
•رابطه گالری با دیگر نهادهای هنری مثل موزه، حراجی ها ، بینال ها

در دوره جدید تعداد محدودی دانشجو پذیرفته می شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
واتس اپتلفن