فشن شوهای جدید برند شنل

cruise-2021-min_31_11zon

با توجه به تفاوت فشن شوها از لحاظ هدف و نوع تولیدات، با معرفی چند اصطلاح متداول در دنیای مد به سراغ آخرین فعالیت­های برند شنل در فرانسه می­رویم.

 مد و ترند: FASHION AND TREND

اصطلاح ترند در فشن به جریان یا سبکی گفته می­شود که برای بازه زمانی کوتاهی رواج پیدا می­کند و اگر استقبال زیادی از آن شود به مد تبدیل می­گردد. مد نیز به طور اختصاصی سبک پوشش است و به طور کلی، شیوه و سبکی است که در بخش­های مختلف زندگی و عادات و علایق مان باب می­شود.

اوت کوتور: HAUTE COUTURE

اوت کوتور دوخت لباس­هایی با پارچه­ های با کیفیت، گران قیمت و تزیین زیاد است و همیشه برای مشتریان خاص و بر طبق سفارش و سایز آنان دوخته می­شود. همچنین برای این گونه لباس­ها قیمتی از قبل تعیین نمی­شود.

ردی تو ور: READY TO WEAR

این گونه لباس­ها بر اساس سایز­های معمول و به طور انبوه تولید می­شوند و به اصطلاح آماده برای عرضه به مشتریان هستند.

برند شنل یکی از قوی­ترین مجموعه­ ها در دنیای فشن است و عضو جامعه اوت کوتور فرانسه نیز می­باشد. سه فشن شوی cruise 2021، ready to wear پاییز-زمستان و  haute couture 2021 بهار-تابستان این برند توسط طراح معروف ویرجنیا ویارد و پس از مرگ مارک لاگرفلد مدیریت شده است.

کارل-لاگردفلد-min_10
کارل لاگردفلد

در شوی cruise 2021 آخرین کالکشن شنل در جنوب فرانسه به نمایش درآمد. این مجموعه در لوکیشن محل فیلم «وصیت­نامه اورفئوس» ژان کوکتو -دوست قدیمی کوکوشنل- برگزار شد، فیلمی که همچنین الهام­بخش طراحی این مجموعه نیز بوده است. ویرجینی ویارد اعتقاد دارد که سادگی و شاعرانگی فیلم کوکتو مشوق او در این طراحی بوده است و میل داشته تا مانند همیشه از تقابل رنگ سفید و سیاه -به­ خصوص با توجه به فضای این فیلم و صحنه معروف مردی با کله اسب سیاه بر سر- استفاده کند. همچنین منجوق و پولک، چرم، حاشیه، اکسسوری و تم کلی استایل راک نیز از اجزا جدانشدنی این مجموعه بودند.

شوی ready to wear پاییز-زمستان نیز در فضای کلوب یک قلعه برگزار شد. تمرکز او در این کالکشن بر صمیمیت، زنانگی و فردیت بود و از شوی 1994 شنل نیز الهام گرفته بود. استفاده همزمان از تور نازک و پارچه راه راه  که الهام از لباس­های اسکاتلندی را به ذهن متبادر می­کرد در این مجموعه به چشم می­خورد. ژاکت­ های نروژی، دامن­ های قلاب بافی، لباس­های پف دار، شلوارهای اسکی و پالت رنگی تیره نیز جزو استایل­ های این شو بودند.

شویhaute couture 2021  بهار-تابستان نیز که به علت ویروس کرونا با محدودیت­هایی در برگزاری و دعوت میهمانان مواجه بود، در باغی با حضور سفیران شنل مانند پنه لوپه کروز، لی لی رز دپ، مارین کوتیار و…برگزار شد و نمایشی با پیراهن­ هایی به سبک لباس عروس، جلیقه و شلوارهای تیره سبک زنانه، تاج­های گل، پارچه­ های کشباف پشمی، کت­های کارشده، پیراهن­های گلدار و… ارائه داد.

به نظر می­رسد ویرجینیا ویارد با حفظ المان­ های برند شنل (همچون رنگ سیاه و سفید در این سه شوی آخر) تلاش کرده تا در عین وفاداری به عناصر اصلی آن، خلاقیت، ظرافت و قدرت زنانه را با سلیقه و تمایل نسل جدید ترکیب کند و مجموعه طراحی­ های این برند را همچنان قابل توجه و به روز نگه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
واتس اپتلفن