عکاسی تبلیغاتی چیست؟ تکنیک های گرفتن عکس تبلیغاتی

photo_11zon

تصاویر مهمترین عناصر کمپین های تبلیغاتی می باشند و نقشی حیاتی در ظاهر بیلبوردها، مجلات، پوسترها و تیزرها دارند. وقتی به یک بنر یا پوستر تبلیغاتی نگاه می کنید، اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می کند، تصویر بکار رفته در آن است. افراد معمولاْ از عکاسی برای ثبت لحظه ها و خاطراتشان بهره می برند؛ اما در تبلیغات از عکاسی برای برندینگ یا به فروش رساندن محصول  و خدمتی استفاده می شود. به همین دلیل در علم بازاریابی، یاد گرفتن عکاسی تبلیغاتی از آموزش های لازم و اساسی به شمار می رود و  کسب و کارهای مختلف از عکس های تبلیغاتی به منظور معرفی خود و برندسازی استفاده می‌ کنند.

در حال حاضر با گسترش فضای مجازی و ظهور شبکه های اجتماعی، نقش عکس های تبلیغاتی در زمینه های مختلف تجاری پررنگ تر شده است. با توجه به رایج شدن عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در تمامی زمینه های تجاری، این رشته فرصت های شغلی بسیاری را ایجاد کرده است؛ به طوری که می توان این شاخه از عکاسی را یک شغل کاملا مستقل دانست.

اگر شما نیز می خواهید نحوه گرفتن عکس های تبلیغاتی در زمینه های مختلف را یاد بگیرید، حتماْ در دوره آموزشی عکاسی تبلیغاتی مدرسه هنری ایده شرکت کنید. برای آشنایی بیشتر با مزایا، پیش نیازها و شرایط برگزاری این دوره تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

عکاسی تبلیغاتی چیست؟

عکاسی تبلیغاتی یکی از زیر شاخه های رشته عکاسی می باشد و در صنعت تبلیغات، شاخه ای از فرایند تبلیغ است که از زبان تصویر برای رساندن پیام و مفهوم مد نظر استفاده می شود. بعبارتی عکاسی تبلیغاتی نوعی عکاسی است که با هدف فروش محصول یا ارائه خدمات انجام می شود.

کپی رایترها (تبلیغ نویسان) به جهت توضیح و تبلیغ مزایای یک محصول، ساعت‌ها صرف نوشتن یک عنوان جذاب و چشمگیر می کنند، اما در نهایت این عکس است که مخاطب را جذب می کند.

قدرت و جذابیت تصویر باعث می شود مخاطب برای لحظه ای غرق تماشای عکس گردد و حتی امکان دارد آخرین چیزی که در ذهن مخاطب پس از دیدن یک بنر تبلیغاتی ثبت شود، همان عکس باشد.  از این رو برندها و کسب و کارها برای معرفی و فروش محصولات و یا خدمات شان به شدت نیاز به آموزش گرفتن عکس های تبلیغاتی در حوزه های مختلف دارند.

تفاوت عکاسی تجاری و صنعتی و تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی زیر شاخه ای از عکاسی صنعتی به شمار می رود و بر روی محصول خاصی که قصد فروش آن را دارید تمرکز دارد. این شیوه عکاسی از محصول بسیار پر زرق و برق بوده و حوزه وسیع تری از تبلیغ محصول را پوشش می دهد.

عکاسی صنعتی بر روی جزئیات فنی محصول تمرکز می کند و هدف اصلی آن نشان دادن نحوه استفاده از محصول است.

عکاسی تجاری اغلب به معرفی محصول می پردازد و عکاس سعی می کند کارایی محصول و خدمات و همچنین نحوه استفاده از آن را به مخاطب نشان دهد.

اما در عکاسی تبلیغاتی، عکاس از تمام جذابیت های بصری استفاده می کند تا با درگیر کردن احساسات مخاطب، برای چند ثانیه هم که شده او را بیشتر میخکوب تصویر کند.

11zon_Advertising-photography2-

انواع عکس های تبلیغاتی

اگر می خواهید یک عکاس تبلیغاتی موفق باشید، اولین چیزی که لازم است بدانید این است که عکاسی روزمرگی با عکاسی کردن برای تبلیغات فرق دارد. ما در تعریف مفهوم عکاسی تبلیغاتی گفتیم که برندها و کسب و کارها از عکس های تبلیغاتی برای برای تبلیغ محصولات یا خدمات شان استفاده می کنند، پس باید درک کنید که عکس های تبلیغاتی حوزه بسیار گسترده ای دارند و هر کدام از آن ها تخصص و مهارت خاص خود را می طلبند.

برخی از انواع عکاسی تبلیغاتی عبارتند از:

  • عکاسی از سبک زندگی
  • عکاسی غذا
  • عکاسی معماری
  • عکاسی جواهرات
  • عکاسی از محصول
  • عکاسی هوایی
  • عکاسی سیاه و سفید
  • عکاسی خودرو
  • عکاسی سفر
  • عکاسی ۳۶۰ درجه

علاوه بر این عکس های تبلیغاتی برای اهداف مختلفی مانند بازاریابی، تبلیغات تلویزیونی، شبکه های اجتماعی، وب سایت ها، بیلبوردها، بنرها و غیره بکار می روند؛ از این رو هر کدام از انواع عکس های تبلیغاتی کاربردهای غیر قابل انکاری در فرآیند بازاریابی بصری کسب و کارها و مشاغل مختلف دارند.

در آخر اینکه یک عکس تبلیغاتی بی کیفیت نمی تواند بر روی مخاطب تأثیر ماندگاری بگذارد؛ بنابراین شناخت انواع عکاسی کردن تبلیغاتی به شما کمک می کند با توجه به کسب و کار خود بهترین عکس ها را بگیرید.

Advertising-photography3-1024x768-

معرفی دوره آموزشی عکاسی تبلیغاتی  مدرسه هنری ایده

اگر قصد یادگیری مهارت های عکاسی کردن تبلیغاتی را دارید، می توانید در دوره عکاسی تبلیغاتی مدرسه هنری ایده شرکت کنید. برای شرکت در این دوره لازم است یک دوربین DSLR  به همراه لنز داشته باشید؛ همچنین آشنایی اولیه با منوی دوربین و عکاسی پایه نیز ضروری است. این مدرسه در پایان دوره به هنرجویان، گواهینامه رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه می کند؛ از این رو پس از یادگیری مهارت های عکاسی برای تبلیغات می توانید بلافاصله وارد بازار کار شوید.

شما نیز با شرکت در این دوره آموزشی یاد خواهید گرفت که چگونه با آفریدن تصویری چشمگیر، مخاطبان را ترغیب به خرید محصول یا استفاده از خدمات خود کنید.

مهارت هایی که یک عکاس تبلیغاتی باید داشته باشد؟

این روزها بازار داغ رقابت و تبلیغات در هر صنف و حوزه‌ای نمایان است؛ برای تبدیل شدن به یک عکاس تبلیغاتی موفق، علاوه بر استعداد، هوش و تجربه، کسب دانش و اطلاعات در مورد رنگ، نور، افکت، انواع نرم افزارهای ادیت عکس، درک زیبایی شناختی و جلوه های بصری نیز لازم است.

برخی از مواردی که برای موفقیت در عکاسی تجاری و تبلیغاتی نیاز دارید عبارتند از یادگیری اصول حرفه ای عکاسی، داشتن شم روانشناسی، علم بازاریابی و مهارت های درک نیازها و خواسته های مخاطبان تان.

با شرکت در دوره آموزش عکاسی صنعتی و تبلیغاتی مدرسه هنری ایده تمامی مهارت های ذکر شده را فرا خواهید گرفت.

چرا عکاسی تبلیغاتی دردیده شده یک کسب و کار نقش حیاتی دارد؟

امروزه با گسترش شبکه‌های اجتماعی، عکس های تبلیغاتی، به عنوان یک عنصر متمایز کننده هر کسب و کاری از رقبایش در دنیای تبلیغات به شمار می رود؛ به نوعی  بهترین میانبر برای تاثیرگذاری در ذهن مخاطب می باشد. این عنصر تبلیغاتی نقش بسیار مهمی در توسعه کسب و کارها در چند دهه اخیر داشته است و  نقش اساسی آن به وضوح برای صاحبان کسب و کارها نیز قابل درک است.

بنابراین اگر کسی می خواهد از شبکه‌های اجتماعی به منظور پیشبرد اهداف تجاری خود به‌ ویژه برای فروش محصولاتش استفاده کند، باید کیفیت عکس‌های به اشتراک گذاشته شده را ارتقا دهد. با این تفاسیر تنها راه موفقیت برندها و کسب و کارها  استفاده از عکاسی تجاری و تبلیغاتی برای افزایش آگاهی از برند و معرفی محصولات شان می باشد.

Advertising-photography4-

یک عکس تبلیغاتی موفق به ارتقاء سطح برند محصول و همچنین افزایش اطلاعات مخاطبان در مورد محصول و ویژگی های آن  کمک می کند. قرن هاست که انسان ها از طریق تصاویر، خواسته ها، تفکرات و احساسات خود را  بیان می کنند. امروزه با وجود علم بازاریابی و فروش، همچنین گسترش فضای تبلیغات و شیوه‌های نوین اطلاع‌ رسانی، عکس ها و تصاویر اهمیت و جایگاه ویژه ای در صنعت تبلیغات دارند.

مطالعه بیشتر ⇐ نور در عکاسی، فاکتور تعیین تضاد تا حصول تاکید در فرآیند عکاسی

حرف آخر

کسب و کارها سعی دارند از طریق تولید محتوا، در کوتاه ترین زمان ممکن، لید (مشتریان راغب) جمع آوری کنند. آن ها با ایجاد جذابیت بصری، محصولات و یا خدمات شان را در معرض دید مخاطبان قرار می دهند و با استفاده از ترفند برانگیختن احساسات، مشتریان بالقوه خود را ترغیب و متقاعد به خرید می نمایند. از این رو یک عکس تبلیغاتی موثر و موفق می تواند بهترین و سریع ترین راه برای کسب اعتبار، اعتماد سازی و رسیدن به چرخه فروش موفق و رونق کسب و کارتان باشد.

با توجه به گسترش ارتباط کاربران با شبکه های اجتماعی، بازاریابی، فروش آنلاین طراحی و تعیین استراتژی تبلیغاتی موثر و  دیجیتال مارکتینگ، عکاسی تجاری و تبلیغاتی به عنوان خالق ویترین مجازی کسب و کارها و اولین تعامل برند با مشتری، تأثیری انکار ناپذیر و غیر قابل جایگزین در اين زمينه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
واتس اپتلفن