طراحی گرافیکی وب سایت

design-website-min_35_11zon

در رشته گرافیک و در زمینه طراحی گرافیکی وب سایت، با مسائلی مانند طراحی قالب گرافیکی سایت، رابط کاربری و المان های گرافیکی آن مواجه هستیم. همچنین این نوع طراحی در 7 سبک متفاوت از جمله؛ دو بعدی، سه بعدی، استاتیک، داینامیک و…انجام می شود.

در حالت کلی برای طراحی قالب وب سایت به مسائلی مانند نحوه چیدمان محتوا و صفحات، سلسله مراتب ها، لایه ها، اجزا، شبکه ها، فضای کلی، مقیاس ها، اندازه و تناسبات عناصر و فضا ، نظم و انسجام ساختاری در المان هایی مانند لینک، منو، هدر و… توجه می کنیم. سپس در طراحی «گرافیکی» برای قالب مورد نظر مواردی مثل سبک کلی قالب و تاثیر رنگ، فونت و… را در نظر می گیریم. در حقیقت قالب سایت مانند استخوان بندی است که اتصالات و چیدمان های سایر اجزا را مشخص می کند و تحت تاثیر قرار می دهد. به طور کلی پس از طراحی وایر فریم سایت و تعیین مکان و ساختار عناصر، نوع متون و نحوه تعامل کاربر با این فضای کلی، با گذر از مرحله پروتوتایپ به قسمت نهایی یعنی موکاپ می رسیم که بیشتر از هر مرحله دیگری از عناصر گرافیکی مثل تصاویر، رنگ ها و… پر شده است و وجهه نزدیک تری به قالب نهایی سایت طراحی شده دارد.


⇐دوره آموزشی UX/UI⇒


طراحی رابط کاربری نیز به معنی برقراری ارتباط راحت، تعامل درست و دسترسی آسان از طریق طراحی قابل فهم و صریح اجزایی مانند منو، آیکون، عناصر رابط، تصاویر، تصویرسازی، اشکال، جداول و…. می باشد. همچنین توجه به زیبایی بصری، عناصر گرافیکی و طراحی حرفه ای و متناسب مانند فلت دیزاین در این قسمت از نکات قابل توجه است. برای مثال با در نظر گرفتن ویژگی های طراحی فلت مانند اشکال ساده هندسی، دو بعدی بودن، تایپوگرافی ساده و رنگ های روشن و متضاد به فهم سریع تر و راحت تر کاربر و در نتیجه تعامل بهتر او کمک می شود.

ux-ui-min_10_11zon

المان های گرافیکی -و مرتبط با آن-در سایت نیز از اجزای بسیار مهم طراحی گرافیکی هستند و بر تمام قسمت ها و مراحل طراحی تاثیر می گذارند و از بخش هایی مانند رنگ، فونت، عکس، تصویرسازی، بنر، پوستر، اسلاید، ویدئو، لوگو، بک گراند، موشن و انیمیشن تشکیل شده اند که در بخش های مختلف سایت مورد استفاده قرار می گیرند.

برای مثال در مورد مبحث رنگ، توجه به انتخاب حداکثر2 تا 3 رنگ، تاثیر روانشناختی آن، تناسب رنگی، تغییر رنگ گزینه ها در صورت لزوم و رنگ مناسب برای هر بخش- مانند بک گراند، هدر و…- بسیار مهم است و یا در مورد فونت نیز انتخاب نوع، سایز، رنگ و خوانایی بر اجزای وابسته به آن تاثیر می گذارد. همچنین طراحی یک لوگوی ساده، خاص و متناسب با اهداف و هویت تجاری و یا موشن گرافیک و عکس های مربوط و جذاب همگی به انسجام و جذابیت سایت و ارتباط بهتر مخاطب کمک می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
واتس اپتلفن