طراحی پوستر با فتوشاپ

Poster-design-with-Photoshop-

در قرن نوزدهم پوستر به عنوان یکی از اولین اشکال ارتباط تصویری بین مردم رایج بود و گرافیک های بزرگ چاپ شده روی کاغذ برای رویداد های تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گرفت. اکنون بعد از گذشت 200 سال، پوستر ها هنوز به عنوان ابزار تبلیغاتی مورد استفاده قرار می گیرند و یکی از اجزای اصلی طراحی گرافیک می باشند.

معمولاً هر طراح گرافیکی یک طراحی پوستر در کارنامه اش دارد؛ شما نیز می توانید با شرکت در دوره های آموزشی طراحی پوستر با فتوشاپ مدرسه کسب و کار ایده، مهارت های طراحی گرافیک خودتان را ارتقاء دهید. فراموش نکنید تسلط بر هنر انتقال ایده ها و اطلاعات در یک پوستر نیاز به تمرین دارد تا طراحی شما بتواند توجه مخاطبان را به خودش جلب کرده و تأثیرگذار باشد.

در حال حاضر قالب های پوستر مختلفی به صورت آنلاین وجود دارند که می توانید به کمک آن ها کارهایتان را سریعتر و اسان تر پیش ببرید؛ اما با آموزش ساخت پوستر می توانید طرح و ایده دلخواه خود را طراحی کنید.  طراحی پوستر با ایده و خلاقیت ذهن خودتان بیشتر از پوسترهای آماده آنلاین می تواند مخاطب شما را تحت تأثیر قرار دهد.

ما در این مقاله قصد داریم با معرفی دوره آموزش طراحی پوستر با فتوشاپ به شما کمک کنیم از یک صفحه خالی یک پوستر زیبا خلق کنید؛ این پوسترها را می توانید هم در دنیای واقعی و هم به صورت آنلاین منتشر کنید.

معرفی دوره آموزش طراحی پوستر با فتوشاپ

فتوشاپ یک نرم افزار گرافیکی پرطرفدار و قدرتمندی است، که امکان طراحی انواع بنر و پوستر برای فعالیت های تبلیغاتی را در اختیار طراحان قرار می دهد. ما در مدرسه کسب و کار ایده سعی داریم با آموزش حوزه های مختلف طراحی گرافیک و به صورت اصولی، هنرجویان را به طراحان زبده تبدیل کنیم. در این دوره آموزشی نیز به صورت کاربردی و با تکنیک های روز، یک پوستر تبلیغاتی را از صفر تا صد طراحی خواهیم کرد.

اما نکته قابل توجهی که در مورد دوره می توانم بگویم این است که نحوه آموزش اساتید می باشد؛ آن ها هنرجویان را برای طراحی حرفه ای و اصولی با توجه به نیاز بازار آماده می کنند. پس از اتمام دوره، هنرجویان می توانند با دریافت پروژه های گرافیکی پولساز، کسب درآمد کنند.

در ادامه چند نکته برای پیاده سازی تبلیغ موثر یک رویداد یا ایده در ساخت پوستر را برایتان معرفی می کنم؛ شک نکنید رعایت این نکات، شما را از یک طراح آماتور و مبتدی به طراح حرفه ای تبدیل خواهد کرد.

7 نکته برای طراحی پوستر تبلیغاتی با فتوشاپ

در ابتدا خیال تان را راحت کنم که طراحی پوستر با فتوشاپ خیلی کار پیچیده‌ای نیست؛ اگر با نرم‌افزار فتوشاپ و عناصر طراحی آشنایی داشته باشید می‌توانید یک پوستر مناسب کارتان را طراحی کنید. توجه کنید برای شرکت در دوره آموزشی طراحی پوستر با فتوشاپ شما به هیچ پیش نیازی ندارید، اما توصیه می کنم این چند نکته را با دقت بخوانید تا این دوره برای شما مؤثر و مطلوب باشد.

Poster-design-with-Photoshop-2-

ایده خود را با قلم  روی کاغذ طراحی کنید.

در طراحی پوستر با فتوشاپ، سر و کار شما با ابزارهای دیجیتال است؛ اما بهتر است با خودکار یا مداد روی کاغذ برای طرح خود ایده پردازی کنید.

بعد از اینکه پیام پوستر خود را انتخاب کردید، عناصر هنری مورد نظرتان را بر روی کاغذ بیاورید؛ از قبیل طرح ها و یا نوشته هایی که بایستی در پوسترتان گنجانده شود.

در طراحی پوسترتان از تایپوگرافی و تصویر مناسب استفاده کنید.

اگر می خواهید پوستر خود را در رسانه های اجتماعی با مخاطبان تان به اشتراک بگذارید، طراحی شما باید در همان ابعاد کوچک و در نگاه اول احساسات مخاطب را برانگیزد. به عنوان مثال برای طراحی یک پوستر در اندازه یک پست اینستاگرام، از تایپوگرافی و تصویر مناسب استفاده کنید، تا طرح شما بتواند در همان چند ثانیه اول توجه مخاطب را به خود جلب کند.

نوشته های پوسترتان خوانا و شفاف باشد.

هدف از طراحی یک پوستر انتقال سریع یک ایده است؛ بنابراین هر متنی که اضافه می کنید برای پوسترهای فیزیکی از راه دور و برای پوسترهای آنلاین در گوشی های همراه خوانا باشد.

کلید پیاده سازی یک طرح خوانا و واضح در پوستر داشتن سه لایه متن مجزا شامل  تیتر،  جزئیات و توضیحات ریز است.

تیتر

عنوان (تیتر) اصلی ترین عنصر تایپوگرافی طراحی پوستر است؛ فونتی که برای عنوان پوسترتان انتخاب می کنید باید خوانا باشد. از ایجاد سبک حروف هنری و ترکیب بندی خلاقانه نیز در عنوان پوستر غافل نشوید.

تیتر پوستر بایستی فوراً توجه بیننده را به خودش جلب کرده و مفهوم طرح را به مخاطب منتقل کند؛ اما این بدان معنی نیست که آن را حتماً باید در بالای پوستر بیاورید. شما می توانید تیتر تان را در هر کجای پوستر، پایین یا کنار طرح اصلی قرار دهید؛ فقط کافیست در انتخاب فونت و متن مناسب دقت کنید!

دوره طراحی پوستر

جزئیات

جزئیات پوستر شامل ارائه اطلاعات و نکات تبلیغی است که مخاطب شما باید بداند؛ بنابراین در نوشتن جزئیات از فونت های غیر تزئینی و نصف اندازه فونت عنوان استفاده کنید. توجه کنید جزئیات پوستر شما باید به صورت مختصر و خوانا باشد، اگر نیاز به توضیحات بیشتر باشد بهتر است در بخش جداگانه ای نوشته شود.

توضیحات ریز

توضیحات ریز معمولا  به منظور ارائه اطلاعات بیشتر استفاده می شود؛ البته بسته به پیام پوستر می توانید این بخش را نادیده بگیرید.

رنگ بندی پوستر خود را مشخص کنید.

بعد از اینکه اندازه و وضوح سند خود را برای طراحی پوسترتان تعیین کردید، بنا به المان های مورد نظر خود در طراحی، برای پس زمینه پوستر یک رنگ انتخاب کنید. برای اینکه بتوانید در انتخاب رنگ خود موفق عمل کنید حتما باید هارمونی رنگ ها را بدانید تا رنگ پس زمینه پوستر شما با سایر عناصر طراحی مطابقت داشته باشد.

پالت رنگ ابزار قدرتمندی است که می تواند به شما در ایجاد هارمونی رنگ کمک کند. توجه کنید شما با انتخاب رنگ، قرار است پیام برندتان را به مخاطبان تان برسانید.

معمولاً توصیه می شود در طراحی بنر یا پوستر از ۳ تا رنگ استفاده کنید؛ اما در حالت کلی پوستر شما باید سه رنگ اصلی و ثانویه و رنگ تأکیدی را داشته باشد.

در طراحی پوستر کنتراست ایجاد کنید

یکی از راه‌ های ترغیب افراد به  بازدید پوستر تان ایجاد کنتراست است؛ شما می توانید در کنار استفاده از پالت رنگی، سایه های متضاد را نیز در طرح خود پیاده سازی کنید. به عنوان مثال می توانید عناصر رنگ روشن را روی پس زمینه تیره و یا برعکس قرار دهید و یا با استفاده از دو نوع فونت مختلف، یا ایجاد قرینه پردازی با عناصر گرافیکی و یا با بکارگیری گرادیان ها در پوستر خود کنتراست ایجاد کنید.

مطالعه بیشتر ⇐ نکات طراحی پوستر

در چیدمان عناصر پوسترتان فضاسازی کنید.

بدون شک ایجاد فضا  بین حروف می تواند در طراحی پوستر معجزه کند؛  زیرا خوانایی بیشتری را از راه دور امکان پذیر می نماید. اگر بین حروف فاصله مناسب رعایت نشود، ممکن ناخوانا باشد و برای مخاطب ابهام ایجاد کند.

اما ایجاد فضای اضافی بین حروف و یا حتی در اطراف سایر عناصر طراحی مثل تصاویر به آن ها قدرت بیشتری می دهد ؛ زیرا مخاطب را به داخل طرح جذب می کند.

از طراحی مینیمالیستی استفاده کنید

بعد از اینکه طرح اولیه پوستر تان را ایجاد کرده اید، در آخر بایستی آن را اصلاح کنید. گفتیم پوستر شما باید در چند ثانیه اول، یک ایده از برندتان را به مخاطب منتقل کند، برای همین توصیه می کنیم از طراحی مینیمالیستی استفاده کنید.

به طور جدی از شلوغ کردن طراحی خود بپرهیزید؛ زیرا برای هر کسی که آن را می خواند، بسیار گیج کننده خواهد بود. تمام عناصری که در ترکیب بندی پوسترتان قرار داده اید را بررسی نمایید و در نهایت هر عنصر غیر ضروری را از آن حذف کنید.

در آخر تصاویر طراحی‌شده را به شکلی مناسب در کنار یکدیگر بچینید تا بتوانید خیلی صریح اطلاعات لازم در رابطه با تبلیغات خود را به مخاطب ارائه دهید.

حرف آخر

برای طراحی پوستر از نرم افزارهای مختلفی مانند فتوشاپ، ایندیزاین، کورل دراو یا ایلوستریتور استفاده می کنند. ما در این دوره تمامی اصول طراحی پوستر با فتوشاپ را به شما آموزش می دهیم؛ البته اینکه از چه نرم افزاری برای طراحی پوستر استفاده کنید به خود شما بستگی دارد اما حتما باید آن نرم افزار و نحوه استفاده از ابزار هایش را بلد باشید تا بتوانید پوستر یا لوگو یا هر طرحی را بسازید. در مدرسه کسب و کار ایده به شما یاد می دهیم تا هر آنچه در ذهن تان است را طراحی کرده و پول دربیاورید.

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
واتس اپتلفن