روند ساخت و طراحی بازی چگونه است؟

game_11zon

برای ساخت و طراحی بازی، یک دستورالعمل کلی وجود دارد که بسیاری از پروژه‌های بازی‌سازی از آن پیروی می‌کنند، خواه در مورد یک استودیوی عظیم 200 نفره  یا یک پروژه مستقل انفرادی صحبت کنیم؛ اما در یک بررسی اجمالی، دستورالعمل ساخت یک بازی، به شرح زیر است:

  • فکر کردن به یک ایده: یک ایده در ذهن شما، از آنچه می‌خواهید در ساخت بازی پیاده کنید.
  • طراحی بازی: توسعه بیشتر آن ایده، ایجاد اسناد، و فرمول بندی هر یک از سیستم‌ها، سبک هنری بازی و غیره.
  • ساخت بازی: در این قسمت، شروع به ساخت بازی می‌کنید. بسیاری از مردم دوست دارند یک نسخه بسیار ساده از بازی خود را با گرافیک اولیه توسعه دهند تا قبل از پرداختن به همه چیز، به سرعت احساس کنند که چگونه کار می‌کند.
  • تست بازی و نمایش بازی به افراد دیگر: سازنده‌ی بازی، از قبل همه چیز را در مورد بازی می‌داند؛ بنابراین برای اینکه بداند بازی کار می‌کند، سرگرم‌کننده است، درک آن آسان است و غیره، افرادی باید آن را آزمایش کنند. این فرآیند همچنین باید به طور منظم انجام شود؛ زیرا تغییرات جدید و بروزرسانی‌ها در بازی ممکن است نحوه بازی افراد را تغییر دهد.
  • نهایی کردن بازی: هیچ بازی هرگز تمام نمی‌شود؛ به عبارتی یا وقت شما تمام می‌شود یا پول. در نهایت، شما نیاز دارید آن را به جایی که می‌خواهید برسانید.
  • انتشار بازی: زمانی است که بازی خود را، برای همه در جهان، منتشر می‌کنید.

 ایده بازی

هرکسی تصوری از بازی ویدیویی رویایی‌اش دارد، اما افراد زیادی نمی‌توانند آن را به واقعیت تبدیل کنند. اگر می‌خواهید ساخت بازی را یاد بگیرید، ممکن است اینطور به نظر برسد که فقط وارد بازی می‌شوید و بازی خود را با تمام فناوری شگفت انگیز موجود می‌سازید؛ اما در اصل اینطور نیست. هنگام ایجاد یک بازی، باید به امکانات خود فکر کنید. از خود بپرسید: چقدر طول می‌کشد تا این کار انجام شود؟ آیا من تمام مهارت‌های لازم برای ساخت این بازی را دارم؟ آیا درک درستی از بازی و نحوه ساخت آن دارم؟

game-design-course-min_11zon

درک داستان کلی بازی، حیاتی‌ترین بخش است. ممکن است داستان را در ذهن خود، محیط یا برخی از مکانیزم در نظر داشته باشید؛ اما برای درک بازی خود، باید همه جوانب را بدانید. نحوه تعامل هر یک از سیستم‌ها، کارهایی که بازیکن می‌تواند/نمی‌تواند انجام دهد، هدف، و غیره.

طراحی بازی

شما یک ایده دارید و باید آن را بیشتر توسعه دهید. اگر یک بازی کوچک در نظر دارید، احتمالاً می‌توانید آن را در ذهن خود نگه دارید؛ اما اگر بزرگتر است یا به خصوص اگر در یک تیم کار می‌کنید، باید آن را مستند کنید. یک سند طراحی بازی چیزی است که می‌توانید برای چیدمان استفاده کنید: ایده بازی، نحوه کار، هدف، بازیکن، تعاملات، سبک هنری، موضوع و غیره. شما باید بتوانید GDD (سند طراحی بازی) ارائه بدهید.

 موتور بازی چیست؟

با یک ایده در ذهن و یک برنامه روی کاغذ، وقت آن رسیده است که در مورد چگونگی ساخت یک بازی بپردازیم. با این حال، یک مرحله حیاتی وجود دارد که کل فرآیند را تعیین می‌کند: از کدام موتور بازی استفاده می‌کنید و کدام زبان برنامه نویسی را باید یاد بگیرید؟ اینها همه سوالاتی هستند که باید از خود بپرسید، اما هیچ پاسخ مشخصی وجود ندارد. اینکه چه چیزی یاد بگیرید به انواع بازی‌هایی که می‌خواهید بسازید، مهارت‌های فعلی شما و اینکه آیا می‌خواهید برنامه نویسی یاد بگیرید یا نه بستگی دارد.

موتور بازی بخشی از نرم افزار یا چارچوبی است که به شما به عنوان یک توسعه دهنده اجازه می دهد بازی بسازید. این یک پلت فرم برای ساختار بازی، ساخت سطوح، اختصاص منطق به اشیاء و ساخت آن در پلتفرم مشخص شده شما فراهم می کند. تعداد زیادی موتور بازی وجود دارد که هر کدام از آنها ویژگی ها و تخصص های متفاوتی را ارائه می دهند.

موتور بازی متوسط ​​شما باید بتواند راه‌هایی برای ساده‌سازی کارهای حیاتی را انجام دهد، مانند:

  • فیزیک – باید تعادل کاملی بین کیفیت شبیه سازی و محدودیت های قدرت محاسباتی برای محصول نهایی وجود داشته باشد.
  • ورودی – این یک مسئله بسیار مهم برای راه اندازی بازی است. آیا موتور بازی شما این مشکل را برای شما حل می‌کند؟
  • پردازش بصری – نورپردازی، سایه‌زنی، نقشه‌برداری بافت و عمق میدان به تلاش برنامه‌نویسی کمتری در هنگام استفاده از موتورهای بازی نیاز دارد.

به طور خلاصه، موتور بازی انتخابی شما باید این توانایی را به شما بدهد که کارهای فوق الذکر را با کاهش تلاش برای کدنویسی انجام دهید. این امکان، به کاهش قابل توجه زمان کمک می‌کند و به تیم‌ها اجازه می‌دهد تا روی طراحی بازی‌های خود برای ارائه یک تجربه کاربری منحصر به فرد و خاص بیشتر تمرکز کنند.

GameMaker به دلیل عدم نیاز به دانش برنامه نویسی به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفته است. در عوض، کاربران می‌توانند با اشاره و کلیک کردن، بازی‌ها را بسیار سریع‌تر از کدنویسی با زبان‌های بومی ایجاد کنند. برخی از بهترین بازی‌های ساخته شده با GameMaker عبارتند از:  Spelunky، Hotline Miami، و Super Crate Box. مدرسه‌ی هنری ایده این امکان را برای علاقه‌مندان به بازی‌سازی می‌دهد، که در این پلتفرم و زیر نظر استاد محمد دهنو، به راحتی روند ساخت بازی را فرا بگیرند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
واتس اپتلفن