جزئیات دوره های طراحی و نقاشی در ایده

درگفت‌وگو با استاد یزدانی، مدرس دوره طراحی و نقاشی مطرح شد:

این روزها به دلیل لطافت و زیبایی دنیای هنر و فراغتی که  ایجاد می کند، علاقه مندان بسیاری تمایل دارند در دوره های مختلف هنری شرکت کنند. اما نکته حائز اهمیت در یادگیری هنر، انتخاب موسسه و مربی مناسب برای استفاده هرچه بیشتر از زمان و بهره مندی از آن است. علی الخصوص هنری مانند نقاشی و طراحی که آموزش آن نیازمند فضای مناسب و صبر و حوصله بسیار مربی است. در همین خصوص لازم دانستیم به معرفی کلاس های مرتضی یزدانی که در موسسه فرهنگی و هنری ایده طرفداران بسیاری دارد، بپردازیم. او فارغ التحصیل رشته نقاشی از دانشگاه تهران است و چندین سال متوالی مشغول آموزش طراحی و نقاشی در موسسه ایده می باشد و درکنار آموزش به مهارت هایی مانند تصویرسازی کتاب و مجله نیز تسلط دارد.

 

 

یزدانی در خصوص سرفصل های برگزاری دوره های طراحی و نقاشی در موسسه ایده گفت: این دوره ها شامل شناخت خط و جایگاه آن در فضای کار، شناخت نقش‌های ترکیبی از خطوط در فضا، چگونگی طراحی از اجسام و طبیعت بی‌جان برای درک اندازه‌ها و حجم‌ها، چگونگی طراحی از اجسام برای شناخت ترکیب‌بندی و انتقال نورپردازی، چگونگی طراحی از فضای دربرگیرنده اجسام و انتخاب زاویه دید مناسب، چگونگی ایجاد ترکیب‌بندی در مدل‌های طبیعت بی‌جان و طراحی جامع از مدل‌ها، چگونگی طراحی از طبیعت و انتخاب کمپوزیسیون، آموزش شناخت اعضا چهره و اندام انسانی از روی مدل زنده، چگونگی طراحی از اندام مدل زنده و چهره با خطوط قاطع و ملایم، چگونگی طراحی از چهره و اندام مدل زنده در زمان‌های مختلف برای سرعت شناخت موضوع و طراحی از مدل زنده، طراحی از مدل زنده در فضای دربرگیرنده یا استفاده از اجسام و احجام حاضر در محیط کارگاه می باشد.

 

مرتضی یزدانی مدرس دوره طراحی
استاد مرتضی یزدانی

 

دوستداران طراحی و نقاشی همگی باید قبل از شرکت درکلاس ها نیز مشاوره لازم را برای تعیین سطح هنری دریافت کرده و پس از آن ثبت نام کنند. زیرا این کلاس ها از مقدماتی شروع می شود و در صورت علاقمندی داوطلب تا پیشرفته ادامه خواهد داشت.

وی همچنین به ضرورت گذراندن کارگاه طراحی برای هر دو رشته اشاره کرد و گفت: کارگاه طراحی پیش زمینه و مقدمه کلاس نقاشی و طراحی پیشرفته است و افراد باید حدی از مقدمات طراحی را برای دست ورزی بهتر و تسلط بیشتر پشت سر گذاشته تا خروجی قابل قبولی را از دو کلاس دیگر برحسب علاقه دریافت کنند.

یزدانی در ادامه به چند تن از دانشجویان با مدرک دانشگاهی رشته هنر اشاره کرد و گفت: حتی برخی برای تکمیل هنر خود در کلاس های پیشرفته شرکت می کنند و کارها را به مرحله ای می رسانند که زمینه شرکت در نمایشگاه های مختلف را برای آنها ایجاد خواهد کرد   . و همچنین اتودهای هنرجویان در دوره های مقدماتی و متوسط که به عنوان پروژه کار شده است تا حدودی می تواند فضای شخصی آنها را ساخته و خروجی قابل قبولی برای گالری ها و نمایشگاه ها داشته باشد.

 

 ثبت نام در دوره طراحی استاد یزدانی 

 

در حال حاضر کلاس های این استاد نقاشی هنرجویانی دارد که چندین سال متوالی دردوره های طراحی یا نقاشی شرکت کرده اند؛ افرادی مانند نرگس نیکزاد، هنرجو دوره طراحی و نقاشی ایده که سه سال از این کلاس ها بهره برده است و به گفته او آموزش و مهارت آموزی استاد یزدانی تغییرات اساسی در کار او ایجاد کرده است. نیکزاد که علاوه بر نقاشی از دیگر کلاسهای  مدرسه ایده مانند خلاقیت، مبانی رنگ و فتوشاپ بهره برده،کلاس های استاد یزدانی را دلیل اصلی حضور خود در این مدرسه می داند و معتقد است برای عملکرد بهتر در دیگر زمینه های گرافیک باید در زمینه طراحی و نقاشی مهارت بیشتری را کسب کرد.

این کلاس ها اکنون در مدرسه ایده به صورت دوره ای و یا تکدرس در حال برگزاری است، و علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت نام در این دوره هنری با موسسه فرهنگی هنری ایده تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
واتس اپتلفن