ده نکته مهم برای طراحی بازی

game-design-course-min-min_7_11zon

طراحی بازی یک روش باورنکردنی برای بیان خلاقانه است و یک تعهد بزرگ است که شما تصمیم گرفته‌اید که به آن وارد شوید. پس اجازه دهید این لیست از 10 نکته برتر به‌عنوان یک راهنمای مفید در ادامه سفر خود به سمت طراحی بازی باشد. مفاهیمی بررسی‌شده به شما در درک برخی از عناصر مهم طراحی بازی کمک می‌کند.

برای اولین پروژه‌های خود نیازی به پیروی از همه این توصیه‌ها ندارید، اما با افزایش تجربه کاری شما، این نکات بسیار ارزشمندتر می‌شوند:

10- طراحی با در نظر گرفتن کاربران

تجربه کاربری لذت‌بخش (UX) برای گیم پلی فوق‌العاده مهم است. منوها و رابط‌هایی که پیمایش آن‌ها بسیار دشوار است یا بیش‌ازحد یا کمتر از حد طراحی شده‌اند، می‌توانند بازیکنان را ناامید کنند. بهترین روش این است که همه‌چیز را ساده، شهودی و مطابق با ظاهر و احساس بازی خود نگه دارید.

9- قلاب بازی خود را پیدا کنید

قلاب بازی شما می‌تواند داستان، شخصیت‌ها، مکانیسم و حتی زیبایی‌شناختی آن باشد. قلاب عاملی است که بازی شما را برای بازیکنان محبوب می‌کند. این چیزی است که بازیکن را از ابتدا «قلاب می‌کند» و او را در بازی نگه می‌دارد.

این چیزی است که باید در ابتدای پروژه خود در نظر بگیرید زیرا درنهایت جذابیت بازی شما را در درازمدت تعیین می‌کند.

8- صداها اهمیت دارند

فرقی نمی‌کند که یک بازی بیش‌ازحد معمولی موبایل بسازید یا یک بازی سه‌بعدی کاملاً فراگیر، صداهای مناسب در زمان مناسب، بخش مهمی از تجربه گیم‌پلی است. صداها حتی می‌توانند به‌عنوان یک جهت ضمنی برای بازیکن عمل کنند و به آن‌ها کمک کنند تا در سطوح حرکت کنند یا به آن‌ها نشانه‌هایی در مورد نتیجه اقداماتشان بدهند. از همه مهم‌تر، طراحی صدا، حال و هوای بازی شما را تعیین می‌کند.

7- جنجالی کارکنید

به‌عنوان یک طراح بازی‌های ویدیویی، باید بدانید چه چیزی در صنعت بازی کار می‌کند. اگر قصد دارید از هنر خود درآمد کسب کنید، جذابیت باید موردتوجه قرار گیرد. طراحی مکانیسم، شخصیت‌ها و سطوح خود با کیفیت جنجالی، بهترین راه برای به دست آوردن تعداد زیادی از افرادی است که بازی شما را دوست خواهند داشت.

موضوعات پرطرفدار، الگوهای رفتاری، جوایز و دستاوردها، ادای احترام به سایر اشکال محبوب رسانه، همه این‌ها عناصری هستند که به ویروسی بودن بازی کمک می‌کنند.

6- حسابی سرگرم‌کننده باشید

توجه به این نکته مهم است که «سرگرمی» در یک بازی، انواع مختلفی دارد. سرگرمی را می‌توان از طریق داستان‌های جذاب و شخصیت‌های به‌یادماندنی تجربه کرد یا می‌تواند به نحوه تعامل شما با بازی مرتبط باشد. شما می‌توانید با تحریک واکنش‌های احساسی یا استفاده از سبک طراحی که بازیکنان را مجذوب خود می‌کند، سرگرمی ایجاد کنید.

5- کنترل‌ها را بصری نگه دارید

طرح کنترل بازی شما به تجربه کاربر مربوط می‌شود و بر نحوه کار کردن بی‌دردسر بازیکنانی که بازی شما را یاد می‌گیرند تأثیر می‌گذارد. علاوه‌براین، کنترل‌ها پیشرفت بازیکنان را در کل بازی شما تعیین می‌کنند. بنابراین مهم است که عملکرد کنترل‌گر یا صفحه‌کلید و ماوس بازی خود را تا حد امکان راحت و آسان ازنظر یادگیری و ازنظر بصری ایجاد کنید.

game-design-min_7_11zon

4- بازی را متعادل کنید

هیچ‌چیز بدتر از این نیست که در یک بازی احساس قطع ارتباط یا محرومیت کنید. سلاح‌هایی که آسیب ثابت یا مناسبی وارد نمی‌کنند، سطوحی که ازنظر بصری گیج‌کننده هستند، هوش مصنوعی دشمن که هیچ چالشی ایجاد نمی‌کند، همه این‌ها مسائلی هستند که تعادل گیم‌پلی را ضعیف می‌کند.

تعادل گیم پلی یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها برای هر طراح بازی ویدیویی است و دلیل خوبی هم دارد: با هر بازی که می‌سازید، تعریف «تعادل» تغییر می‌کند. عدم تعادل در یک بازی ممکن است دقیقاً همان اثری را داشته باشد که در پروژه دیگر آن را نمی‌خواهید. شاید بهترین راه برای آزمون تعادل بازی این باشد که به دیگران اجازه دهید آن را بازی کنند و بازخورد خود را ارائه دهند.

3- بازی خود را برجسته کنید

بازی‌ها به معنای واقعی کلمه سرگرمی هستند. ساخت یک بازی سرگرم‌کننده باید هدف اصلی شما باشد. یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای رسیدن به سرگرمی این است که بازی خود را منحصربه‌فرد و درنتیجه بسیار جالب کنید.

منحصربه‌فرد بودن در بازی‌ها به مکانیسم و عناصر طراحی برمی‌گردد. برای مثال بازی Untitled Goose را در نظر بگیرید. آن بازی برای زندگی بسیار عجیب‌وغریب است، اما برای مردن نیز بسیار نادر است. عجیب‌وغریب دوست‌داشتنی، راز محبوبیت گسترده آن است.

2- سازمان‌دهی کنید

طراحان بازی‌های ویدیویی کارهای زیادی برای انجام دادن دارند. چه یک توسعه‌دهنده انفرادی یا بخشی از یک تیم بزرگ باشید، مدیریت زمان و سازمان‌دهی برای ادامه پروژه‌های بازی بزرگ‌تر ضروری است.

ترلو Trello یک ابزار ساده برای برنامه‌ریزی و نظارت بر فرآیندهای طراحی شما است. Jira ابزار مشابهی است که معمولاً توسط تیم‌های چابک برای ردیابی، گزارش و همکاری در طول چرخه توسعه استفاده می‌شود. HacknPlan یک ابزار مدیریت پروژه است که به‌طور خاص برای توسعه بازی ساخته شده است. این ابزارها و ابزارهای دیگر به شما کمک می‌کنند تا پیشرفت را دنبال کنید و در طول تولید بازی‌تان نقاط عطف را در نقشه راه خود هدف بگیرید.

1- بازی خود را بازاریابی کنید

برای وارد شدن به بازار آماده هستید؟ هیچ راهی برای دور زدن آن وجود ندارد: بازاریابی ضروری است. برای اینکه مردم بتوانند بازی شما را انجام دهند، باید بدانند که وجود دارد.

خوشبختانه راه‌های آسان زیادی برای بازاریابی بازی شما وجود دارد. استفاده از رسانه‌های اجتماعی یک راه است و می‌تواند کاملاً رایگان باشد. اسکرین شات ها و ویدیوها را پست کنید، از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید و خودتان را به‌عنوان یک طراح بازی‌های ویدیویی معرفی کنید. اگر با افرادی ارتباط دارید که به‌طور فعال در توسعه بازی تبلیغ می‌کنند یا در آن شرکت می‌کنند و پایگاه‌هایشان دنبال‌کننده‌های قابل توجهی دارد، می‌توانید نگاه‌های جدیدی را به پروژه خود جذب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
واتس اپتلفن