جزئیات کلاس طراحی کاراکتر در مدرسه ایده

برخی از به یاد ماندنی ترین شخصیت های تلویزیون و فیلم از دنیای انیمیشن های دو بعدی و سه بعدی می آیند. با این حال، قبل از اینکه این شخصیت ها حتی انیمیشن شوند، طراحی شده اند، و به آنها شخصیت ها و جزئیاتی داده می شود که آنها را نمادین کرده و به عنوان یک داستان عمل می کنند، و این هدف اصلی «طراحی کاراکتر» یا «Character design» است.

در هنرهای تجسمی، طراحی کاراکتر خلق کامل زیبایی شناسی تا شخصیت رفتار و ظاهر بصری کلی شخصیت است. طراحان کاراکتر شخصیت ها را به عنوان وسیله ای برای داستان سرایی خلق می کنند، و هر یک از شکل ها، پالت های رنگی و جزئیات به دلیل خاصی انتخاب می شوند. بازی‌های ویدیویی، برنامه‌های تلویزیونی متحرک و فیلم‌ها همگی بر اساس داستان هستند. و داستان ها توسط شخصیت هدایت می شوند. در نهایت هدف طراحی کاراکتر این است که این شخصیت ها را جذاب، محرک بصری و به یاد ماندنی کند.

 

 

همچنین اغلب طراحان کاراکتر برای ایجاد یک شخصیت موثر، توسط اصولی مانند تئوری رنگ، زبان، شکل و حتی روانشناسی عمومی ما را از ویژگی های بصری یک شخصیت آگاه می کنند.

طراحی کاراکتر شامل انواع رسانه ها از جمله مداد و کاغذ قدیمی تا نرم افزارهایی مانند بلندر و فتوشاپ است. صرف نظر از اینکه روی چه نوع شخصیت هایی کار می کنید، دوره طراحی کاراکتر«Character design» مدرسه ایده، به شما کمک می کند طرح های ذهنی و شخصیت پردازی های خود را زنده کنید. این دوره که هم به صورت حضوری برگزار می­شود و هم به صورت آنلاین، شامل سر فصل هایی از جمله، معرفی انواع داستان (داستان پریان، داستان Action، و …)،گروه‌های سنی متفاوت خوانندگان و مخاطبان داستان (خردسال، کودک، نوجوان، بزرگسال)، آشنایی با انواع کاراکتر (اصلی، فرعی، منفی، مثبت)،آشنایی با انواع کاراکتر از منظر میزان ارتباط با آناتومی،خصوصیت‌های بصری تیپ‌ها، شیوه‌های اغراق در چهره، خلق کاراکترهای فانتزی و تخیلی، خلق کاراکترهای تلفیقی یا چند شخصیتی، طراحی فضا (فضاسازی) همسو با طراحی شخصیت، بررسی نمونه‌های موفق ایرانی و خارجی، تدریس پنج اغراق و کشیدن چهره، اغراق در مناسبات در طراحی کاریکاتور، اغراق سیاه سفید با مداد و روان نویس و ماژیک در طراحی کاریکاتور، ابزارهای مختلف دستی و دیجتالی در طراحی کاریکاتور است.

 

ثبت نام در دوره طراحی کاراکتر

 

مخاطبین این دوره همگی از دانشجویان دوره انیمیشن و افراد علاقه­ مند به تصاویر متحرک هستند. دانشجویانی از جمله سیده سارا مطلبی که به دنبال کلاس های حضوری و پکیج کامل دوره طراحی کاراکتر بود، گفت: من با هدف انیمیشن سازی در این کلاس ها شرکت کرده ام. دوره طراحی کاراکتر مدرسه ایده شبیه سازی شده دانشگاه است با این تفاوت که حاشیه ها از آن حذف شده اند. من از کلاس های فتوشاپ و طراحی بسیار زیاد راضی هستم و در کلاس طراحی کاراکتر با تلاش بسیار زیاد به دنبال رسیدن به هدف ساخت انیمیشن هستم.

بنابراین در دنیای هنرهای تجسمی و انیمیشن، هنرمندان این فرصت را دارند که شخصیت‌هایی را از ابتدا خلق کنند. این به آنها اجازه می دهد تا از هر جنبه ای از طراحی برای ایجاد یک شخصیت منحصر به فرد استفاده کنند. این کلاس ها اکنون در مدرسه ایده در حال برگزاری است، و علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت نام در این دوره هنری با موسسه فرهنگی هنری ایده تماس حاصل فرمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
واتس اپتلفن