جزئیات دوره نقاشی روی پارچه در مدرسه ایده

هنر نقاشی، هنر زندگی با رنگ­ها است، که گاهی می­شود آن را بر بوم و گاهی بر روی پارچه نقش بست. شما با یادگیری هنر نقاشی روی پارچه توسط مواد فوق العاده ساده و زیبا به لباس ها، پرده و کوسن های خود جان تازه ای می­بخشید.

وقتی نوبت به یادگیری نحوه نقاشی روی پارچه می‌رسد، پیشنهاد می‌شود درک کاملی از مواد انتخابی خود داشته باشید تا بتوانید یک نوع رنگ سازگار برای پروژه خود تهیه کنید. نقاشی لباس، بالش، کفش، اثاثیه یا لوازم داخلی و پارچه اغلب توسط صنعتگران و هنرمندانی انجام می شود که ممکن است از قبل چیزی را در ذهن داشته باشند که قصد دارند آن را چاشنی کار خود کنند. نکته مهم دیگر اینکه پارچه ها اغلب سطوح معمولی برای رنگ آمیزی نیستند. الیاف و بافت پارچه با توجه به مواد و کیفیت مواد متفاوت است، اما شما می توانید روی اکثر پارچه ها رنگ­آمیزی کنید، زیرا همه آنها دارای ویژگی های خاصی از دوام و انعطاف پذیری هستند که متناسب با هر جنس می­توانید ابزار هایی متفاوت تهیه کنید.

درآموزش اصول اولیه نحوه نقاشی روی پارچه، استفاده از ابزار مناسب و مواد مورد نیاز برای ایجاد یک قطعه نقاشی شده خیره کننده را می­آموزید که در نهایت توسط نکات و ترفندهای اجرایی در این دوره، مجموعه ای منحصر به فرد از لباس ها یا وسایل تزئینی نقاشی شده با دست را خواهید داشت.

علاقه مندان این دوره از سنین مختلف هستند که یا برای تکمیل هنر خود و یا برای کسب درآمد به سراغ این حرفه جذاب می­آیند. افرادی چون فاطمه زارع که در زمینه «چهل تیکه دوزی» نیز فعالیت می­کند، گفت: من به دلیل علاقه بسیار به نقاشی به دنبال جایی می­گشتم تا بتوانم هنرنقاشی روی پارچه را به صورت حرفه ای آموزش ببینم، که با تحقیق فراوان با مدرسه هنری ایده و کلاس های خانم عبدی آشنا شدم. من قبلا نقاشی کرده بودم اما مبانی رنگ را در این کلاس به صورت عملی و جامع آموزش دیده­ام. باید تاکید کنم هدف اصلی من بعد از علاقه، تکمیل حوزه کاری خود یعنی تصویر سازی روی پارچه به صورت ترکیب شده کلاژ و نقاشی است و از این طریق می خواهم حرفه خود را با خلاقیت بیشتری همراه کنم.

 

 

همچنین دانشجویانی مانند الناز راعی که تنها بر حسب علاقه در این دوره شرکت کرده است، گفت: من مسئول تایپ و صفحه آرایی موسسه انتشارات پزشکی هستم و به دلیل علاقه به نقاشی ترجیح دادم در کلاس نقاشی روی پارچه شرکت کنم ، زیرا به نظرم کاربردی تر از نقاشی روی بوم است. به همین خاطر پس از تحقیق بسیار، با مدرسه هنری ایده و کلاس خانم عبدی آشنا شدم و توانستم جلسه اول این دوره را به صورت رایگان شرکت کنم. همچنین به دلیل فضای خوب کلاس و آموزش های حرفه ای آن در دوره «چاپ باتیک» ثبت نام کرده­ و قصد دارم در ادامه این کلاس آن را نیز دنبال کنم.

 

ثبت نام دوره نقاشی روی پارچه   

 

دوره آموزش «نقاشی روی پارچه» مدرسه هنری ایده، معمولا پروژه‌محور است و هنرجویان همه موضوعاتی را که در کلاس می­آموزند را برای درک بهتر موضوع بر روی پروژه منتخب خود یا پروژه مشترک کلاس اجرا می‌کنند. این تمرین کلاسی به هنرجو کمک می‌کند آموزه‌های کلاس را در کار عملی تجربه کند و اشکالات و نقاط ضعف خود را با راهنمایی‌های مدرس رفع کند. هنرجو در پایان دوره مجموعه‌ای از تمرین‌ها و آثار خود را در دست دارد که میزان پیشرفت او را طی دوره نشان می‌دهد.

این دوره در روز های سه شنبه و توسط مدرس مونا عبدی در حال برگذاری است، و علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت نام در این دوره آموزشی با موسسه فرهنگی هنری ایده تماس حاصل فرمایند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
واتس اپتلفن