تولید محتوا چیست؟ 5 مرحله برای تبدیل شدن به یک محتوا نویس حرفه‌ای

What-is-content-writing-

اگر به دنبال شغلی ضدضربه هستید که بتوانید هر جایی با خود داشته باشید؟ نوشتن و تولید محتوا را امتحان کنید. نویسندگان محتوا تقاضای بالایی دارند و انتظار می‌رود بازار محتوای با کیفیت رشد کند. در اینجا، تمام آنچه را که برای شروع یک حرفه در بازاریابی محتوا نیاز دارید، در 5 مرحله قابل اجرا، خواهید آموخت.

کسب و کارها همیشه به محتوا نیاز دارند. محتوای با کیفیت بالا کلید آگاهی از برند، وفاداری و تبدیل است. واقعیات خود بیانگر همه چیز است:

93 درصد از مصرف‌کنندگان ادعا می‌کنند که چیزی را به خاطر مطالبی که آنلاین خوانده‌اند خریده‌اند. در همین حال، 82 درصد از مصرف‌کنندگان پس از مطالعه محتوای سفارشی‌شده، درک مثبتی از یک برند به دست آورده‌اند. جای تعجب نیست که انتظار می رود بودجه‌های بازاریابی محتوا افزایش یابد.

نویسندگان محتوا مسئول ایجاد انواع محتوا هستند، آن‌ها برای هر تیم بازاریابی ضروری هستند و مهارت‌های آن‌ها تقاضای زیادی دارد، اگرچه قدرت تشخیص کیفیت این شغل خیلی شاخص‌های مشخصی ندارد و افرادی بدون تخصص و مدرک لازم وارد آن می‌شوند.

با این حال، شما نمی توانید به طور کامل مقالات زیست شناسی دبیرستان را تضمین کنید و خود را یک حرفه‌ای بنامید.

این پست وبلاگ موضوعات زیر را پوشش می دهد تا به شما کمک کند همه آنچه را که برای شروع در این زمینه هیجان انگیز باید بدانید، مجهز کنید:

آیا می خواهید حرفه جدید خود را سریعتر شروع کنید؟ و به صدها حرفه‌ای بپیوندید که برای کارآموزی بازاریابی ثبت نام کرده اند؟

بیایید در مورد نوشتن محتوا بیشتر صحبت کنیم.

در ابتدایی ترین شکل، محتوا نویسی فرآیند ایجاد محتوای ارزشمند و مرتبط برای یک مخاطب خاص است. با این حال، فرض کنید می‌خواهید خود را به عنوان یک نویسنده محتوای حرفه‌ای آنلاین معرفی کنید. در این صورت، باید کلاه بازاریابی خود را به سر بگذارید و نوشتن محتوا را به عنوان فرآیندی نه تنها برای ایجاد، بلکه تحقیق، ویرایش و انتشار محتوای نوشتاری برای انواع مشتریان، سفرهای مشتری و پلتفرم‌های آنلاین تمرین کنید.

به عنوان یک نویسنده محتوای حرفه‌ای، باید قطعات خواندنی، جذاب و آموزنده ایجاد کنید که به محبوبیت وب سایت یا وبلاگ شما کمک کند و در موتورهای جستجو دیده شود.

نوشتن محتوای خوب مهم است زیرا به کسب و کارها کمک می‌کند پیام خود را به وضوح منتقل کنند و روابط ارزشمندی با مشتریان از سفیران برند گرفته تا مشتریان وفادار ایجاد کنند.

با ارائه اطلاعات ارزشمند به خوانندگان خود (و برای موتورهای جستجو – در ادامه در این مورد بیشتر خواهیم شد!)، می‌توانید مشتریان بیشتری جذب کنید و در عین حال آگاهی کلی برند را بهبود بخشید.

دوره آموزشی بازاریابی محتوایی، خبرنویسی و تولید محتوا ( Content Marketing )

نمونه های محتوا نویسی

اگر چندین نوع محتوا را در چنته خود داشته باشید، حرفه نوشتن محتوا یکنواخت نخواهد بود:

وبلاگ‌های وب

هدف یک وبلاگ وب سایت آموزش مخاطبان هدف، در مورد تجارت و در عین حال جذب، راهنمایی و حفظ مشتریان است.

خبرنامه‌های ایمیل

خبرنامه‌های ایمیل، ایمیل‌های مبتنی بر اشتراک هستند که در آن افرادی که ثبت‌نام می‌کنند به اطلاعات انحصاری درباره آخرین پیشنهادات و اخبار یک کسب‌وکار دسترسی پیدا می‌کنند.

این ایمیل‌ها بسیار قابل تنظیم هستند و می توانند به یک جمعیت خاص ارسال شوند.

بازدیدکنندگان می توانند از طریق فرم ثبت نام به تنها محتوای مشترک دسترسی داشته باشند.

کپی رایتینگ و فروش

تبلیغات و نوشتن متن‌های فروش، نوشتن متن‌هایی است که برای فروش محصولات یا خدمات استفاده می‌شوند.

نوشتن در صفحه وب

نوشتن صفحه وب متنی است در یک وب سایت که برای متقاعد کردن یا آگاه کردن بازدیدکنندگان در مورد هدف سایت نوشته شده است. این نوشته می تواند منجر به تولید محصولات و خدمات شود، یا به بازدیدکنندگان وب سایت درباره شرکت یا سازمان اطلاع دهد.

نوشتن صفحه فرود

صفحه فرود یک کپی از صفحه وب است که معمولاً اولین صفحه‌ای است که بازدیدکنندگان می بینند (بنابراین نام) و معمولاً از قالب یک قیف تبدیل پیروی می کند.

نوشتن صفحات محصول

نوشتن یک توضیح خوب درباره محصول شامل خلاصه‌ای از عملکرد، ظاهر و چرایی ارزش خرید محصول است. باید مختصر، دقیق و به اندازه کافی جالب باشد تا توجه خوانندگان را به خود جلب کند و آنها را متقاعد به خرید کند.

نوشتن محتوای رسانه‌های اجتماعی

اینها انواع محتوای نوشتاری شما در رسانه‌های اجتماعی هستند، مانند پست های LinkedIn Hook-Story-Offer، پست های اطلاعاتی و سایر استراتژی های بازاریابی. در اینجا برخی از بهترین شیوه های محتوای رسانه های اجتماعی آورده شده است:

توییتر یک پلتفرم عالی برای به‌روزرسانی‌ها و پیوندهای کوتاه و سریع است. پست‌های خود را مختصر و دقیق نگه دارید و از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید تا پیام شما توسط افراد بیشتری دیده شود.

Facebook/Meta برای پست‌های طولانی تر با جزئیات بیشتر عالی است. می توانید اخبار، پست‌های وبلاگ، تصاویر و ویدیوها را به اشتراک بگذارید. مطمئن باشید یک عنوان جذاب اضافه کنید و یک فراخوان برای اقدام اضافه کنید، تا خوانندگان بدانند که می‌خواهید در مرحله بعد چه کاری انجام دهند.

لینکدین برای محتوای مرتبط با کسب و کار ایده‌آل است. پست‌ها باید حرفه‌ای و در عین حال جذاب باشند و بینش یا نکات ارزشمندی را در اختیار خوانندگان قرار دهند.

نکته داغ: استفاده از رسانه های اجتماعی مناسب به پایگاه مشتری کسب و کار بستگی دارد. اگر برندها بتوانند ثابت باشند + مستقیماً با مخاطبان هدف خود صحبت کنند در رسانه های اجتماعی رشد می کنند.

linkedin-video-min_11zon

کتاب‌های الکترونیکی

کتاب‌های الکترونیکی در حال تبدیل شدن به یک ابزار بازاریابی محتوا هستند که به طور فزاینده‌ای محبوب هستند، زیرا به افراد کمک می‌کنند خود را به عنوان متخصص در زمینه خود معرفی کنند و نزد مخاطبان خود اعتبار کسب کنند.

مقالات اطلاعاتی

مقالات اطلاعاتی، اطلاعاتی را در مورد یک موضوع خاص ارائه می دهند، مانند مواردی که در مجلات آنلاین، روزنامه‌ها و حتی مجلات دانشگاهی یافت می شوند.

کاغذهای سفید (white papers)

کاغذ سفید یک گزارش مفصل است که یک مشکل را ارائه و راه حلش را نیز به شما ارائه می‌دهد. می‌توانید بگویید که آنها راهنمای حل مسئله پیشرفته هستند و روشی معتبر و متقاعدکننده برای ارائه موضع و روش یک شرکت هستند.

مانند خبرنامه‌های ایمیل، کاغذهای سفید با وارد کردن آدرس ایمیل شما در یک فرم قابل دسترسی هستند. تفاوت این است که اوراق سفید نیاز به آدرس ایمیل شرکت دارند.

بیانیههای مطبوعاتی

بیانیه مطبوعاتی سندی است که برای اعلام محصولات یا خدمات جدید، رویدادهای آتی، یا ارائه اطلاعات دیگری که ممکن است مورد علاقه خبرنگاران و سردبیران باشد، بین اعضای رسانه توزیع می شود.

چگونه یک نویسنده محتوا شویم: 5 مرحله برای شروع یک حرفه نویسندگی محتوا

هر کسی می‌تواند بنویسد، اما همه هدفمند و آگاهانه نمی‌نویسند.

به اصول اولیه مسلط شوید

همانطور که یک انسان به یک اسکلت نیاز دارد، نوشته شما به ساختار – یک پایه و اساس نیاز دارد.

استراتژی محتوا

هیچ پاسخ یکسانی برای این سوال وجود ندارد، زیرا استراتژی به کار گرفته شده به نیازهای خاص مشتری شما بستگی دارد.

Strategy-content-min_11zon

با این حال، یک استراتژی محتوا می تواند به شما کمک کند تا اهداف مشتری خود را برای محتوا شناسایی و بیان کنید و اطمینان حاصل کنید که تمام محتوای تولید شده از این اهداف پشتیبانی می‌کند. همچنین می‌تواند به شما در شناسایی و هدف قرار دادن مخاطبان، ایجاد برنامه‌هایی برای ایجاد، ویرایش و توزیع محتوا و سنجش اثربخشی کمپین‌های بازاریابی محتوا کمک کند.

بیایید آن را تجزیه کنیم:

اهداف تجاری

اهداف تجاری، اهدافی هستند که یک شرکت برای خود تعیین می کند.

هنگامی که اهداف مشخص شدند، کسب و کارها می توانند از روش‌های مختلفی برای اندازه گیری پیشرفت و تعیین زمان رسیدن به اهداف استفاده کنند.

هدف و شخصیت خریدار را جستجو کنید

هدف جستجو، انگیزه یا قصد اساسی جستجوگر هنگام جستجوی اطلاعات است.

با نگاه کردن به کلمات افراد و وب سایت‌هایی که بازدید می کنند می توان آن را تعیین کرد.

برخی از نمونه‌های عبارات جستجویی که ممکن است هدف تحقیق یک فرد را نشان دهند عبارتند از: «سرطان»، «دارو» و «درمان». جستجوی قصد خرید برای مواردی مانند “نژاد سگ” یا “بیمه خودرو”.

مطالعه بیشتر⇐ بایدها و نبایدهای بازاریابی محتوایی

سئو

سئو فرآیند بهبود دید و رتبه یک وب سایت یا صفحه وب از طریق متن بهینه شده، ابرداده و سایر موارد آنلاین است. تلاش‌های بازاریابی سئو اغلب به عنوان آخرین مرز بازاریابی اینترنتی در نظر گرفته می شود زیرا می تواند یک وب سایت را از هیچ جا به رتبه بندی صفحه اول در نتایج جستجوی گوگل برای عبارات کلیدی برساند.

KPI

KPI مخفف عبارت Key Performance Indicators است، مجموعه ای از معیارها که می تواند برای ردیابی موفقیت یک سازمان استفاده شود.

نمونه‌هایی از KPIها شامل درآمد، سود، رتبه‌بندی رضایت مشتری و بهره‌وری کارکنان است.

تصحیح و ویرایش

تصحیح و ویرایش مراحل مهمی در فرآیند انتشار است. آنها می توانند به شما کمک کنند تا خطاها را تشخیص دهید، نوشته خود را روشن کنید، و مطمئن شوید که کار شما دقیق و بدون خطا است. تصحیح همچنین می‌تواند از سوء تفاهم بین شما و خوانندگان جلوگیری کند.

از سوی دیگر، ویرایش می‌تواند جریان نوشتار شما را بهبود بخشد، ایده‌های شما را روشن کند و عبارات نامناسب را حذف کند. با انجام این مراحل می توانید مطمئن شوید که کارتان دقیق و خوانا است.

برای اینکه یک نویسنده محتوای حرفه‌ای باشید، باید کمی از فناوری آگاه باشید و با پلتفرم‌ها و وب سایت‌های رسانه های اجتماعی پرطرفدار آشنا شوید.

سبک

در همه استراتژی های بازاریابی، چه چیزی باقی می‌ماند؟ شخص پشت صفحه کلید.

شوخ طبعی شما، تمایل شما به استفاده از خط تیره – مانند این، دیدگاهی که در آن می نویسید، و همه چیزهایی که صدای شما را منحصر به فرد می کند، همه این‌ها یعنی شما یک مزیت هستید.

به همین دلیل است که نیل پاتل شبیه نیل پاتل به نظر می‌رسد و به همین دلیل است که ما ممکن است بخواهیم نیویورک تایمز را بخوانیم یا از مجله سان اجتناب کنیم (یا برعکس!).

سبک شما همچنین باعث می‌شود که برندهای خاصی شما را در مقابل نویسندگان دیگر استخدام کنند و راه را به سمت جایگاه شما نشان دهد.

تجربه کسب کنید و روی مهارت های خود کار کنید

ضرب‌المثلی وجود دارد که می گوید: “شما برای به دست آوردن شغل نیاز به تجربه شغلی دارید”، اما این لزوماً در مورد این گزینه صادق نیست:

برای ورود به عرصه تولید محتوا، در قدم اول CV خود را تنظیم و رشد صندوق ورودی خود را تماشا کنید.

در مرحله بعد، وبسایت خودتان را تنظیم کنید، وب سایت شما کلید تثبیت شما، به‌عنوان یک مشاور است. WordPress.com رایگان، قابل اعتماد و استفاده از آن آسان است. ناگفته نماند که وردپرس در موتورهای جستجو رتبه خوبی دارد.

همچنین می‌توانید نمونه کارهایتان را روی سایت بگذارید و گواهینامه‌ای کسب کنید که می‌توانید در رزومه یا CV، رزومه ویدیویی، نمایه لینکدین و وب‌سایت خود قرار دهید. شما آماده ورود به بازار هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
واتس اپتلفن